Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@22:16:13 GMT

سیر صعودی ابتلا به کرونا در برخی کشورهای عربی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۲۱۸

سیر صعودی ابتلا به کرونا در برخی کشورهای عربی

مقامات مسئول کشورهای عربی با تایید سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در این کشورها از تشدید تدابیر خود برای مقابله با شیوع این ویروس خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با سیر صعودی افزایش شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در کشورهای عربی، این کشورها سقف تدابیر لازم برای مقابله با این ویروس را بالا بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پایگاه خبری «الیوم السابع» طی گزارشی با همین محور به ارائه جدیدترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای عربی پرداخت و نوشت: وزارت کشور عربستان، روز دوشنبه (ششم آوریل)، اعلام کرد که به مدت ۲۴ ساعت در پنج شهر و چهار استان این کشور مقررات منع آمد و شد سراسری وضع کرده‌ است که شامل شهرهای ریاض، تبوک، الدمام، الظهران و الهفوف و استانهای جده، الطائف، القطیف و الخُبر می‌شود.

وزارت بهداشت عربستان، شمار کل بیماران مبتلا به کرونا در این کشور را دو هزار و ۵۲۳ نفر، شمار بهبودیافتگان را ۵۵۱ نفر و شمار فوتی‌ها را ۳۸ نفر اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت سعودی نیز با اشاره به اینکه تنها ۵۰ درصد از مردم عربستان، به قرنطینه خانگی پایبندند، هشدار داد: اگر مردم طی چند ماه آینده به مقررات وضع شده پایبند نباشند، صدها هزار نفر در معرض ابتلا به این ویروس قرار خواهند گرفت و نظام درمان و بهداشت کشور از هم پاشیده خواهد شد... این توهم نیست.

وزارت بهداشت مغرب نیز از ثبت مرگ یازده بیمار دیگر مبتلا به کرونا در این کشور، طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اعلام کرد که به این ترتیب آمار قربانیانی که به دلیل ابتلا به این ویروس در این کشور جان خود را از دست دادن به ۸۰ نفر رسید و با ثبت ۹۲ مورد  جدید ابتلا به این ویروس، شمار بیماران در این کشور به هزار و ۱۲۰ نفر رسید.

مقامات دولت اردن نیز اعلام کردند که چهار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است و به این ترتیب شمار مبتلایان به ۳۴۹ نفر می‌رسد و تاکنون ۱۶ نفر پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند. اما دیروز یک نفر دیگر از این بیماران جان خود را از دست داد و به این ترتیب شمار قربانیان کرونا در اردن به شش نفر رسید.

مقامات مسئول در کویت نیز از وضع مقررات منع آمد و شد سراسری در برخی مناطق این کشور در چارچوب مقابله با شیوع کرونا خبر دادند. وزارت بهداشت این کشور نیز اعلام کرد که ۲۲۸ مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده است و تاکنون ۱۳۱ بیمار بهبودی خود را به دست آورده‌اند.

وزیر بهداشت کویت نیز از بهبود چهار نفر دیگر خبر داد و شمار فوتی‌ها را ۱۰۳ نفر اعلام کرد.

شبکه العربیه امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در الجزائر، با ثبت ۱۰۳ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، شمار مبتلایان به این ویروس به هزار و ۴۲۳ نفر رسیده است.

مقامات مسئول عراق نیز از ثبت مرگ سه بیمار دیگر مبتلا به کرونا در این کشور و ۷۰ مورد جدید ابتلا خبر دادند.

امارات نیز  تعداد مبتلایان جدید در این کشور را ۲۷۷ مورد و مجموع مبتلایان را دو هزار و ۶۷ نفر اعلام کرد و از ثبت بهبودی ۲۳ نفر دیگر در این کشور خبر داد و گفت که تاکنون ۱۶۷ نفر از بیماران سلامتی خود را به دست آورده‌اند. 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس کرونا در این کشور مورد جدید ابتلا ویروس کرونا جدید ابتلا وزارت بهداشت کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • رهبر انصارالله: عملیات ایران، معادلۀ جدیدی برای پاسخ به حملات اسرائیل ایجاد کرد/ برخی کشورهای عربی به بهانه جلوگیری از تشدید تنش، به دنبال ممانعت از واکنش ایران بودند/ عربستان و امارات خود را رهبر کشور‌های عربی معرفی می‌کنند، اما حمایتی از فلسطین نکردند
  • عملیات وعده صادق معادله جدیدی ایجاد کرد/ برای ثبات منطقه هیچ راه‌حلی جز توقف تجاوز به غزه وجود ندارد
  • کنایه رهبر انصارالله یمن به کشورهای اسلامی در حمایت از فلسطین
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • چشم‌انداز روابط ایران و کشورهای عربی پس از «وعده صادق»؛ سیاست خارجی ایران منطبق بر «واقعیت‌های میدانی» است
  • نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • مجموعه مقالات سومین همایش فرهنگ و شعایر حسینی رونمایی می شود
  • عملیات وعده صادق ضربه کاری به رژیم صهیونیستی زد