Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کرد که احزاب سنی تاکنون به حمایت از کابینه «عدنان الزرفی» چراغ سبز نشان نداده‌اند. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «عبدالخالق العزاوی» نماینده پارلمان عراق در گفتگو با المعلومه اظهار داشت که نشست‌های سیاسی با نیروهای سنی همچنان در بغداد درحال جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اشاره کرد که این احزاب درباره مطالبات خود از نخست‌وزیر آینده همچنان تصمیم و موضع واحدی دارند که مهم‌ترین آنها محافظت از حاکمیت کشور و تحقق خواسته‌های معترضان به اضافه بازگشت آوارگان و بازسازی مناطق آنهاست.

العزاوی خاطرنشان کرد که نیروهای سنی تا این لحظه درباره حمایت از کابینه «عدنان الزرفی» چراغ سبز نشان نداده و در انتظار نتیجه نشست‌های سیاسی هستند.

عراق |توافق گروه‌های سیاسی بر سر جایگزین «الزرفی»حزب الله عراق: اجازه نمی‌دهیم حق اکثریت برای تعیین نخست‌وزیر نادیده گرفته شودعراق|منبع پارلمانی: موضع مقتدی صدر در خصوص توافقات منزل العامری روشن نیستچشم انداز تحولات عراق

از سوی دیگر «علی التمیمی» کارشناس حقوقی عراق روز گذشته اعلام کرد که احتمال لغو حکم مکلف شدن عدنان الزرفی به ماموریت تشکیل دولت لبنان مشابه آنچه در ابطال عضویت «محمد الکبیسی» در دادگاه فدرال افتاد وجود دارد.

التمیمی افزود که تصمیم ابطال عضویت محمد الکبیسی در دادگاه فدرال بر اساس تایید مرجع عمومی دادگاه تجدید نظر بوده است.

رئیس جمهور عراق در هفدهم ماه مارس گذشته براساس حکم دادگاه فدرال این کشور الزرفی را مامور تشکیل دولت کرد. دادگاه فدرال در حکم خود به صالح حق معرفی نخست وزیر مامور تشکیل دولت را داده بود.

اما از آنجا که شورای عالی قضات عراق روز سوم آوریل اعلام کرد که حکم عضویت قاضی محمد رجب الکبیسی در دادگاه فدرال لغو شده است، لذا دادگاه فدرال صلاحیت اعطای مجوز به صالح برای معرفی نخست وزیر مامور تشکیل دولت را نداشته است.

برخی محافل سیاسی عراق گفته بودند که با توجه به اینکه عضویت الکبیسی در دادگاه فدرال لغو شده است، لذا حکم صادره از دادگاه فدرال برای دادن مجوز به صالح برای معرفی نخست وزیر مامور تشکیل دولت نیز وجاهت قانونی ندارد.

کارشناس حقوقی عراق تصریح کرد که بر این اساس رئیس‌جمهور حکم ماموریت عدنان الزرفی به تشکیل دولت را باطل کرده و بار دیگر همه چیز به پله اول بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط الزرفی نخست وزیر عراق اخبار "عراق"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: الزرفی نخست وزیر عراق اخبار عراق الزرفی نخست وزیر عراق اخبار عراق مامور تشکیل دولت دادگاه فدرال عدنان الزرفی نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم

عبدالطیف رشید، رئیس جمهور عراق خطاب به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که عراق تعرض به شهرهایش را برنمی‌تابد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عبداللطیف رشید، رئیس جمهور عراق امروز دوشنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که عراق نمی‌پذیرد کشورش محل درگیری یا تهدیدی برای کشورهای همسایه باشد و هر گونه تعرض به شهرهای خود را نیز برنمی‌تابد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، رئیس جمهور هر دو کشور در این دیدار بر لزوم توقف تجاوز به غزه ، حمایت از مردم فلسطین، اهمیت کاهش تنش‌ها و اتخاذ تفاهمات و گفت‌وگوی سازنده تاکید کردند.

رئیس جمهور عراق در دیدار با همتای ترکیه ای خود بر اهمیت افزایش تلاش‌ها برای تقویت امنیت مرزها و مقابله با چالش های تغییرات آب و هوایی، زیست محیطی و بحران آب تاکید کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه وارد عراق شد و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق از بدو ورود از اردوغان استقبال کرد.

دفتر اطلاع رسانی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در این خصوص اعلام کرد: السودانی و رئیس جمهور ترکیه در این سفر، پرونده های آب، اقتصاد، امنیت و پروژه جاده توسعه مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. همچنین توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور با هدف توسعه شراکت اقتصادی و تجاری امضا خواهد شد.

اردوغان پس از دیدار با رئیس جمهور عراق در کاخ دولتی در بغداد با محمد شیاع السودانی نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

اردوغان پس از آن به اربیل می رود. این سفر بعد از 12 سال انجام گرفت.

اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هدف حمله قرار گرفتند
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • رئیس جمهور عراق به اردوغان:تعرض به شهرهای عراق را نمی‌پذیریم
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • کارنامه سفر نخست‌وزیر عراق به آمریکا؛ موفق یا ناکام؟