Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشتار غیرمجاز در سطح استان ایلام یکی از عوامل عمده شیوع ویروس کرونا است، موضوعی که برخی از قصابان نسبت به آن بی توجه هستند و مسوولین مربوطه نییز آنچنان که باید به آن توجه نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، استان ایلام با جمعیتی حدود ۵٠٠ هزار نفر همواره یکی از استان های کم جمعیت کشور محسوب می‌شود که متاسفانه علیرغم جمعیت کم آن بیکاری، تورم و… در این استان کوچک مرزی بیشتر از جمعیتش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حین شیوع بیماری کرونا نیز بیش از پیش مکلاتی را برای این استان به وجود آورده است، یکی از مشکلات عدیده کشتارهای غیرمجاز در سطح استان است.

شیوع و اپیدمی بیماری کرونا، بزرگترین معضل بهداشتی قرن است/ ضرورت جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام در ایلام

وهاب پیرانی مدیرکل دامپزشکی ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام از  مخاطرات بیماری کرونا ویروس و کشتار غیر مجاز هشدار داد و از مردم استان خواست با در نظر گرفتن مخاطرات کشتار غیرمجاز دام و برای حفظ سلامت خود و خانواده، از خرید گوشت از مراکز کشتار غیرمجاز دام جداً خودداری  کنند.

وی همچنین شیوع و اپیدمی بیماری کرونا را به عنوان بزرگترین معضل بهداشتی قرن عنوان کرد و جمع آوری و جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام را در این وضعیت مهم و ضروری دانست.

 مدیرکل دامپزشکی ایلام تاکید کرد: نگهداری گوشت در فضای آزاد و حاشیه جاده‌ها، تجمع مردم برای خرید گوشت و کشتار دام توسط افرادی که چه بسا ممکن است خودشان مبتلا به بیماری کرونا باشند، از جمله عواملی است که می‌تواند موجب آلودگی و تهدید سلامت خریداران و شیوع سریع این بیماری شود.

وی افزود: گوشت به خاطر ماهیت مرطوبی که دارد محیط مناسبی برای انتقال مکانیکی ویروس کرونا است.

قصابان غیر مجاز، خط دامپزشکی ایلام را نمی‌خوانند!

 قصابان غیر مجاز هفت چشمه، چالسرا، میش خاص و مهدی آباد ظاهرا خط دامپزشکی را نمی‌خوانند و ظاهرا پشتشان به حمایت فرد یا افرادی پر است که این چنین سلامت خود و مردم را در این وضعیت که هر روز به آمار فوتی‌ها و مبتلایان کرونا ویروس در سطح استان افزوده می‌شود بی‌تفاوت هستند.

با بی‌تفاوتی نسبت به کشتار غیرمجاز سلامت خود را تهدید نکنید

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام از ابتدای شیوع کرونا همواره تاکید کرده است.

وی در این راستا بیان می‌کند: با کار فرهنگی مضرات کشتار غیر بهداشتی و احتمال بیماری‌های مشترک انسان و دام باید توجه شود که ظاهرا برخی مردم استان به مقوله فرهنگ سازی بی تفاوت بوده و به راحتی سلامت خود را تهدید به مرگ می‌کنند و قصابان غیر مجاز نیز با سو استفاده از شرایط موجود دام را برای شکار قربانیان بیشتر پهن می‌کنند.

به گفته پیرانی، مدیر کل دامپزشکی استان، مقرر شد با هماهنگی و پشتیبانی دستگاه قضا، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط، پس از ابلاغ اخطاریه و فرجه قانونی، برخورد قانونی و قاطعانه با این مراکز غیر بهداشتی و تهدید کننده بهداشت عمومی به عمل آید ولی تاکنون اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.

انتهای پیام /970821

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام کشتار سلامت دامپزشکی دامپزشکی ایلام کشتار غیر مجاز کشتار غیرمجاز بیماری کرونا سلامت خود مجاز دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبله یک تهید برای جهان؟

بر اساس داده‌های این گزارش، آبله ممکن است از راه‌های مختلف به جامعه جهانی بازگردد و شیوع یابد. این گزارش همچنین بیان می‌کند آماده‌سازی در برابر بازگشت آبله و به منظور جلوگیری از گسترش سایر بیماری‌های ناشی از ویروس‌ها در یک خانواده مانند ویروس ام پاکس (آبله میمونی) که در سال ۲۰۲۲ شیوع جهانی پیدا کرد و همچنان نیز یک نگرانی بهداشتی است، کلیدی است.

به گزارش ایسنا، به گفته متخصصان، واکسن‌ها و دارو‌های آبله نیز اثربخشی و پتانسیل‌هایی را برای پیشگیری و درمان آبله میمونی و سایر ویروس‌ها در خانواده ویروس آبله دارند و این نیز به نوبه خود دلیل مهم دیگری است که ما باید به تحقیق در مورد ویروس‌های آبله ادامه دهیم و اقدامات متقابل پزشکی از جمله راه‌های تشخیص و واکسن‌ها را توسعه دهیم.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، حتی یک مورد شیوع آبله یک مسئله جهانی بزرگ خواهد بود، بنابراین ما باید هوشیار باشیم. دانشمندان و متخصصان پزشکی همچنین باید بدانند که علائم آبله بسیار شبیه به بیماری‌هایی مانند آبله میمونی است که اخیراً شایع شده است. اگر شیوع آبله وجود داشته باشد، باید سریعاً آن را تشخیص دهیم.

آخرین نمونه طبیعی ویروس آبله در اکتبر ۱۹۷۷ تشخیص داده شد و سازمان جهانی بهداشت ریشه‌کن کردن بیماری را با انجام عمل پیشگیری آبله‌کوبی «از سطح زمین» در ۱۹۸۰ تأیید و آن را به تنها بیماری انسانی ریشه کن شده تبدیل کرد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • یک واحد غیرمجاز کشتار دام در کوهدشت پلمب شد
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • احتمال شیوع بیماری آنتروتوکسمی در دام‌های سبک
  • بیش از ۱۸۵ هزار قرص غیر مجاز در هندیجان کشف شد
  • هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • هشدار نسبت به احتمال شیوع تب کریمه کنگو
  • آبله یک تهید برای جهان؟