Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از مسوولان ستاد کرونا خواست که تدابیر ویژه‌ای برای مهار کرونا در تهران بیندیشند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای اسلامی شهر تهران با تبریک ولادت حضرت مهدی (عج) گفت: امیدوارم با ظهور حضرت گشایشی پایدار در اموارات حاصل شود.

وی با اشاره به انتشار تصاویری از ازدحام مردم در خیابان‌ها گفت: متاسفانه ازدحام و ترافیک در خیابان‌ها و مکان‌های عمومی تهران نسبت به سایر شهرهای درگیر کرونا بیشتر است و این نگرانی  وجود دارد که با افزایش  فعالیت ادارات به شکل پلکانی و فعالیت کارمندان از یک سوم، به دو سوم این ازدحام جمعیت مضاعف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی با بیان این که تصاویری که این روزها از ازدحام جمعیت در سیستم حمل ونقل عمومی، میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و برخی خیابان‌ها منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که شرایط  کلانشهر تهران با 10 میلیون جمعیت روزانه قابل مقایسه با سایر شهرها نیست افزود: اگر می‌خواهیم پاندمی کرونا را در تهران مهار  کنیم باید برنامه ریزی و رفتار متفاوتی برای تهران نسبت به سایر شهرها داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از انداختن برخی مشکلات به گردن مردم گفت: انداختن مشکلات به گردن مردم  و مقصر دانستن آنها مشکل را حل نمی‌کنند و ما مسوولان و مجموعه مدیریت تهران باید با ابزارهای اطلاع رسانی محدودیت‌های قانونی، تشویق، تنبیه و غیره رفتار مردم را مدیریت و براساس یک الگوی مطلوب هدایت کنیم که متاسفانه تاکنون بنا به دلایل مختلف این مسئله به درستی عمل نشده و با شرایطی مواجهیم که سیرش تند تر شده است.

هاشمی با بیان این که در اعمال محدودیت‌های کسب و کار و تردد به دلیل نگرانی از پیامدهای اقتصادی و مدنی با اقتدار عمل نمی‌کنیم افزود: در اعمال تشویق‌ها و تنبیه‌ها نیز به دلیل مشکلاتی همچون کسری بودجه، تحریم‌ها و غیره گاه بیش از حد اختیار عمل می‌شود و به نظر می‌رسد اگر با جدیت بیشتری در تهران عمل نکنیم شاهد تشدید شیوع این بیماری خواهیم بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با  اشاره به لزوم حمایت دولت از مدیریت شهری در پی ضررهای کرونا به شهرداری گفت: در این بحران بسیاری از فعالیت‌های شهرداری تهران به دلیل قرار گرفتن در شرایط خاص و در پی تصمیمات ستاد کرونا دچار رکود شده و منابع مالی تضعیف شده است و بر همین اساس از رئیس جمهور وهیات دولت انتظار داریم که نسبت به تخصیص منابع جایگزین برای پایتخت تهمیداتی بیندیشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس شوراي شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در این کلان‌شهر گفت: تقویت زیرساخت‌ها با رویکرد اقتصاد شهری، موجب مهار تورم و جهش تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود حیدری اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری که «جهش تولید با مشارکت مردم» را به‌عنوان سیاست کلان نظام جمهوری اسلامی انتخاب کردند، یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی در جذب مشارکت مردم برای توسعه شهر، مجموعه ارکان مدیریت شهری است که ضرورت دارد همواره برنامه‌ها و اقدامات اجرایی و عملیاتی شهرداری اصفهان با این رویکرد بازتعریف و بازطراحی شود.

وی افزود: انتخاب حکیمانه این عنوان بیانگر اهمیت نگاه ویژه به مقوله تولید و نقش کلیدی مردم و مشارکت آحاد جامعه در تحقق این هدف بزرگ ملی است و نشان از آن دارد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، راه تعالی کشور را در گرو مشارکت مردم جست‌وجو می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهرداری‌ها به‌عنوان یکی از نهادهای عمومی با توان مالی بالا و ظرفیت‌های متعدد، قادر هستند فضای لازم را ایجاد کنند و اجازه دهند با درایت فعالان اقتصادی، حجم فعالیت‌های توسعه‌ای شهر گسترده شود.

حیدری ادامه داد: آنچه ضامن ایجاد یک شهر پویا است در هم‌افزایی بخش عمومی و بخش خصوصی هر شهر نهفته است و ثمره این مشارکت دوطرفه، در نهایت به نفع شهر و شهروندان تمام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر، تقویت زیرساخت‌ها با رویکرد اقتصاد شهری، موجب مهار تورم و جهش تولید خواهد شد؛ به‌عنوان مثال رشد سیستم حمل‌ونقل عمومی، تقویت بخش مسکن، توجه ویژه به تولیدات داخلی و فرایندهای دانش‌بنیان، تولید و اشتغال شهر را افزایش می‌دهد یا تقویت توان کارآفرینی که در گروه مشارکت عموم مردم است، زمینه جهش پایدار شهر را فراهم می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری این کلان‌شهر از سال‌ها قبل در این مسیر گام برداشته است، به‌ویژه سال گذشته، افزایش چشمگیر پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان را شاهد بودیم که نشان می‌دهد ظرفیت سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان افزایش یافته است و اعتماد سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان در پروژه‌های شهری به نهاد متولی اداره شهر، یکی از مهم‌ترین دلایل رغبت برای افزایش سرمایه‌گذاری آن‌ها بوده است.

حیدری اظهار کرد: سال گذشته رشد بسیار خوبی در پروژه‌های شهری اصفهان شاهد بودیم که اثرات آن شهر اصفهان را متحول خواهد کرد و شهروندان نتایج اجرای این آن‌ها را در آینده مشاهده خواهند کرد.

وی تاکید کرد: برای هر پروژه‌ای که فراخوان آن توسط شهرداری اعلام می‌شود، ده‌ها سرمایه‌گذار اعلام آمادگی می‌کنند و رقابت برای گرفتن هر طرح مشارکتی بسیار افزایش یافته است و هیچ پروژه‌ای نیست که استقبال کننده نداشته باشد.

کد خبر 745332

دیگر خبرها

  • طرح ۶ مرحله‌ای ایران برای مهار صهیونیست ها | سازمان ملل در آزمون ادعای صلح‌طلبی
  • مسئولان قضایی در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم تدابیر مقتضی را اتخاذ کنند
  • کلوپ: شرایط نسبت به بازی با بارسلونا متفاوت است؛ اگر شکست می‌خوریم، باید به زیباترین شکل شکست بخوریم
  • همایش اقتصاد اسلامی در مواجه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران
  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید
  • صف‌های مردم برای ترک اراضی اشغالی ادامه دارد + فیلم