Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@23:53:36 GMT

اطلاعیه شماره یک درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۲۷۳

اطلاعیه شماره یک درباره طرح فاصله‌گذاری هوشمند

کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا موارد مهمی از طرح فاصله‌گذاری هوشمند که از تاریخ ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران به اجرا در می‌آید را منتشرکرد.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد ملی مقابله با کرونا‏، در این اطلاعیه آمده است: ضمن تشکر از همکاری و مشارکت مردم عزیز ایران در اجرای طرح فاصله ‎گذاری اجتماعی برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ و با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در مورد طرح فاصله‌گذاری هوشمند، موارد زیر به اطلاع عموم می‎رساند:

بیشتر بخوانید: نگرانی‌ها از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند جزئیات طرح فاصله گذاری هوشمند

۱- با توجه به ماهیت گسترش و قابلیت بیماری کووید ۱۹ (کرونا) فاصله‌ گذاری اجتماعی مهم‌ترین راهکار کنترل همه‌گیری این بیماری است و رعایت این فاصله تا زمانی که بیماری در جامعه در چرخش باشد ضروری و با عنایت به اینکه می‌تواند تا ۹۵ درصد مانع از شیوع گردد باید ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۲- طرح فاصله‌گذاری هوشمند ادامه طرح فاصله‎ گذاری اجتماعی است که از اسفند ماه همزمان با شیوع بیماری کرونا در ایران اجرا شده و در این مرحله، صرفا مشاغل «غیر پر ریسک» همراه با التزام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از تاریخ ۲۳ فرودین در استان‌های کشور و از ۳۰ فروردین در تهران مجوز فعالیت پیدا می‌کنند. 

۳- سیاست کلی و راهبرد عمومی ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان استمرار اصل «در خانه بمانیم» است و خروج از منزل تنها در صورت اضطرار - بصورت بسیار محدود با رعایت دقیق و کامل دستورالعمل‌های بهداشتی- برای مقابله با کرونا ممکن می‌باشد. 

۴- بخش‌های تولیدی - اصناف و مشاغل مشخص شده در طرح برای خدمت رسانی به مردم نیز با اجرای دستورالعمل‌های تخصصی و عمومی بهداشتی مصوب و ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امکان فعالیت کسب و کار خواهند داشت. 

۵- با تلاش مستمر و هماهنگی بین اطاق بازرگانی و اصناف و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دستور العمل‌های بهداشت صنوف و کسب و کارها تدوین و طی روزهای آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و هرگونه فعالیت صنفی منوط به اجرای این دستورالعمل‌ها خواهد بود. 

۶- براساس برنامه ریزی انجام شده کلیه صنوف موظف به ثبت ‎نام و اخذ تعهد از صاحبان کارگاه ‎ها و صنوف در سایت وزات بهداشت (مبنی بر رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی) خواهد بود و پس از دریافت کد مجوز فعالیت صادر خواهد شد.

۷- با اجرای این طرح، تعطیلی‎های پایه (شامل تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، ورزشگاه‌ ها، مراکز فرهنگی، هنری، مشاغل پرریسک و ...) و همچنین ممنوعیت ترددهای بین استانی، تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد یافت. 

۸- مراکز اداری نیز از تاریخ ۲۳ فروردین با رعایت اصول بهداشتی، به جای یک سوم، با دو سوم کارمندان خود فعال خواهند شد و ساعت کاری از ۷ صبح تا ۱۴ خواهد بود.

در پایان ضمن تشکر مجدد از مردم عزیز ایران اسلامی در همراهی و همکاری و مشارکت جمعی برای مقابله با کرونا اطلاعات تکمیلی و سایر مراحل اجرایی بصورت شفاف در اطلاعیه‌های بعدی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید طرح فاصله گذاری هوشمند ویروس کرونا ایران وزارت بهداشت سلامت ستاد ملی مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری هوشمند دستورالعمل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبدالکریم و نزدیک‌ترین فاصله به زادگاه (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، تیم پرسپولیس در حالی مقابل صنعت نفت پیروز شد که عبدالکریم حسن یک‌بار دیگر در ترکیب اصلی قرمزها به میدان رفت و نمایش خوبی را هم در برابر حریف قعرنشین ارائه کرد.

عبدالکریم در این بازی یک شوت از راه دور هم زد که می‌توانست تبدیل به گل شود اما پیام پارسا توپ را سیو کرد و دروازه تیمش را از ضربه نه‌چندان محکم ستاره قطری نجات داد.

با این حال سوژه جالب این بازی برای عبدالکریم، حضور او در نزدیکی مرز جنوب غربی ایران بود. آبادان جنوبی‌ترین شهر لیگ برتری ایران محسوب می‌شود و عبدالکریم نیز به واسطه سفر به استان خوزستان، طعم بازی در نزدیکی زادگاه خود را تجربه کرد.

مدافع چپ سرخپوشان متولد دوحه است و تمام دوران فوتبال خود را تا سال 2023 در السد سپری کرد تا این که یک اتفاق او را به فوتبال کویت و حالا لیگ برتر خلیج فارس کشانده است.

عکاس: شهرام آقاجری

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»
  • اطلاعیه شماره ۳ فراجا در اجرایِ "طرح نور"
  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • عبدالکریم و نزدیک‌ترین فاصله به زادگاه (عکس)
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • ویترین تسنیم شماره ۶۴۶
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد