Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ممنوعیت ورود کالاهای قاچاق به کشور یکی از عمده‌ترین راه‌های تحقق جهش تولید است. ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره نامگذاری سال 99 از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان «جهش تولید» اظهار داشت: نامگذاری سال جدید توسط معظم له با توجه به شرایط فعلی کشور نشان از نگاه ویژه ایشان به تولید ملی و مسایل اقتصادی ایران است و همه در دولت، مجلس و دستگاه‌های اجرایی برای بهبود وضعیت اقتصاد و خروج کشورمان از بن‌بست باید تمامی انرژی خود را در این مسیر متمرکز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جهش تولید در گرو اصلاح ساختار تولید ملی است، افزود: در راستای تحقق شعار سال 99 باید به ظرفیت‌های داخلی کشورمان توجه داشته و نگاه به خارج از کشور را کاهش دهیم زیرا تنها راه نجات اقتصاد اکتفا به داشته‌های خودمان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیرامون اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید در عمل دیده شود تا رشد اقتصادی همسو با کشورهای پیشرفته برای ما هم رخ دهد، بیان کرد: برای تحقق شعار جهش تولید باید واردات کالاهای مشابه ساخت داخل به کشور کامل ممنوع شود زیرا تولید ملی در سایه سنگین واردات به کشورمان اجازه رشد ندارد.

وی واردات بی‌رویه و بی‌‌توجهی به تولیدات داخلی را عمده‌ترین مشکلات پیشروی تولید در کشور دانست و اضافه کرد: برخی از کالاها باید وارد شود چرا که توان تولید آن در کشور وجود ندارد اما با اعمال قوانین از ورود این کالاها از مبادی غیررسمی جلوگیری شود.

منتخب مجلس یازدهم: مقام معظم رهبری با "جهش تولید" نقشه راه را برای حرکت در مسیر تولید ‌مشخص کردندتحقق جهش تولید با میدان دادن به جوانان و رفع مشکلات تولیدکنندگان"جهش تولید" ابزار قوی برای مقابله با جنگ اقتصادی؛ حرکت در مسیر شعار سال به نظام جمهوری اسلامی اعتبار می‌بخشد

موسوی لارگانی یکی از راه‌های تحقق شعار سال 99 را ممنوعیت ورود کالاهای قاچاق به کشور برای رونق و جهش تولید دانست و گفت: مسئله قاچاق کالا یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است ایشان بارها در جلسات متعدد به مسئولان هشدارهایی داده‌اند، اما تاکنون در مبارزه به کالاهای قاچاق سهل‌انگاری شده است.

وی درباره اینکه کالای قاچاق، تولید و اشتغال کشور را نابود می‌کند و برای تحقق شعار سال باید مانع ورود کالا‌های بی‌رویه و کالا‌های قاچاق به داخل کشور شد، ادامه داد: هر چند که رهبر انقلاب اسلامی بارها نگرانی خود را اعلام کرده‌اند، اما سودهای صدها میلیاردی این عمل سبب تطمیع قاچاقچیان کالا شده و نمی‌گذارد تا آنها از این کار دست بردارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحقق جهش تولید مستلزم همکاری قوای سه‌گانه است، اظهار داشت: دولت، مجلس، تمام نهادها و مردم باید به میدان بیایند و در کنار یکدیگر تلاش کنند تا جهش تولید که خواست مقام معظم رهبری است، محقق شود.

وی پیرامون اینکه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اساسی‌ترین پایه جهش تولید تلقی می‌شوند، افزود: تأمین اعتبارات مورد نیاز برای تولید داخل مهمترین چالش فعلی اقتصاد کشور است و برنامه‌ریزی مشخص و مدون از سوی دولت برای حمایت از تولید ملی می‌تواند حرکت در مدار اقتصاد مقاومتی را تضمین کند.

موسوی لارگانی عبور از مشکلات پیشروی تولیدکنندگان را لازمه رشد اقتصادی دانست و بیان کرد: تسهیل فرایندهای کسب و کار برای تحقق شعار جهش تولید باید هموار شود، ضوابط اجرایی غیرضروری حذف و فرهنگ تولید و سرمایه‌گذاری به منظور سرمایه‌داری تولیدی تقویت و حمایت گردد.

وی با بیان اینکه اگر رونق تولید در کشور محقق شود خیلی از مشکلاتی که ما در سال‌های گذشته به دنبال حل آن‌ها بودیم بدون شک با جهش تولید حل می‌شود، گفت: با توجه به رکودی که در کشور وجود دارد، دولت باید از کسانی که زندگی‌شان را در عرصه صنعت و تولید گذاشته‌اند حمایت کند.

نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود، ارزش پول ملی هم افزایش می‌یابد، اظهار داشت: دولت باید زمینه را فراهم کند تا اگر تولیدکنندگان سرمایه در گردش می‌خواهند بانک‌ها در اختیارشان بگذارند و در زمینه رونق تولید باید فشار از روی سر تولیدکنندگان برداشته شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس هم باید از همان روزهای ابتدای سال‌جاری مباحث و قوانین مورد نیاز به بازنگری را بررسی کرده و موانع موجود بر سر راه رونق و جهش تولید را برطرف کنند.

انتهای پیام/ 171/ ت

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری کالاهای قاچاق جهش تولید ورود کالا تحقق شعار شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، امروز سه‌شنبه هفتم فروردین_ در بازدید از کتابخانه علامه شیخ عبدالکریم زنجانی با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: این طرح در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

وی افزود: در کمیسیون فرهنگی مجلس به مقوله کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران توجه داشتیم و در همین راستا یک کمیته فرهنگی تشکیل شد تا اصلاح و رفع نواقص قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور را پیگیری کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیرو پیگیری‌های مستمر دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور، این طرح توسط کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است.

این مسئول ضمن اشاره به سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: در برنامه هفتم به جد تلاش کردیم این مقوله از حالت جواز خارج و به قانون تبدیل شود که شهرداری‌ها را ملزم به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی از محل درآمدشان می‌کند.

آقاتهرانی در رابطه با بودجه فرهنگی سال ۱۴۰۳ به خصوص بودجه کتابخانه‌های عمومی کشور، عنوان کرد: اصلاح فرهنگ ضروری است و برای تحقق این مهم باید هزینه کرد، سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است و کمیسیون فرهنگی مجلس برای دستیابی به اهداف فرهنگی تلاش می‌کند.

وی تصریح کرد: از کتابخانه تازه تأسیس علامه شیخ عبدالکریم زنجانی بازدید کردم و افتتاح چنین کتابخانه‌ای در یکی از مناطق محروم زنجان بسیار قابل تقدیر و مایه مباهات است و در بلندمدت شاهد آثار مثبت آن خواهیم بود.

آقاتهرانی گفت: متأسفانه در فضای سبز اطراف این کتابخانه شاهد حضور برخی معتادین هستیم و باید در نظر داشت یکی از دلایل دچار شدن این افراد به دام اعتیاد آن است که به چنین کتابخانه و مکان فرهنگی‌ای دسترسی نداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انشاالله احداث این کتابخانه در منطقه اسلام‌آباد زنجان مایه خیر و برکت باشد و شاهد رشد عمیق فکری فرزندان این مرزو بوم باشیم.

کد خبر 739258

دیگر خبرها

  • کمیسیون‌های مجلس به آموزش و پرورش توجه کنند
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • جهش تولید از نیازهای اساسی کشور است
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • آخرین وضعیت تفحص از شستا و اتاق بازرگانی در مجلس
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است