Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-19@20:54:16 GMT

بارش باران در اکثر نقاط کشور؛ هوا سردتر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۴۶۲

کارشناس هواشناسی اعلام کرد، تا پایان هفته بیشتر نقاط کشور بارانی و برفی است و هوا سردتر می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ایزدیار گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در نیمه شمالی و استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد بارش باران رعد و برق و بارش تگرگ و در نوار شمالی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بارندگی امروز در مناطقی از آذربایجان‌شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، مرکزی و خراسان‌های شمالی و رضوی شدت بیشتری دارد. 
فردا در بیشتر نقاط کشور به جزء جنوب و جنوب شرق، بارش برف تداوم پیدا می‌کند.
با وزش باد شدید هوا سردتر می‌شود که باعث افت دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای می‌شود.
در اردبیل و خراسان شمالی کاهش محسوس دما پیش بینی می‌کنیم.
دریای خزر تا فردا ظهر مواج خواهد بود.
روز پنجشنبه در مناطق غرب، سواحل شمال، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های شمال غرب، جنوب شرف و مرکز کشور پیش بینی بارش می‌شود.   جمعه و شنبه به جزء مناطق جنوب و جنوب شرقی، سایر مناطق بارانی خواهد ماند.
تهران تا روز پنجشنبه کاهش محسوس ۷ تا ۱۲ درجه‌ای دما را تجربه خواهد کرد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هواشناسی بارش باران برف سرما هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سحر تاج بخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: در کنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی متر باران بارید که ۱۴۰ میلی متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی [که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده است.

وی تصریح کرد: در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

تاج بخش مسلمان اضافه کرد: این مقدار بارش در یک شبانه روز از زمان تأسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید.

وی گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاج بخش مسلمان افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: بی شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تأسیسات مختلف وارد می‌شود.

وی در بخش دیگری عنوان کرد: تا صبح امروز از بیش از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آبگرفتگی گسترده، بالاآمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

کد خبر 6081999 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران
  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران +جزئیات
  • بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران+جزئیات
  • رکوردزنی بی‌سابقه بارش‌ها در جنوب کشور در طی نیم‌قرن اخیر!
  • بارش‌های مناطق جنوبی رکورد نیم قرن اخیر را زد
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • بارش باران و آبگرفتگی در معابر جاسک + فیلم
  • تداوم بارش ها در کرمان؛ هوا سردتر می‌شود
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها