Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@07:18:01 GMT

۳ واحد تولید مس در سمنان افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۸۹۳۷

۳ واحد تولید مس در سمنان افتتاح می‌شود

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: در راستای تحقق پیام «جهش تولید»، سه واحد تولید مس کاتدی و کنسانتره مس سولفیدی در استان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط‌عمومی سازمان «صمت» استان سمنان، محمد فروهر در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی در دست احداث تولید مس استان، از تحقق جهش تولید در معادن و صنایع معدنی مس استان طی سال ۹۹ خبر داد و اظهار کرد: افتتاح و بهره‌برداری سه واحد معدنی تولید مس در استان با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیارد ریال در سال جاری در دستور کار است که با تحقق این واحدها شعار سال در زمینه صنعت مس استان تحقق می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این واحدهای تولیدی در زمینه مس کاتدی و کنسانتره مس سولفیدی فعالیت می‌کنند، افزود: این واحدها ظرفیت حدود دو هزار تن تولید مس کاتدی و سولفیدی را خواهند داشت و می‌توانند اشتغال خوبی را به همراه بیاورند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه معادن مس استان ظرفیت استخراج سالانه ۷۵۰ هزار تن سنگ مس با عیار میانگین یک درصد را دارند در نتیجه برای تأمین مواد اولیه این واحدها مشکلی نداریم، تأکید کرد: در سال گذشته ۳۴۲ هزار تن سنگ مس از معادن استان استخراج‌شده که با بهره‌برداری از این سه طرح صنعتی ظرفیت استخراج از این معادن نیز افزایش خواهد یافت.

فروهر ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر، فرصت‌های شغلی را دیگر ویژگی بارز این سه واحد معدنی دانست و تصریح کرد: یک واحد تولیدی فرو سیلیکو منگنز و یک واحد تولیدی پنل‌های گچی نیز در سال ۹۹ راه‌اندازی می‌شوند که می‌توانند تحولات خوبی را در استان به وجود بیاورند.

وی به موانع توسعه واحدهای تولیدی و فرآوری در زمینه معادن نیز اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت رفع آنها، گفت: کمبود زیرساخت‌های مناسب در مناطق جنوبی شهرستان‌های شاهرود و دامغان بخصوص عدم توسعه شبکه برق صنعتی و تأمین آب موردنیاز بخش صنعت از مهم‌ترین مشکلات توسعه صنایع معدنی فلزی در استان است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ایجاد پست و شبکه انتقال برق در مناطق دارای پتانسیل معدنی جنوب استان سمنان از برنامه‌های بلندمدت برای توسعه زیرساخت‌های کمربند معادن فلزی جنوب استان است؛ چراکه در حال حاضر این واحدهای صنعتی با استفاده از ژنراتور برق موردنیاز خود را تأمین می‌کنند.

انتهای پیام/74001/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: مس سمنان تولید معادن معادن و صنایع معدنی استان سمنان واحد تولید تولید مس مس استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۳۸هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه برداشت شده است،گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ۲۰هزار تن دیگر محصول برداشت شود تا تولید ۶۰ هزار تن محقق شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اهواز، عبدعلی ناصری در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی شکرستان که امروز برگزار شد، گفت: تاکنون در 7 کشت صنعت توسعه نیشکر حدود 610 هزار تن شکر خام تولید شده است که در کشت و صنعت هفت تپه برداشت محصول تا خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 38 هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه برداشت شده است، افزود: پیش بینی می شود تا پایان خرداد 20 هزار تن دیگر محصول برداشت شود تا تولید 60 هزار تن محقق شده و نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به افزایش تولید 50 درصدی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته برداشت محصول 400هزار تن بود که با افزایش تولید این میزان در سال جاری بیشتر از 630هزار تن خواهد بود که تاکنون 610هزار تن محقق شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با توجه به زمستان بدون سرما و یخ بندان‌، نی‌ها از شادابی خاصی برخوردار باشند که با عملیات کوددهی، مزارع بسیار سرسبز و شاداب خواهند بود.

ناصری برداشت 700 هزار تن شکر را در سال آینده پیش‌بینی کرد و افزود: اگر این افزایش تولید صورت گیرد 38 درصد بازار شکر را تصاحب خواهیم کرد که تاثیر به‌سزایی در اوضاع مالی، پایداری درآمد و سودهی شرکت توسعه نیشکر خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص حمایت روستاهای اطراف و مسئولیت های اجتماعی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، گفت: به منظور توانمندی روستاها و صنایع دستی، کارهای اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است؛ دراین خصوص تحکیم و احداث سیل بندها در 5 سال گذشته به استحکام کشت صنعت‌ها نیز کمک خواهد کرد.

ناصری افزود: فعالیت‌های دیگری در رابطه با مساجد، حسینیه‌ها و جاده‌های روستایی توسط کشت صنعت های مختلف انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کمک به اداره بحران استان را یکی از وظایف شرکت دانست و گفت: در بارندگی های اخیر و آبگرفتگی معابر اقدامات زیادی در منطقه پیرامونی شرکت انجام شده است.

وی تصریح کرد: در دو سال متوالی که با بحران خشکسالی مواجه بوده‌ایم با مدیریت در کشت صنعت‌ها تولید حداقلی 400 هزار تن را محقق کرده که علاوه بر پاسخ هزینه‌ها و سوددهی نیز داشته است.

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی شکرستان گفت: مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی شکرستان که در شرکت کشت و صنعت دهخدا برگزار شد، با توجه به مشارکت 15 الی 16 استان، در این جشنواره و بالابودن حجم آثار تا امروز به تعویق افتاد.

ولید آلبوناصر افزود: جشنواره شکرستان که آیین برداشت گیاه پربرکت شکر است را به صورت یک جشنواره در آورده‌ایم که علاوه بر جشن شروع برداشت چند هدف را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه گردشگری نیز روستاهای اطراف شرکت را توسعه داده‌ایم، شرکت توسعه نیشکر در سال های گذشته با حمایت روستاهای پیرامون به پایداری اقتصاد کمک کرد و به‌منظور حمایت از صنعتگران و صنایع دستی، تمام خریدهای نیشکر از این قشر صورت می‌گیرد.

آلبوناصر از برگزاری گارگاه آموزش خبرنگار تخصصی حوزه نیشکر خبر داد و گفت: در حوزه نیشکر لازم است خبرنگار تخصصی داشته باشیم که با کمک خانه مطبوعات و تا زمان برگزاری جشنواره شکرستان 4، این اقدام مهم صورت گیرد.

انتهای پیام/735

  

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • سرمایه‌ گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان رضوی
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی حوزه صنایع معدنی و صنعت
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • بازپس گیری معادن غیر فعال کرمان
  • احداث کارخانه فرآوری شرط واگذاری معادن جدید استان کرمان
  • مسائل معادن شن و ماسه دوکوهک فارس بررسی می‌شوند
  • دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان سمنان/ تولید و مسکن جهش یافت
  • قطار توسعه صنعت گردشگری در استان سمنان سرعت مطمئنه خود را گرفته است