Web Analytics Made Easy - Statcounter

اله مراد عفیفی پور مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حفظ و صیانت از سلامت افراد شاغل و مراجعه‌کنندگان به بنادر و ساکنان شهرک‌های مسکونی و نظارت بدون مسامحه بر فعالیت کارگزاران ارائه‌دهنده خدمات دریایی و بندری در کنار دیگر اقدامات مراقبتی و کنترلی به عنوان موضوعی مهم مورد تاکید است، گفت: یکی از تدابیر مهم و موثری که علاوه برگندزدایی در جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بنادر و شهرک‌های مسکونی صورت گرفته، تهیه دستورالعمل مربوط به رعایت الزامات بهداشتی و ابلاغ به کلیه شرکت‌های خدمات‌رسان دریایی و بندری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اظهار کرد: در گام دوم از سوی اداره HSE بندر، بازرسانی به منظور نظارت بر حسن انجام این دستورالعمل‌ها تعیین وکلیه فرایند‌ها از طریق چک لیست به شکل مستمر مورد صحت سنجی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

عفیفی پور توضیح داد: از آنجایی که تضمین سلامت مراجعان و کارکنان را وظایف اداری، انسانی، اخلاقی و اجتماعی خود می‌دانیم از بازرسان خواسته شده است تا چک لیست‌ها را بدون مسامحه تکمیل و مورد بررسی قرار دهند و در صورت رویت هرگونه مغایرت و یا عدم رعایت نکات بهداشتی، با افراد خاطی بدون اغماض و مماشات برخورد قانونی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: تخلیه ۱۵۰میلیون تن کالا در بنادر کشور در سال ۹۸ 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به  نصب جامایع ضد عفونی سنسوردار در مبادی ورودی و توزیع دستکش یکبار مصرف در تمام اماکن خدماتی و رفاهی اظهار کرد: مراجعه‌کنندگان می‌توانند در صورت مشاهد هرگونه تخلف، طی تماس با شماره‌های ۳۲۱۲۲۳۰۲ الی۳۲۱۲۲۳۰۷ مرکز رسیدگی به شکایات اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن ارائه پیشنهادات خود، گزارش تخلفات احتمالی را اطلاع‌رسانی کنند.

عفیفی پور تاکید کرد: از کارگزاران خدمات دریایی و بندری به عنوان سنگربانان حوزه اقتصادی کشور که با التزام برمعیار‌های اداری، اخلاقی و انسانی با رعایت نکات بهداشتی مشغول انجام فعالیت و زنده و پویا نگهداشتن رشد اقتصادی کشور هستند تشکر می‌کنم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی تصریح کرد: با وجود تنگنا‌های اقتصادی ناشی از اثرات ویروس کووید -۱۹ در جهان، شرکت‌هایی هستند که با وجود کاهش محسوس درآمد، اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و تهیه اقلام مورد نیاز که خود نیز هزینه بردار است را مشی اخلاقی خود دانسته‌اند و در رعایت نکات بهداشتی و سلامت بهداشت مراجعان و کارکنان خود از هیچ کوششی دریغ نکرده‌‌اند.

تسریع در ارائه خدمات دریایی و بندری با رعایت کلیه الزامات بهداشتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره بر انجام سیاست‌های حمایتی به منظور حفظ سلامت دریانوردان براساس پروتکل‌های ابلاغی از سوی IMO (سازمان جهانی دریانوردی) اظهار کرد: حفظ سلامت دریانوردان خارجی در بنادر و آب‌های سرزمینی با هدف پویایی اقتصاد صنعت دریانوردی که امروز نقش بی بدیلی را در تامین و جابه‌جایی اقلام بهداشتی، ملزومات درمانی و کالا‌های اساسی ایفا می‌کند ارجح امور است.

عفیفی پور تهیه بروشور به زبان لاتین حاوی نکات بهداشتی و مراقبتی، انجام تست‌های غربالگری و تب سنجی در لنگرگاه بندرعباس و همچنین فراهم نمودن امکانات ویژه امدادی و بیمارستانی در صورت مشاهده علائم احتمالی را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که جهت حفظ سلامت دریانوردان خارجی پیش‌بینی شده است.

