Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آرش فرزام‌صفت معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان، تصمیم دولت برای اعطای تسهیلات ۷۵ هزار میلیارد تومانی به بنگاه‌های اقتصادی و امهال حق بیمه کارفرمایان آسیب دیده از ویروس کرونا تا پایان اردیبهشت را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: نحوه پرداخت تسهیلات و سهم هرکدام از استان‌ها از جمله گیلان هنوز اعلام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان استمرار تولید در برخی از کارخانجات با وجود شیوع ویروس کرونا در استان را با رعایت دقیق موازین بهداشتی اجتناب ناپذیر خواند و عنوان کرد: به لحاظ نیاز جامعه و تأمین مایحتاج اساسی مردم، یکسری از کارخانجات نظیر واحد‌های تولید اقلام بهداشتی و مواد غذایی باید به تولید خود ادامه دهند.

فرزام‌صفت با بیان اینکه در صورت تعطیلی کارخانجات تولید مایحتاج اساسی، مواد غذایی و مواد اولیه، مشکلات زیادی برای مردم، اصناف و سایر واحد‌های تولیدی به وجود می‌آید تصریح کرد: به همین علت چاره‌ای به غیر از باز شدن واحد‌های تولیدی در گیلان نداریم، با این‌حال چندین شرط را جهت ادامه فرآیند تولید برای کارخانجات وضع کرده‌ایم.

او کاهش تعداد کارگران در هر شیفت کاری، کاهش ساعت کار و شیفت بندی کردن آنان را از جمله این شروط اعلام کرد و گفت: کاهش ساعات کاری و تعداد کارگران مانند همان اتفاقی که در سطح ادارات دولتی رخ داد از دیگر اقداماتی است که در راستای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح کارخانجات و واحد‌های تولیدی باید اجرایی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان ضمن استقبال و ابراز خرسندی از اقدام برخی از کارخانجات استان در جهت تعطیل کردن چرخه تولیدشان به جهت حفظ سلامت کارگران ابراز داشت: تولید این کارخانجات آن، چنان ضروری نبود و چنین واحد‌هایی می‌توانند عقب ماندگی‌های تولیدشان را در روز‌های دیگر سال جبران کنند.

فرزام‌صفت امهال حق بیمه کارفرما تا پایان اردیبهشت را موجب ترغیب کارفرمایان برای حفظ کارگرانشان و عدم اخراج آنان خواند و اظهار داشت: تأمین بیمه بیکاری از دیگر تمهیداتی است که دولت در جریان بحران کرونا اندیشیده و با هدف حمایت از چرخه تولید، کارفرمایان و کارگران تصمیماتی را در مورد آن اتخاذ کرده است.

او در تشریح بیشتر موضوع تأمین حق بیمه بیکاری کارگران اظهار داشت: کارگران و افرادی که در اثر عوارض ناشی از کرونا بیکار و یا اخراج شده‌اند باید در سامانه وزارت کار ثبت‌نام کنند و پس از آن تا سه ماه دولت از محل منابع صندوق، حق بیمه بیکاری آنان را تأمین می‌کند بنابراین انتظار این است که در پایان بحران، همه این کارگران به محل کار خود برگردند.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری گیلان ویروس کرونا کرونا ویروس تسهیلات بانکی واحد های تولید حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲

امتداد - دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن از اعطای ۲۴ هزار و 941 فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و 497 میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر لزوم اعطای تسهیلات مسکن روستایی در جهت جهش تولید مسکن و رونق اقتصاد روستایی در سال ۱۴۰۳، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، مجموعاً به ۴۷ هزار و ۸۴۰ واحد مسکونی روستایی به میزان ۲ هزار و ۶۱ میلیارد تومان، تسهیلات روستایی پرداخت شده است که بخشی از این تسهیلات اعطایی در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۲۴ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی و به میزان ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان صورت پذیرفته است که با درصد رشد بالایی نسبت به سال ۱۴۰۱ روبرو بوده است.

دکتر حسینی افزود: اعطای تسهیلات مسکن روستایی موجب افزایش انگیزه و رضایتمندی روستاییان گرامی می‌شود که بالطبع این امر در افزایش اشتغال و تولید بخش کشاورزی و دامداری و رونق اقتصاد روستایی موثر است. بدون شک رفع مشکلات و دغدغه‌های روستاییان عزیز در حوزه مسکن، نقش موثری در جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهرها و حتی معکوس شدن جهت این مهاجرت‌ها دارد. با توجه به اینکه جهش تولید در بخش کشاورزی و دامداری کشور تنها به دستان توانمند و زحمتکش روستاییان تلاشگر محقق می‌شود؛ وظیفه ما به عنوان خادمان ملت در بانک مسکن است که با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بانک در جهت حمایت از روستاییان عزیز بکوشیم.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین به لزوم حمایت جدی دولت سیزدهم از مسکن روستایی اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در جهت رفع دغدغه‌های روستاییان گرامی در حوزه مسکن، نسبت به افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی همت گمارد. از این رو سقف این تسهیلات دو مرتبه در طی دولت سیزدهم افزایش یافت. یک بار سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۱ از ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی به ۲۰۰ میلیون تومان و بار دیگر در سال ۱۴۰۲ از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان به ازای هر واحد مسکونی افزایش یافت.

دکتر حسینی پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۳ را یکی از اولویت‌های مهم بانک مسکن دانست و افزود: سعی می‌کنیم تا بر اساس منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و سیاست‌های ابلاغی دولت محترم بیش از پیش، رضایت و مشارکت هموطنان روستایی را جلب کنیم و ان‌شاا… به لطف خدا و تلاش همکاران بانک مسکن در سال جدید، شاهد جهش تولید مسکن روستایی در کشور باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند
  • بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • رئیسی: بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند/ واحد‌های تولیدی باید به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی واگذار شوند
  • پرداخت ۵۲۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ در استان بوشهر
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • اعطای ۲۴ هزار و ۹۴۱ فقره تسهیلات مسکن روستایی به مبلغ ۴ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد
  • بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟ | حل یک اختلاف نظر بزرگ