Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:39:52 GMT

۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در محلات پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۹۳۲

۲ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در محلات پرداخت شد

« علی حسن زاده » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات بین دستگاه های صنعت،معدن و تجارت، جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری توزیع شده است.
وی اظهار داشت: تسهیلات مشاغل خانگی  به ۲۰ متقاضی دریافت این تسهیلات به منظور ایجاد اشتغال در زمینه های هنری، آبزی پروری، قالی بافی و گردشگری پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات ادامه داد: تسهیلات مشاغل‌خانگی از ۱۰۰ تا ۲۵۰ میلیون ریال است که از طریق بانک‌های توسعه‌تعاون و بانک رفاه‌ کارگران این شهرستان پرداخت می‌شود.
حسن زاده گفت: این تسهیلات در قالب ۳۰۳ رشته مشاغل‌خانگی از جمله قالی‌بافی، پرورش مرغ‌خانگی و دام‌سبک، خیاطی، توربافی، شال‌بافی، زری‌بافی، موج‌بافی، ترمه‌بافی، مخمل‌بافی، سجاده‌بافی، شمدبافی، تکه‌دوزی، شبکه‌دوزی، ابریشم‌دوزی، و جاجیم‌بافی و دیگر رشته‌های صنایع‌دستی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: کارآفرینان، دارندگان مجوزهای پشتیبانی و افراد مستقل که طرح آنان بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدی شهرستان است با تایید سه دستگاه مذکور می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
رییس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات افزود: متقاضیان برای دریافت تسهیلات‌خانگی پس از ثبت‌نام در سامانه، به اداره تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی معرفی می‌شوند و مجوز آنان توسط  نهادهای مشارکت‌جوی طرح پس از بررسی به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
 حسن زاده  خاطرنشان کرد: کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای قابل توجهی برای شاغلان آنها می شود، که از آن جمله می توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و رفت و آمد، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی، امکان انتقال تجربه ها از طریق آموزش غیر رسمی به شیوه استاد - شاگردی بین اعضای خانواده اشاره کرد.
محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت با نرخ بیکاری هشت و یک دهم درصد، رتبه ششم استان مرکزی را به خود اختصاص داده اما از نظر تعداد دانش آموخته جویای کار در جایگاه سوم است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی اشتغال زایی محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی اشتغال زایی محلات تسهیلات بانکی اشتغال زایی محلات مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف وزارت کار برای جهش ۲۰درصدی تولید صنایع بزرگ

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از هدفگذاری های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذاری بخش اعظمی از فعالیت ها به بخش خصوصی برای افزایش تولید و رشد مشارکت مردمی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با ویژه برنامه جهش تولید رادیو اقتصاد اظهار داشت: در سال 1402 در حوزه رونق تولید مجموعه شرکتهای وابسته به صندوق های بازنشستگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در تمام بخشهای فولاد، سیمان، تولید دارو و صنایع و مواد لبنی در هلدینگ ها و شرکتهای مختلف رشد تولید داشتیم.

مرتضوی افزود: هدفگذاری برای 1403 جهش تولید است و امیدواریم به مقام مطلوبی دست یابیم، البته در واگذاری بخش اعظمی از رشته فعالیتها به بخش خصوصی و تقویت بخشی که الزاما" زیر مجموعه وزارتخانه هاست با رویکرد افزایش تولید در مشارکت مردم بسیاری از شرکتها در بورس عرضه شده و تا پایان‌سال تعداد دیگری عرضه می شود.

وی بیان داشت: در حوزه جهش تولید صنایع بزرگ برنامه ریزی هایی شده تا جهش 20درصدی رقم بزنیم.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای عملیاتی شدن ایده ها چند برنامه ریزی مهم را برشمرد و گفت: رفع موانع تولید و حسابهای مودیان در صندوقها در حال تسهیل است.

وی خاطر نشان کرد: صدور آسان مجوزها برخط و غیر کاغذی شده و مقرر شده تا 5میلیون نفر دوره لازم را برای مهارت آموزی و توسعه مراکز آموزشی دوره ببینند.

مرتضوی اظهار امیدواری کرد با افزایش ظرفیت اسمی و سرمایه در گردش از محل تسهیلات با همکاری وزارت اقتصاد و بانک مرکزی مولفه های اقتصاد پویا در کشور رقم بخورد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی برنامه های جذب منابع و پرداخت تسهیلات و کاهش npl تا سطح ۳.۵ درصد
  • تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور
  • مرتضوی: افزایش حقوق بازنشستگان در فروردین اعمال می‌شود +فیلم
  • پرداخت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به طرح‌های ملی جوانان در استان اردبیل
  • بیش از ۸ هزار عنوان شغلی در کرمانشاه سخت و زیان آور شناخته شد
  • ایجاد مشاغل خانگی و طرح‌های تولیدی روستایی در اولویت دهیاران قرار گیرد
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید
  • توسعه مشاغل خانگی راهی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید 
  • هدف وزارت کار برای جهش ۲۰درصدی تولید صنایع بزرگ
  • قانون وام ازدواج ، فرزندآوری و مسکن ابلاغ شد