Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@01:38:36 GMT

جزئیات طرح بازگشایی مشاغل کم‌خطر در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۵۸۴

جزئیات طرح بازگشایی مشاغل کم‌خطر در قزوین

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به مشاغلی که با محدودیت باید از ۲۳ فروردین ماه فعالیت کنند، گفت: دفاتر پیشخوان، پلیس +۱۰، دفاتر الکترونیک قضایی، ثبت اسناد، صرافی‌ها، بانک‌ها، هتل‌ها و پایانه‌های بین شهری در این دسته جای می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی ادامه داد: صنوف و مشاغلی که از ۲۳ فروردین اجازه ادامه کار دارند باید طبق پروتکل بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین فعالیت خود را از سر گیرند و گرنه طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

او افزود: کارکنان ادارات مختلف استان باید توسط بسیج کارمندان کاملا غربالگری، کنترل و تب سنجی شوند و کارمندانی که کوچکترین علامت ابتلا به کرونا را دارند به مراکز درمانی ارجاع داده و با مرخصی آن‌ها موافقت شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به مشاغل و اماکنی که باید تا پایان فروردین ماه  تطعیل باشند، افزود: دانشگاه‌ها و مدارس، مهدکودک‌ها، پاساژها، مراکز خرید، نمایشگاه حضوری، خشکشویی، لوکس فروشی، اسباب بازی، قهوه خانه و چایخانه، فرش و موکت فروشی، تالارپذیرایی، استخر و باشگاه ورزشی، شهربازی و باغ وحش، مراکز برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، بازار‌های روز موقت، آموزشگاه‌ها، موزه‌ها و سینماها، مراکز فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، مصالح فروشی و فروشگاه قطعات یدکی در این دسته قرار می‌گیرند.

حبیبی گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و میوه و سبزی فروشی‌ها، مراکز فروش محصولات پروتئینی، میادین میوه و تره بار، لبنیات فروشی، نانوایی‌ها، مراکز تهیه غذا‌های آماده بیرون بر، جایگاه‌های سوخت، مراکز بهداشتی و درمانی، پخش دارو از مشاغلی هستند که در هر صورت باید فعال باشند و اجازه تعطیلی ندارند.

او درباره زباله‌های عفونی دفع شده در سایت محمدآباد هم گفت: این زباله‌ها باید توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان تحت نظارت دقیق و جدی قرار گیرند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار درباره توزیع ماسک و دستکش در استان، گفت:این اقلام بهداشتی لازم است با توجه به تقاضای مردم توسط سازمان‌های صمت و تعزیرات به صورت نظام‌مند و برنامه ریزی شده توزیع شوند.

حبیبی با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته رضایت چندانی از فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در استان وجود ندارد، افزود: این مشاغل باید فعالیت بیشتری داشته باشند و با افزایش سطح خدمات رسانی برای کسب رضایت شهروندان تلاش کنند.

اودر خصوص جمع آوری کمک‌های مردمی، گفت: هیچ حسابی به جز شماره اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای جمع آوری کمک‌های مردمی مورد تایید ستاد نیست و شهروندان باید به این موضوع توجه کنند.

حبیبی در ادامه بر کنترل پارک‌ها و بوستان‌ها مطابق طرح فاصله گذاری اجتماعی با نظارت دقیق‌تر، حضور دو سوم کارمندان در ادارات از روز ۲۳ فروردین ماه و اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده در تمامی واحد‌های صنعتی و صنوف تاکید کرد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طرح فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ کاظمی در اولین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان افزود: طبق آمار منابع رسمی روند رشد آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین متوقف شده است، در بسیاری از مولفه‌ها در مقیاس آمار‌های کشوری و در مقایسه با جمعیت استان قزوین وضعیت بهتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که این روند باید با برنامه ریزی در سال جدید هم دنبال شود.


وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز با کاهش برخی از جرائم در قزوین روبه‌رو بودیم، مثلا در قزوین بیش از ۳۰ درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادان متجاهر بود.
معاون استاندار با اشاره به محل در نظر گرفته شده برای ساخت کمپ ماده ۱۶ جهت نگهداری و درمان معتادان به ویژه معتادان متجاهر گفت: برای ضمانت اجرایی تصمیمات، شهرداری تعهد دارد که ۵ هکتار زمین برای ساخت این کمپ اختصاص دهد.


کاظمی تاکید کرد: این مسئله باید رسیدگی و این کمپ طبق موارد تعیین شده ساخته شود چراکه ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر باعث عدم بازگشت معتادان به انجام جرائمی مانند سرقت می‌شود.

دیگر خبرها

  • جانمایی پرنده‌فروشان در فاز ۲ بازار پرندگان خلیج فارس/ انتقال واحد‌های پرنده‌فروشی تا نیمه اردیبهشت
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی
  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • روند کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • بازنشستگی بیش از موعد ۱۷۰۰ کارگر شاغل در مشاغل سخت و زیان آور
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • کمبود مراکز خدمات رفاهی در آزاد راه پر تردد قزوین - رشت+ فیلم
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان