Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه «لوفیگارو» روز سه شنبه نوشت: برلین هفته گذشته اعلام کرد که فرانسه، آلمان و انگلیس در اواخر ماه مارس به عنوان بخشی از نخستین اقدام در چارچوب اینستکس تجهیزات پزشکی به ایران ارسال کردند.

به نقل از این رسانه فرانسوی، کاخ الیزه در بیانیه‌ای با اشاره به گفت و گوی تلفنی عصر روز گذشته حسن روحانی و امانوئل مکرون اعلام کرد: مکرون ضمن ابراز همدردی با مردم ایران که متاثر از ویروس کرونا هستند گفت فرانسه و شرکای اروپایی‌اش آماده تداوم همکاری‌های بشردوستانه با ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسن روحانی در تماس تلفنی مکرون با وی، تاکید کرد: این مسیر (اینستکس) نباید تنها منحصر به کالاهای پزشکی و غذایی باشد و باید بتوانیم از آن برای تأمین تمامی نیازمندیهای کشورمان استفاده کنیم.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای دولت و ملت فرانسه و همه مردم جهان در مسیر مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: همه کشورها و دولتها باید توجه داشته باشند که بدون کمک و همکاری و بهره‌مندی از تجارب یکدیگر، نمی‌توانند از این شرایط حساس عبور کنند.

مکرون همچنین در این تماس تلفنی، بدون اشاره به بی عملی طرف های اروپایی برجام به تعهدات خود در قبال برجام، خواستار پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات هسته ای شد.

 

برچسب‌ها فرانسه اينستكس پروندهٔ خبری دیپلماسی کرونا علیه تحریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه اينستكس فرانسه اينستكس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی

رئیس‌جمهور در سفر به برزیل به همتای خود گفت آماده کمک به این کشور آمریکای لاتین برای ساخت زیردریایی اتمی است.

به گزارش ایسنا، «امانول ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که به برزیل سفر کرده است، گفت پاریس آماده کمک به برازیلیا برای توسعه زیردیایی با قابلیت اتمی است.

ماکرون که روز چهارشنبه و در جریان مراسم راه‌اندازی سومین زیردریایی دیزلی کلاس «ریاچوئلو» با طراحی فرانسوی سخنرانی می‌کرد، گفت: «می‌خواهم فصل جدیدی را برای زیردریایی باز کنیم و درحالی‌که کاملا به تمام تعهدات منع اشاعه احترام می‌گذاریم، به سمت پیشران هسته‌ای حرکت کنیم. فرانسه در کنار شما خواهد بود».

برنامه توسعه زیردریایی برزیل در سال ۲۰۱۸ و پس از انعقاد توافق امنیتی میان «لولا داسیلوا» رئیس‌جمهور این کشور و «نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه با هدف برنامه‌ریزی برای مدرن‌سازی نیروی دریایی برزیل تنظیم شد.

تاکنون تنها پنجم عضو دائم شورای امنیت و همچنین هند زیردریایی‌های اتمی در اختیار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رنار: آماده حضور در جام جهانی 2026 هستم
  • آمادگی وویچک شزنی برای کاهش دستمزد به منظور تمدید قرارداد با یوونتوس
  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش  در امور سیاست خارجی
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای مستقل در مبارزه با تروریسم