Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در سال ۹۸ با وجود پیش‌بینی‌هایی که مبنی بر افزایش میزان بیکاری می‌شد، شاهد انتشار گزارش‌هایی بودیم که از کاهش این نرخ در چهار فصل سال حکایت داشت. بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیشتر در زمستان سال گذشته ۱۰.۶ درصد بوده که این رقم به معنای کاهش ۱.۷ درصدی بیکاری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این، بیکاری در هشت استان کشور افزایش داشته است.

در حالی که زمستان ۹۷ کرمانشاه با بیکاری ۲۱.۱ درصدی بالاترین نرخ بیکاری را به خود اختصاص داده بود، گزارش تازه مرکز آمار نشان می‌دهد در زمستان سال گذشته کردستان با بیکاری ۲۰ درصدی بیکار‌ترین استان کشور بوده است.

بوشهر، سمنان، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و کردستان هشت استانی هستند که به رغم کاهش میانگین نرخ بیکاری، با افزایش بیکاری مواجه بوده‌اند. در این بین بیکاری در دو استان لرستان و مازندران به شدت افزایش یافته است، به گونه‌ای که نرخ ۱۲.۷ درصدی بیکاری در لرستان، ۱۶.۸ درصد شده و در مازندران این نرخ از ۶.۴ درصد به ۹.۳ درصد رسیده است.

نکته مهم دیگر درباره بیکاری در استان‌های مختلف کشور، کاهش چشمگیر نرخ بیکاری در خوزستان است. نرخ بیکاری در این استان در زمستان سال گذشته ۱۲.۴ درصد بوده است، حال آنکه در زمستان سال ۹۷ این نرخ ۱۷.۲ درصد برآورد شده بود.

به نظر می‌رسد بیش از هر چیز بارندگی‌های سال گذشته که در چند دهه اخیر بی‌سابقه بود، بر نرخ بیکاری در استان‌های مختلف تاثیر گذاشته است. در شرایطی که بارندگی‌های سال گذشته مشکل خشکسالی در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان را تا حدی رفع کرد و منجر به کاهش نرخ بیکاری شد، در مقابل سیل و از بین رفتن زیرساخت‌ها منجر به افزایش بیکاری در استان‌هایی مانند لرستان و مازندران شد که اقتصاد آنها ارتباط مستقیمی با کشاورزی دارند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیکاری نرخ بیکاری مرکز آمار بیکاری در استان ها زمستان سال نرخ بیکاری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گربه‌ای که خواب از چشم محمدرضا گلزار ربود

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 9 محمدرضا گلزار بازیگر و مجری تلویزیون که این روزها نقش مرد اهل خانواده را بازی می‌کند، در صفحه شخصی اینستاگرام خود ویدیویی از گربه‌اش که صبح زود او را بیدار می‌کند، منتشر کرد. این ویدیوی بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • اشتغالزایی در آذربایجان شرقی ۱.۳۱ برابر بیشتر از تعهد انجام شد
  • گربه‌ای که خواب از چشم محمدرضا گلزار ربود
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • وزیر تعاون: بخش قابل‌ توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • وزیر کار: بخش قابل‌توجهی از «فقر شدید» کشور کاسته شده است
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت