Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@12:44:52 GMT

کنترل آفت ملخ در ۱۴ هزار هکتار از اراضی طارم

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۲۷۸

کنترل آفت ملخ در ۱۴ هزار هکتار از اراضی طارم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: کنترل آفت ملخ در ۱۴ هزار هکتار از اراضی و مراتع طارم آغاز شده است.

جواد تاراسی شامگاه دیروز (۱۸ فروردین) در جلسه مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به پراکنش مناسب بارش، دما و کشت به موقع کشاورزان در سال‌جاری، اظهار کرد: حدود ۳۰۸ هزار سطح ابلاغ کشت گندم زنجان بود که صد درصد آن تحقق پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که از این مقدار در ۱۸ هزار هکتار از ارضی گندم آبی و ۲۹۱ هزار هکتار گندم دیم کشت شده است، بیان کرد: به برکت نزولات الهی سطح سبز مزارع استان نیز صد درصد تحقق پیدا کرده است.

این مسئول با تاکید بر این‌که اگر بعد از این شاهد بارش‌های مناسبی باشیم، نرم تولید گندم در چند سال اخیر در استان شکسته خواهد شد، افزود: پیش‌بینی‌ها در استان ۴۳۰ هزار تن بوده ولی اگر بارش‌ها مناسب باشد، هدفگذاری‌ها بیش از ۵۰۰ میلیون تن است.

وی با بیان این‌که یکی از موانع تولید گندم در استان طبق سنوات گذشته فعالیت سن گندم است، گفت: سال گذشته در ۱۰۶ هزار هکتار از اراضی اقدام به کنترل مبارزه با سن گندم شد که هدف‌گذاری امسال کنترل ۲۰ هزار هکتار سن مادر و ۱۱۵ هزار هکتار نیز پوره است.

تاراسی در ادامه با بیان این‌که سم مورد نیاز استان نیز تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است، یادآور شد: با توجه به نقش نان در امنیت غذایی امیدواریم با اقدامات صورت کرفته شاهد تولید گندم با کیفیت باشیم.

وی با اشاره به مشکل آفت ملخ در طارم، ادامه داد: کانون‌یابی‌های ملخ در طارم از نیمه دوم اسفند آغاز شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ۱۴ هزار هکتار از اراضی و مراتع شهرستان طارم و با هماهنگی استان‌های قزوین و گیلان، این آفت کنترل می‌شود که اکیپ‌ها در حال حاضر مشغول فعالیت بوده و کانون‌ها را شناسایی می‌کنند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار هکتار از اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دهلران مهد تولید گندم است

عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • سهم ۳۲.۶ درصدی بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است