Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تاکنون مدیریت اپیدمی کرونا ویروس در استان همدان در دستان مردم این منطقه بوده، گفت: از مردم می‌خواهیم این همدلی و همکاری را ادامه دهند. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، درست  از زمانی که اولین بیمار مبتلا به کرونا ویروس در استان همدان شناسایی شد، مسئولان بهداشت و درمان از مردم تقاضا کردند تا در خانه هایشان بمانند و زنجیره انتقال و ابتلای این بیماری را گسترش ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از مردم توصیهها را آویزه گوش خود کرده و نه بخاطر مسئولان بلکه این بار برای حفظ جان خود و عزیزانشان در خانه ماندند و با حضور در اماکن حساس و پرتردد خود را در معرض این ویروس قرار ندادند. اما در مقابل نیز درصدی از شهروندان بی توجه به  رعایت هرگونه موارد ایمنی و بهداشتی ترجیح دادند بر خود سخت نگیرند و همچون روزهای عادی در اماکن تفریحی و خیابان های شهر تردد کند که البته تاثیر این اقدام آن ها سرنوشت  و سلامتی بسیاری را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

در حالیکه بیش از 40 روز از ورود کرونا ویروس در استان همدان میگذرد هنوز به مرحله کنترل کامل این بیماری نرسیده ام و هرگونه بی توجهی از سوی مردم  و  عدم رعایت موارد بهداشتی و تردد های غیر ضروری ممکن است فاجعه آفرین باشد.

همدلی و در خانه ماندن را ادامه دهید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدام گفت: از مردم میخواهیم با همدلی و تداوم در خانه ماندن، همچنان به حفظ جان عزیزانشان کمک کنند.

دکتر منوچهر کرمی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: تا خاموشی کامل اپیدمی کرونا ویروس نباید آن را ساده و کم اهمیت تلقی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه اقدامی مانند خروج غیر ضروری از منزل و عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی و ایمنی می‌تواند با افزایش آمار مبتلایان به کرونا فاجعه آفرین باشد، تصریح کرد: اگرچه ممکن است آمار موارد مثبت کرونا ویروس برای چند روزی روند کاهشی داشته باشد اما هر اقدام نابخردانه از سوی مردم میتواند آمار را به سمت افزایشی هدایت کند.

وضعیت گیلان از حیث کنترل اپیدمی کرونا به شرایط ثبات رسیده استگیلان موج سنگین اپیدمی کرونا را پشت سر گذاشتابتلای 130 مددجو بهزیستی تهران به ویروس کرونا

«اپیدمی کرونا» مانند آتش زیر خاکستر است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه اپیدمی همانند آتش زیر خاکستر می‌توانند تداوم پیدا کند، ابراز کرد: اما در خانه ماندن برای قطع زنجیره کرونا بدون شک برای خاموش کردن اپیدمی کرونا ویروس موثر است.

کرمی با بیان اینکه افزایش تماس های اجتماعی به چرخش ویروس و افزایش مبتلایان کمک می‌کند، گفت: اگرچه مردم در روز سیزده بدر همکاری خوبی داشتند و شاهد خلوتی خیابان ها و سطح شهر بودیم اما متاسفانه در دو روز گذشته میزان تردد در خیابان ها افزایش یافته که اصلا خبر خوبی نیست.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم دو هفته به خود سختی دهند  و در خانههایشان بمانند در مدت زمان کوتاهی می‌توانیم این ویروس را مهار کنیم، ابراز کرد: اما در غیر این صورت معلوم نیست تا چه زمانی باید درگیر این ویروس باشیم.

کرونا در کمین تمامی گروه های سنی است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه همه گروه های سنی در معرض خطر و ابتلا به کرونا ویروس قرار دارند، تصریح کرد: شست و سوی مرتب دستها، پرهیز از هر گونه دورهمی و رفتن به میهمانی، ماندن در خانه و کمک به قطع زنجیره ابتلا از بهترین راه‌های کنترل و مهار این بیماری است.

به گزارش تسنیم از همدان، بسیاری از مردم بر این باورند که چون آمار ابتلا به کرونا ویروس به طور محدودی در حال کاهش است می‌توانند با خیالی راحت و همچون ایام عادی به اماکن دلخواه خود بروند، اما باید بدانند که آمار امروز نتیجه رفتار و اعمال  ما در یک تا دو هفته است و نتیجه رفتارهای امروزمان در هفته های آینده ظاهر می‌شود.

انتهای پیام/743/ ع

R41405/P1494/S6,75/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اپیدمی کرونا ویروس خانه ماندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود محمدیان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات اجرای طرح تشدید نظارت‌های دامپزشکی استان تهران در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از انجام بیش از شش هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان خبر داد.

وی اظهار کرد: طی این بازدیدها که توسط اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی تهران صورت گرفت، ۱۰ واحد متخلف شناسایی و پلمب شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در ادامه با اشاره به کشف ۱۲۷ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد تشریح کرد: در طرح مذکور که از ۱۹ اسفندماه سال ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان، ادامه داشت، ۴۶ اکیپ نظارتی طی بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی استان تهران بیش از ۴۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک کشف و جهت نمونه برداری و تعیین تکلیف ضبط موقت شد و ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف با حکم قضائی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

محمدیان در ادامه با بیان اینکه سلامت غذایی مردم خط قرمز دامپزشکی است از ارجاع پرونده ۳۲ واحد متخلف به مراجع قضائی خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران در پایان از شهروندان استان تهران درخواست کرد: ضمن تهیه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب از طریق سامانه ۱۵۱۲ جهت پیگیری اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 6079485

دیگر خبرها

  • تعمیرات و نگهداری سدها باید عملیاتی شود
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • کشف بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان 
  • ۱۲۷ هزار کیلو فرآورده خام دامی مشکوک و فاسد در استان تهران کشف شد
  • مدیریت شهری از ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال بهره بگیرد
  • مدیریت شهری همدان از ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال بهره بگیرد
  • نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • سرپرست صنعت نفت: مصمم به شکست پرسپولیس هستیم/ با حمایت تماشاگران به دنبال بقا هستیم
  • اصلاح ۸۰ کیلومتر از شبکه های آب همدان شد