عفیفی پور در پایان یاد آور شد: استراتژی‌های اتخاذ شده در بنادر استان هرمزگان و لزوم انجام مولفه‌هایی، چون اجرای دقیق تست‌های مراقبتی در لنگرهای استان، حفظ سلامت دریانوردان، صیانت از کالا و محیط زیست دریایی و پرهیز از تاخیر غیرضروری و تسریع در ارائه خدمات دریایی و بندری به تمام کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی و بهداشتی ضروری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی پروتکل بهداشتی خدمات دریایی ویروس کرونا کرونا ویروس خدمات دریایی و بندری نکات بهداشتی عفیفی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ این روزها مردم تلاش می‌کنند تمام وسایل مورد نیاز روزمره خود را از خوراک و پوشاک تا وسایل الکترونیکی از طریق پلتفرم‌ها و فضاهای مجازی تهیه کنند، در این بین خلاء و نبود پلتفرمی که بتوان در آن نسخه پزشک و دارو را تهیه کرد بیش‌از همیشه حس می‌شد؛ بنابراین از دو سال پیش موضوع عرضه اینترنتی دارو از طریق سکوهای اینترنتی مطرح شد که در رزوهای ابتدایی با چالش‌ها و مخالفت‌هایی رو به رو شد.

در نهایت دو سال پس از طرح موضوع عرضه اینترنتی دارو و فشار به پلتفرم‌های فعال این حوزه، سرانجام عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که آیین‌نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکوهای اینترنتی نهایی شده است و مردم می‌توانند داروهای مندرج در نسخه الکترونیکی خود را از داروخانه‌‌ها و از طریق سکوهای مجاز به صورت غیرحضوری تهیه کنند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اهمیت توزیع دارو از طریق سکوهای مجاز گفت: به دلیل اینکه بستر و زمینه فعالیت در این حوزه فراهم است سکوها نیز درخواست فعالیت در این حوزه دارند، با تصویب این آیین نامه در مدت کوتاه چند روزه امکان عملیاتی کردن این موضوع وجود دارد و سکوها برای دریافت مجوز و پاسخگویی با یک مجموعه مرتبط باشند.مردم نیز در برخورد با تخلفات احتمالی سکوها بدانند که باید با چه دستگاهی تماس بگیرند و فقط یک مجموعه پاسخگوی آنان باشد. 

آیین نامه فروش اینترنتی دارو چیست؟

براساس آیین نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکو‌های اینترنتی، کاربر می‌تواند از طریق پلتفرم‌های اینترنتی، داروهای نسخه خود را از نزدیک‌ترین داروخانه به صورت اینترنتی سفارش دهد و از طریق پلتفرم دریافت کند. همچنین پلتفرم نمی‌تواند قبل و بعد سفارش، نام، مشخصات دارو و اطلاعات کاربر را مشاهده کند. همچنین قرار است مانند گذشته دارو تنها از طریق داروخانه ها عرضه شود یعنی پلتفرم فقط توزیع کننده است و فروشنده دارو تنها داروخانه های سراسر کشور هستند.

در حال حاضر وزیر ارتباطات اجرای آزمایشی آیین‌نامه‌ی فروش اینترنتی دارو را وعده داده و وزیر بهداشت موافقت صددرصدی خود را با این آیین‌نامه اعلام کرده است. از این رو در راستای تحقق این موضوع مهم با «علیرضا بهرامی» کارشناس کسب و کارهای اینترنتی حوزه سلامت گفت‌و‌گو کردیم که در ادامه می‌خوانید:    کارشناس کسب و کار‌های اینترنتی حوزه سلامت پیرامون «آیین‌نامه حمل و عرضه دارو از طریق سکو‌های اینترنتی» گفت: سال ۱۴۰۱ در راستای شعار سال که حمایت از «تولید دانش بنیان» بود معاونت علمی با همکاری دستگاه‌های اجرایی آیین نامه‌هایی را در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق به تصویب هیئت وزیران رساند، و وزارت بهداشت نیز در مرداد ۱۴۰۱ آیین نامه‌ای حمایت از تولید دانش بنیان در حوزه سلامت را به تصویب کرد.

وی در ادامه افزود: این آیین نامه به توزیع اینترنتی دارو از طریق سکو‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی اشاره کرده است که وزارت بهداشت با همکاری وزارت ارتباطات زمینه عملیاتی شدن توزیع اینترنتی را فراهم و دستورالعمل آن را طی دو ماه تدوین و ابلاغ نمود.

این کارشناس کسب و کار در ادامه با اشاره به هدف اجرایی شدن این آیین نامه افزود: با اجرایی شدن این اقدام تجمع بیماران در داروخانه کاهش پیدا می‌کند که در زمان شیوع بیماری‌های واگیر بسیار مفید است، از سوی دیگر مراجعه به چندین داروخانه برای تهیه دارو کاهش می‌یابد و جستجو توسط سکوی اینترنتی انجام و داروخانه مورد نظر را پیدا می‌کند. همچنین مراجعه افراد به مرکز استان برای تهیه دارو کاهش می یابد. با این اقدام عدالت در خدمات بهداشتی برقرار می‌شود.

فروش اینترنتی دارو در ۹۰ کشور 

بهرامی درباره نقش اندیشکده اقتصاد دانش‌بنیان در این زمینه توضیح داد: با بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته متوجه شدیم که ۹۰ کشور با فراهم آوردن شرایط خاص و ضوابط مخصوص فروش اینترنتی دارو‌های بدون نسخه را مجاز می‌دانند و ۴۸ کشور امکان فروش دارو با نسخه پزشک را فراهم کرد‌ه‌اند.

وی با بیان اینکه در آیین نامه عبارت «توزیع اینترنتی دارو» ابهاماتی دارد افزود: این طرح علاوه بر خدماتی که برای مردم دارد، حساسیت‌هایی بهداشتی و سلامت از جهت اجرا نیز دارد لذا ما در اندیشکده اقتصاد دانش بنیان با جلسه با کارشناسان سلامت پیش‌نویسی را تهیه و به دبیرخانه کارگروه اقتصاد دیجیتال (وزارت اقتصاد)و معاونت علمی ارائه کردیم و با اصلاحات معاون علمی پیش نویس مربوطه به معاون اول ارسال شد.

اجرایی شدن آیین نامه توزیع اینترنتی دارو طی ۶ ماه آینده

بهرامی ادامه داد: از سوی دیگر پیش نویس‌های دیگری از سوی وزارت ارتباطات و وزارت اقتصاد مطرح شد و در نهایت چهار نماینده وزارت اقتصاد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری تجمیع و نهایی شد و به امضای مشترک وزیر ارتباطات و وزیر بهداشت رسید.

وی در ادامه یادآور شد: این آیین نامه قرار است طی ۶ ماه آینده در برخی از استان‌ها اجرایی شود. همچنین با توزیع اینترنتی دارو توسط سکو‌ها و پلتفرم‌ها تغییری در نظام درمانی کشور رخ نخواهد داد و تجویز دارو برعهده پزشک معالج است و نسخه پیچی توسط مسئول فنی داروخانه صورت می‌گیرد و سکوی‌های اینترنتی در زمینه درمانی، مشاوره دارو و در نظام پزشکی دخالت نمی‌کنند.

انتهای پیام/

مهدیه چوپانی

دیگر خبرها

  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • هوشمندسازی عملیات بندری در بنادر شرق هرمزگان
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد
  • اجرای عدالت در ارائه خدمات بهداشتی از طریق سکو‌های اینترنتی
  • ارائۀ خدمات مراقبتی به ۹۰۰ نفر از مادران باردار و کودکان در شهرستان زاوه