Web Analytics Made Easy - Statcounter

«حسین قریبی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس‌ جمهوری برزیل استوار خود را تسلیم وی کرد. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «حسین قریبی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رئیس‌ جمهوری برزیل استوار خود را تسلیم وی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ژائیر بولسونارو» رییس جمهوری برزیل در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور با تمجید از جایگاه ایران به عنوان کشوری تاریخی، بر ضرورت همکاری دو کشور جهت تقویت مناسبات به ویژه در عرصه تجاری تاکید کرد.

در این دیدار که وزیر امور خارجه و دبیر کل وزارت خارجه برزیل نیز حضور داشتند، بولسونارو با اشاره به تلاش‌های این کشور برای مقابله با کرونا و نیز صدمات زیاد به اقتصاد و آسیب‌پذیری بخشی از جامعه به لحاظ تعطیلی کسب و کارها، لزوم برنامه‌ریزی برای برخورد با این مشکلات را مورد توجه قرار داد و تقویت همکاری‌های اقتصادی برای جبران این صدمات در دوره پس از کرونا را ضروری دانست.

حسین قریبی سفیر جدید کشورمان در برازیلیا (پایتخت برزیل) نیز با اشاره به مناسبات و روابط طولانی مدت و همواره دوستانه دو کشور، اقتصاد برزیل را بزرگترین در منطقه و یکی از قدرت‌های نو ظهور اقتصادی در جهان توصیف کرد که می‌تواند مکمل اقتصاد ایران باشد.

وی اظهار داشت: مقابله با شیوع کرونا موجب ایجاد فرصتی برای همبستگی بیشتر ملت‌ها و کشورها با یکدیگر شده و ضروری است که دو دولت ضمن تداوم اقدامات درمانی و بهداشتی به دنبال تدابیر و تمهیداتی برای برخورد با آسیب‌های اقتصادی دوران پسا کرونا نیز باشند و ایران و برزیل ظرفیت‌های زیادی در این زمینه دارند که می‌تواند به خوبی مورد بهره برداری به ویژه بخش‌های خصوصی دو کشور قرار گیرد.  

رئیس جمهوری برزیل و سفیر کشورمان در این دیدار همچنین در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه ایران و برزیل و ضرورت تقویت این روابط گفت وگو و تبادل نظر کردند.

نمایندگان برزیلی بودجه جنگی برای مقابله با کرونا تصویب کردندجهش تولید، نجات‌بخش اقتصاد ایرانجهان در چالش مواجهه با بحران کرونا؛ قدرت ایران و ضعف غربتأثیرپذیری 15درصد اقتصاد ایران از کرونا/ سهام شرکتهای دولتی با سقف خرید 2میلیون تومان به هر نفر عرضه می‌شودنقش بستن پرچم ایران بر کتابخانه ملّی بلاروسسفیر ایران کمک 10 میلیون دلاری کویت را پیگیری کرد


انتهای پیام/

R1016169/P/S8,90,95,1128/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "برزیل"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار برزیل اخبار برزیل جمهوری برزیل سفیر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان باید حل شود

فرارو- یکی از علمای برجسته پاکستان در خصوص سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گفت: روابط مستحکم پاکستان و ایران صدای قلب امت اسلامی است.

به گزارش فرارو، آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان اظهار کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی قدرت دفاعی و سیاسی در سطح جهانی به دست آورده است، دعا می‌کنیم که بقیه کشور‌های مسلمان نیز از آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: پروژه خط لوله گاز بین دو کشور مدت‌هاست معطل مانده است، پاکستان در حال عبور از بحران انرژی است، این موضوع باید حل شود.

آیت الله نجفی تصریح کرد: سفر آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان یک سفر خیرخواهانه است و اگر پاکستان و ایران قوی شوند، امت اسلامی بازویی قدرتمند و قوی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: پس از عربستان، سفر رئیس جمهور ایران فرصت‌های جدیدی برای توسعه ایجاد خواهد کرد. این امر باعث تقویت هر دو کشور و همچنین حل مشکلات اقتصادی پاکستان خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان باید حل شود
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • بن‌گویر: سال‌ها دربارهٔ ارتش اسرائیل به ما دروغ می‌گفتند
  • سفیر ایران در صربستان، صدای فعالان مسلمان را درآورد
  • ملاقات سران عشایر مختلف عراق با سفیر جمهوری اسلامی ایران
  • تمجید سران عشایر مختلف عراق از عملیات وعده صادق