Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: استمرار کاهش مصرف گوشت مرغ باعث کاهش قیمت و ضرر و زیان هنگفت مرغداران شده واگر برای آن چاره‌ای اندیشیده نشود، تولید این کالا در ماه‌های آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مرتضی رضایی افزود: مرغ اصلی‌ترین پروتئین مصرفی مردم است و قیمت آن همواره به عنوان یک شاخص اقتصادی در کشور مورد توجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دو ماه گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا، مصرف گوشت مرغ در کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، گفت: کاهش تقاضا باعث افت قیمت این کالا شده و در حالی که قیمت مصوب هر کیلو گوشت مرغ در خرده‌فروشی‌ها ۱۲ هزار و ۹۵۰ تومان تعیین شده، اما امروز این کالا با قیمتی پایین‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌شود که این مسأله ضرر و زیان زیادی متوجه مرغداران کرده است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه حمایت از مرغداران در شرایط فعلی یک ضرورت است، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا با پرداخت کمک‌های بلاعوض و همچنین استمهال وام‌های مرغداران، بخشی از ضرر و زیان این تولیدکنندگان را جبران کنیم.

وی با تأکید براینکه اگر ضرر و زیان مرغداران جبران نشود ممکن است بسیاری از آن‌ها دست از تولید بکشند، گفت: با توجه به اینکه فرآیند پروروش مرغ یک بازه ۴۵ تا ۵۰ روزه است اگر مرغداران به استمرار تولید تشویق نشوند، قطعاً در ماه‌های آینده با مشکل تأمین این کالا مواجه خواهیم شد.

وی افزود: هم اکنون ۲۰ تا ۲۵ درصد مازاد تولید داریم و برای تشویق صاحبان این صنعت به استمرار تولید، عوارض صادرات این محصول را کاهش خواهیم داد تا مرغداران بتوانند مازاد تولید خود را صادر کنند.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با توجه انباشتگی مرغ در واحد‌ها و ضرر وزیان مرغداران، تصریح کرد: باید همه تلاشمان را بکار بگیریم تا این صنعت بزرگ سر پا بماند و فعالان این صنعت همچنان به ادامه تولید تشویق شوند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی گوشت مرغ وام کاهش قیمت ضرر و زیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود

پرویز فروغی، دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از کاهش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده به ۴۹ هزار تومان و مرغ گرم به ۶۹ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، با توجه به مازاد تولید و زیان مرغداران، پشتیبانی امور دام برای جمع آوری مرغ مازاد باید اقدام کند و همواره بخشی از مازاد تولید باید صادر شود.

فروغی ادامه داد: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و نیاز کشور، ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزار تن مرغ از سطح بازار توسط پشتیبانی امور دام باید جمع آوری شود.

دبیرکانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی مورد نیاز کشور است، افزود: بنابر آمار در فروردین ۱۳۷ تا ۱۳۸ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته و پیش بینی می شود که در اردیبهشت طبق سیاست وزارت جهاد در همین محدوده باشد. هر چند مصرف در ماه های فروردین و اردیبهشت کاهشی است.

او گفت: با ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته، ۲۲۰ تا ۲۳۰ هزار تن مرغ گرم تولید می شود که بر این اساس کمبودی در عرضه نداریم‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • اعتبارات جبران خسارت‌های سیلاب ۹۸ در حوزه راه پرداخت نشده است
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • زیان خالص پرسپولیس کاهش یافت
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز