Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پایگاه خبری عرب‌زبان در گزارشی نوشت که کشورهای عربی به دلیل نداشتن تجهیزات پزشکی مدرن و نگرانی از رسوایی در برابر شرکای اروپایی خود آمار واقعی افراد مبتلا به کرونا را در کشورهایشان اعلام نمی‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خلیج‌آنلاین گزارش کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان برخی کشورها ازجمله کشورهای عربی پایبندی کاملی به شفافیت در زمینه اعلام آمار واقعی تعداد افراد فوت کرده بر اثر ابتلا به کرونا نداشته‌اند و این آمار غیرشفاف در زمینه تعداد افراد مبتلا نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

ارتش آمریکا در پایگاه‌های این کشور در ژاپن اعلام وضعیت اضطراری کرد

طبق این گزارش، کشورهایی همچون عربستان و مصر صرفاً به ارائه آمار کلی از تعداد افراد مبتلا به کرونا و نیز قربانیان ویروس «کووید19» اقدام می‌کنند و تاکنون گزارش‌های جزئی در زمینه شدت شیوع این ویروس در دو کشور منتشر نشده است. سازمان بهداشت جهانی در گزارشی تأکید می‌کند که برخی از کشورهای منطقه خاورمیانه همکاری لازم را با این سازمان ندارند و آمارهای درستی در زمینه شیوع کرونا در کشورهایشان ارائه نمی‌کنند. 

گرچه سازمان بهداشت جهانی نام این کشورها را ذکر نکرده، ولی تحقیقاتی که محققان کانادایی انجام داده‌اند و روزنامه گاردین، چاپ انگلیس آن را منتشر کرده است، نشان می‌دهد مصر در زمره کشورهایی است که آمار واقعی افراد مبتلا به کرونا را مخفی می‌کند. تحقیقات محققان بیماری‌های عفونی دانشگاه تورنتوی کانادا نشان می‌دهد که میانگین ابتلا به کرونا در مصر بسیار بالاتر از آمار رسمی‌ای است که قاهره اعلام کرده و تعداد افراد مبتلا به بیش از ۱۹ هزار نفر می‌رسد. 

مقر سازمان بهداشت جهانی

خلیج‌آنلاین در گزارش خود آورده است: گردشگران خارجی که موارد ابتلا به کرونا در میان آنها کشف شده است، بیشتر وقت خود را در پروازهای گردشگری هواپیمایی نیل می‌گذرانند و این اعتقاد وجود دارد که آنها منبع اصلی شیوع ویروس کرونا در بخش جنوبی کشور مصر هستند؛ نقطه‌ای که به عنوان کانون گردشگری مصر تلقی می‌شود.

تناقض آمارهای رسمی و غیررسمی کشورهای عربی

محققان دانشگاه تورنتو دریافتند تناقض‌هایی میان میانگین آمار رسمی افراد مبتلا به کرونا با آمار واقعی در کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس وجود دارد. به عنوان نمونه در کشوری همچون مصر که آمار رسمی زیر ۱۹ هزار نفر اعلام شده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر موارد ابتلا وجود دارد. قاهره به این دلیل که ممکن است ارائه آمار واقعی به افزایش شیوع کرونا و نیز هرج و مرج در کشور منجر شود، از ارائه آمار واقعی خودداری می‌کند. 

خلیج‌آنلاین می‌نویسد: تاکنون بیش از ۶۰ هزار مورد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کروناویروس در سراسر جهان ثبت شده است و بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند. نکته قابل تأمل آمار رسمی اعلام شده این است که میزان مرگ و میر و افراد مبتلا به کرونا در حدود یکصد کشور عربی از چند هزار نفر عبور نکرده و این موضوع وجود شفافیت در ارائه آمار از سوی دولت‌های عربی را با چالش جدی مواجه کرده است. 

ایتالیا بزرگترین کشور خسارت دیده در جهان از شیوع ویروس کروناست، چه اینکه تاکنون طبق آمار ارائه شده بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر در این کشور فوت کرده‌اند. اسپانیا رتبه بعدی را در اختیار دارد و تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۰ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا درگذشتند. آمریکا، فرانسه و انگلیس در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اما از حیث ابتلا به کرونا، آمریکا با ۲۷۷ هزار و ۴۷۰ نفر در جایگاه نخست، ایتالیا با 119 هزار و ۸۲۷ نفر در جایگاه دوم و اسپانیا با ۱۱۹ هزار و ۱۹۹ نفر در جایگاه سوم قرار دارند. در میان کشورهای عربی، عربستان سعودی تاکنون با 2 هزار و 39 مورد ابتلا به کرونا در جایگاه نخست قرار دارد و تنها ۲۵ نفر در این کشور فوت کرده‌اند. کشور مصر با ۹۸۵ موارد ابتلا در جایگاه دوم قرار دارد و در این کشور ۶۶ نفر فوت کرده‌اند. 

به نظر می‌آید که مصر و عربستان در حال ارائه آماری کمتر از تعداد واقعی افراد مبتلا به کرونا در کشورهایشان هستند.

خلیج‌آنلاین می‌نویسد: پروفسور «عبدالرئوف المناعمه»، استاد ویروس‌شناسی و نماینده جمعیت میکروبیولوژی آمریکا تأکید کرد که کشورهای عربی در عمل هیچ اعتقادی به شفافیت ندارند و کشورهای اروپایی در ارائه آمار واقعی تعداد افراد مبتلا و فوت کرده واقعی‌تر عمل می‌کنند.

وی افزود: یکی از دلایلی که باعث می‌شود کشورهای اروپایی برخلاف کشورهای عربی آمار واقعی‌تری در زمینه شیوع ویروس کرونا و تعداد افراد مبتلا به آن ارائه کنند، این است که اروپایی‌ها در زمینه علم پزشکی پیشرفته‌تر هستند و امکانات بیشتری در زمینه مقابله با آن در اختیار دارند و این نگرانی در میان کشورهای عربی وجود دارد که  ضعف شدید علمی آنها برای شرکای اروپایی‌شان مشخص شود.

سازمان بهداشت جهانی سال گذشته در گزارشی نوشته بود که کشورهای عربی در پایین‌ترین رتبه از لحاظ رعایت بهداشت شخصی قرار دارند و کادر پزشکی آنها توانایی لازم را برای مقابله با اپیدمی‌ها ندارند. علاوه بر این کشورهای عربی به دلیل در اختیار نداشتن دستگاه‌های پیشرفته پزشکی در مهار و کنترل ویروس‌های همه‌گیر ناتوان هستند.

انتهای پیام/4106/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: عربستان کشورهای عربی مصر اروپا کرونا افراد مبتلا به کرونا سازمان بهداشت جهانی تعداد افراد مبتلا ابتلا به کرونا شیوع ویروس کرونا کشورهای عربی خلیج آنلاین آمار واقعی ارائه آمار آمار رسمی فوت کرده هزار نفر ۱۹ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: رویکرد خصمانه نسبت به هیچ کشور عربی نداریم

رهبر انصارالله یمن گفت که کشورش رویکرد خصمانه نسبت به هیچ کشور عربی ندارد و درحال جنگ با مثلث شرارت یعنی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی، رهبر انصارالله یمن در اظهاراتی به مناسبت نهمین سالگرد روز ملی مقاومت یمن گفت که نه سال از آغاز تجاوز به ملت عزیز یمن می‌گذرد و مردمان ما همچنان درحال مقاومت و پایداری هستند.

به نقل از المیادین، وی تاکید کرد: تجاوز به کشور یمن با برنامه‌ریزی آمریکا-انگلیس و اسرائیل انجام شد و ائتلاف(متجاوز) آن را اجرایی کرد.در این مدت ۲۸۲هزار و ۸۷۹ نفر از ائتلاف متجاوز و مزدوران آن‌ها کشته و زخمی شدند.

الحوثی خاطرنشان کرد: هدف از حمله به یمن هدف قرار دادن کل  منطقه است. ما خواهان تفاهم و صلح با تمام کشورهای عربی و اسلامی هستیم و نسبت به هیچ یک از کشورهای عربی رویکرد خصمانه نداریم. عربستان و امارات هیچ‌گونه توجیهی برای تداوم تعلل در تحقق صلح ندارند.ما اکنون در مقابله مستقیم با مثلث شرارت یعنی آمریکا، اسرائیل و انگلیس هستیم. عربستان و امارات باید از مرحله کاهش تنش وارد مرحله تحقق صلح فراگیر شوند، تحقق صلح به معنای پایان محاصره و تجاوز و اشغال گری و همچنین تبادل‌اسرا و جبران خسارت‌ها است.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری افزود: خدمت به سیاست‌های آمریکا به سود هیچ کشور عربی نیست و همه را به آزادی و رهایی از تبعیت کورکورانه از آمریکا نصیحت می‌کنیم.

عبدالملک الحوثی همچنین نسبت به تحقق راه‌حل منصفانه و عادلانه ابراز امیدواری کرد.

وی در ادامه از تمام طرف‌هایی که در کنار یمن ایستادند در راس آن‌ها ایران، حزب‌الله و عراق تقدیر و تشکر کرد.

رهبرانصارالله یمن در بخش دیگری گفت که عملیات نظامی ما در حمایت از ملت فلسطین ادامه دارد و ما از همان ابتدا به مساله فلسطین اهمیت می‌دادیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • جبران کاهش جمعیت با ربات‌های انسان‌نما
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • بازگشت اسد به دنیای عرب
  • دشمن در رسیدن به اهدافش در یمن شکست خورد/ همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می‌دهیم
  • الحوثی: رویکرد خصمانه نسبت به هیچ کشور عربی نداریم