Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@23:24:31 GMT

واکنش مثبت طلای سیاه به روزنه‌های توافق

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۲۲۱

واکنش مثبت طلای سیاه به روزنه‌های توافق

ایران اکونومیست- بعد از آنکه روز گذشته عربستان و روسیه از تقویت احتمال دستیابی به توافق برای کاهش عرضه نفت به بازار خبر دادند،‌ نفت معاملات امروز خود را با حدود یک درصد رشد قیمت آغاز کرد.

 

قیمت نفت این روزها ناگهان بالا می‌رود و با همان سرعت در واکنش به یک حرف یا توییت فرو می‌ریزد.

شکنندگی بازار نفت باعث شده تا تولیدکنندگان نتوانند افق روشنی از قیمت آن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر ماندگاری قیمت‌ها در کانال 30 دلاری، تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان را بر آن داشته تا به دنبال راه حلی برای رشد قیمت‌ها بگردند تا کسری بودجه خود را به حداقل برسانند.

به نظر می‌رسد در شرایط فعلی، ‌برگزاری نشست مجازی راه حل انتخابی این کشورها به شمار می‌رود. البته اوپک و غیر اوپک تاکید دارند که علاوه بر اعضای خود، ‌دیگر تولیدکنندگان و به ویژه آمریکا که با تکیه بر تولید نفت‌های غیرمتعارف حالا به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شده نیز باید در این نشست حاضر باشند و سهم خود را در تعادل قیمتی طلای سیاه بر عهده بگیرند.

با وجود آنکه تولیدکنندگان بر برگزاری این نشست تاکید دارند اما روزهای گذشته خوف و رجای رسیدن به توافق باعث نوسان قیمت نفت شده است.

با این حال دیروز سیگنال‌های مثبتی که از سوی روسیه مبنی بر نزدیک شدن به توافق با ریاض زمینه را برای رشد قیمت نفت فراهم کرد.

تا آنجا که معاملات امروز طلای سیاه در بازار با افزایشی یک درصدی همراه بود. نفت برنت با یک درصد افزایش قیمت به 34 دلار و 5 سنت در هر بشکه رسید . نفت شاخص آمریکا نیز با 0.9 درصد افزایش همراه و شد و 26 دلار و 99 سنت قیمت خورد.

این رشد قیمت در حالی اتفاق افتاده که برخی کارشناسان بازار نفت معتقدند اگر امید به توافق به هر دلیل به کاهش عرضه در بازار منجر نشود می‌تواند آوریل سیاهی را برای نفت به همراه داشته باشد و قیمت‌ها را حتی تا زیر 10 دلار در هر بشکه نیز کاهش دهد.

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رشد قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات روز گذشته (۴ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به معاملات امروز (۵ اردیبهشت) با افت ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه بدون تغییر در کانال ۱۵ میلیون تومان به فروش رفت.

قیمت سکه گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دادوستد شد که نسبت به روز گذشته ۱۰۰ هزار تومان کاهش را ثبت کرد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۹ هزار تومان فروخته شد که نسبت به قیمت پایانی دیروز ۴۴ هزار تومان کاهش را تجربه کرد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی امروز ۲ هزار و ۳۱۸ دلار رسید.

کد خبر 6087541 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • صادرات طلای سرخ به ۴۰۰ تن می‌رسد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۵ اردیبهشت؛ تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد؟
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز