Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@22:10:26 GMT

سه هزار لیتر الکل‌ اتانول و تقلبی در اراک کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۰۸۰

سه هزار لیتر الکل‌ اتانول و تقلبی در اراک کشف شد

 دکتر «عباس علیمرادیان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عامل توزیع این اقلام دستگیر و مواد مکشوفه ضبط شد.

وی اظهار داشت: فرد خاطی از اواخر اسفند ماه سال گذشته در منزل شخصی خود الکل‌های اتانول و غیر بهداشتی را بسته بندی و بین برخی سوپر مارکت‌های شهر اراک توزیع می‌کرد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: این فرد سودجو در یک عملیات شناسایی و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر علیمرادیان به مردم توصیه کرد: مواد ضدعفونی و الکل را فقط از داروخانه و مراکز معتبر تهیه و از خرید اقلام بهداشتی نامعتبر به جد خوداری شود.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نخستین مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در این استان در اول اسفندماه سال ۹۸ پس از شهر قم به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی بیماری های ویروسی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی بیماری های ویروسی ویروس کرونا استان مرکزی بیماری های ویروسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند

به گزارش خبرآنلاین از فارس، در این گزارش به مواردی از بدترین غذاها برای کبد که باید به هر قیمتی از مصرف آنها اجتناب کنید، اشاره شده است:

۱. استعمال دخانیات

نه تنها سرطان ریه حتی سرطان کبد نیز با سیگار کشیدن مرتبط است. مواد شیمیایی سمی در تنباکوی سیگار می توانند باعث التهاب و در نهایت سیروز شوند. سیگار کشیدن سبب افزایش تولید سیتوکین، ماده شیمیایی که التهاب و آسیب وارد شده با کبد را افزایش می دهد، می‌شود. استرس اکسیداتیو که دود سیگار ایجاد می‌کند بسیار زیاد است و کبد را برای سم زدایی خون تحت فشار قرار می‌دهد و مواد شیمیایی مضر را در بدن آزاد می‌کند و در نهایت منجر به سرطان کبد می‌شود. سیگار کشیدن در افراد مبتلا به هپاتیت B و C کارسینوم هپاتوسلولار(یک نوع سرطان کبد) را افزایش می‌دهد.

۲. مصرف قند و شکر

مصرف بیش از حد قند می‌تواند به کبد شما آسیب برساند. شکر خام و تصفیه شده و شربت ذرت با فروکتوز بالا که در غذاهای شیرین مانند آب نبات، کلوچه، نوشابه و غیره یافت می‌شود باعث تجمع چربی می‌شود که می‌تواند منجر به بیماری‌های کبدی شود. قند بیش از حد می‌تواند به اندازه الکل برای کبد مضر باشد.

۳. مصرف الکل

یکی از عوامل اصلی بیماری‌های کبدی است. مصرف الکل به هر میزانی که باشد بر کبد تأثیر می ‌ذارد. هنگامی که سعی می‌کند الکل را تجزیه کند، واکنش شیمیایی که رخ می‌دهد به سلول‌ها آسیب می‌رساند که منجر به التهاب، مرگ سلولی و فیبروز می‌شود. مصرف الکل منجر به سیروز کبدی می‌شود که می‌تواند عوارضی مانند استفراغ خون، یرقان، تجمع بیش از حد مایعات در بدن و همچنین سرطان کبد را ایجاد کند. مصرف الکل برای در امان ماندن از آسیب‌های ان باید به طورکامل قطع شود.

۴. آرد سفید

همیشه باید از مصرف مواد غذایی که از آرد سفید تهیه می‌شود خودداری کرد. بسیار فرآوری شده است، فاقد مواد معدنی، فیبر و ویتامین‌های ضروری است و می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد. از خوردن غذاهایی مانند پاستا، پیتزا، بیسکویت، نان و غیره خودداری کنید. در عوض، جایگزین‌های سالمی را برای کمک به سلامت کبد خود انتخاب کنید.

۵. غذاهای فست فود

فست فودها دارای محتوای چربی اشباع بالا و هضم آنها دشوار است، مواد غذایی مانند همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده و غیره برای کبد مفید نیستند زیرا برای پردازش این غذاها باید سخت کار کند. علاوه بر کبد چرب، چربی‌های اشباع شده نیز می‌توانند کلسترول بد را افزایش دهند و خطر بیماری قلبی را افزایش دهند.

۶. گوشت قرمز

هضم گوشت قرمز، مملو از پروتئین، برای کبد شما چالش برانگیز است. از آنجایی که تجزیه پروتئین برای کبد آسان نیست، تجمع بیش از حد پروتئین می‌تواند منجر به چندین مشکل مرتبط با کبد از جمله بیماری‌های کبد چرب شود که می تواند به مغز و کلیه آسیب برساند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895505

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • بازدید بیش از شش هزار مورد از مراکز عرضه فرآورده های دامی
  • بانک مرکزی از نوسانات شدید و مقطعی ارز جلوگیری می کند؛ هشدار درباره دلارهای تقلبی در بازار | توصیه جدی به خریداران دلار
  • ۶ غذای ناسالم که کبد شما را نابود می‌کند
  • ارائه داروی "وارفارین" در سراسر استان مرکزی
  • کشف وضبط ۲۵۰ لیتر الکل بدون مجوزدر تربت حیدریه
  • فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب‌های تقلبی هستند
  • یک کشته و هفت مجروح در تصادف جاده اراک - قم
  • تعمیر کنترل تلویزیون با الکل و ورق قرص (فیلم)
  • خوشحالی مردم استان مرکزی از حمله ایران به رژیم صهیونیستی