Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@00:39:55 GMT

جهش تولید با اقتصاد مقاومتی نهادینه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۴۸۸

جهش تولید با اقتصاد مقاومتی نهادینه می‌شود

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه برای رسیدن به جهش تولید باید از فضای بروکراسی خارج شویم، گفت: برای نهادینه شدن جهش تولید در کشور باید اقتصاد مقاومتی را بیش از گذشته در حوزه کسب و کارها تقویت و تولیدات داخلی را افزایش دهیم.

محمد حسین انتظاری عضو شورای عالی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به این که عدم وابستگی به خارج فقط با اتکا به تولید داخلی محقق می‌شود، گفت: بعد از رسیدن به شعار جهش تولید باید سه رکن اساسی توسط همه سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی رعایت شود که می‌توان به مدیریت جهادی، باور توانمندی داخلی و با نگاه داخلی به افزایش تولید بپردازیم که اگر این اتفاق بیفتد بدون شک شاهد دستاوردهای بسیار خوبی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* اجرایی شدن منویات رهبری برای رسیدن به جهش تولید

وی افزود: اگر همه نهادها و سازمان‌ها به منویات مقام معظم رهبری در باره تحقق جهش تولید توجه کنند و از طرفی توصیه‌های هفت گانه ایشان را‌‌‌ که در بیانیه گام دوم انقلاب ابلاغ کردند را‌‌‌ به مرحله اجرا دربیاورند، در مدت زمان کمی کشور ایران شاهد رشد و پیشرفت بیشتر خواهد شد. در واقع می‌توان گفت در کنار رسیدن به پرچمداری علمی جهان، کشور ما به عنوان یکی از قوی‌ترین اقتصادهای دنیا مطرح می‌شود.

* تحقق شعار سال با حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و صنعت کشور 

انتظاری با اشاره به این که حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و صنعت کشور برای تحقق جهش تولید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، تصریح کرد: برنامه ریزی و فرهنگ سازی در حوزه رفع مشکلات و تولیدات داخلی می‌تواند تأثیر مثبتی در تمامی حوزه‌های اقتصادی و حتی روی نرخ ارز داشته باشد که در این رابطه دولت باید در قالب تسهیلات ویژه و کمک‌های اقتصادی چرخ دنده‌های اقتصاد را‌‌‌ به چرخش درآورده و میزان تولیدات محصولات داخلی را‌‌‌ افزایش دهد. این در حالی است که دستیابی به بسیاری از محصولات جدید و مورد نیاز کشور که توسط دانشمندان و نخبگان ایرانی انجام می‌شود نیازمند حمایت و پشتیبانی است.

* درصد قابل توجهی از توان کشور به تولید داخلی اختصاص یابد

عضو شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: برای خارج شدن از مشکلات کشور به خصوص در حوزه‌های اشتغال، معیشت مردم و آسیب‌های اجتماعی باید درصد قابل توجهی از توان کشور به تولید داخلی اختصاص یابد؛ چراکه استقلال کشور و امنیت سیاسی اقتصادی در گرو تولید است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی فضای مجازی تولید جهش عضو شورای عالی فضای مجازی جهش تولید با اقتصاد مقاومتی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند

به گزارش خبرآنلاین لرستان در متن سید فرهاد ناصری نیا آمده است : کار و تلاش لازمه بقا و تداوم حیات بشر و نماد عزت و بالندگی فردی و اجتماعی یک کشور و ملت است .کارگران پرچم داران عرصه اقتصاد مقاومتی و سفیران رشد و توسعه اقتصادی و رونق تولید کشور هستند، و در این راستا هزاران اندیشه خلاق و نو در عرصه تولید و خدمات وجود دارد که رشد و کیفیت تولید و توسعه کشور شاهدی بر این مدعاست.

توجه به قشر زحمتکش و مولد کارگر در طول عمر پر برکت انقلاب اسلامی، میدان دار عرصه تولید و اشتغال بوده و به عنوان عضو موثر و نیروی محرکه چرخه اقتصاد کشور و به مدد تعهد و وجدان کاری و اندیشه های خلاقانه،توانسته است نقش کلیدی خود را در راه توسعه و سازندگی کشور به خوبی ایفا کند.

امروز نیز با همان اراده سترگ و مصمم تر از همیشه، در تلاش است تا با حضور پرشور، نشاط و شورآفرین درجبهه اقتصاد و تولید، مسیر رونق و شکوفایی اقتصادی و جهش تولید را بیش از پیش هموار نماید؛ شکی نیست که حمایت از کالای ایرانی، حمایت مستقیم از کارگران و زحمتکشان عرصه تولید ، گامی بلند در جهت رونق و پویایی چرخه اقتصاد کشور خواهد بود.

اهمیت دادن به کار و تولید و تکریم کارگر ایرانی به عنوان یک ارزش و یک وظیفه عمومی است و کار و کارگر زمانی برای یادآوری این ارزش‌هاست . ما نیز با گرامیداشت این روز تلاش خواهیم کرد تا گوشه‌ای از زحمات آنان را قدردانی کنیم.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ کار و تولید هفته کار و کارگر را به همه تلاشگران و کارگران عزیز و دست اندر کاران تولید صمیمانه تبریک عرض می نمایم توفیق روزافزون همراه باسلامتی و سعادتمندی شما را از درگاه پروردگار مسئلت می نمایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898925

دیگر خبرها

  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان
  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • تحقق تامین امنیت غذایی در کشور با اتکا بر تولیدات داخلی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود