Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:20:02 GMT

برف و کولاک در نخستین فصل بهار اردبیل را فرا گرفت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۲۹۴

برف و کولاک در نخستین فصل بهار اردبیل را فرا گرفت

ایسنا/اردبیل در نوزدهمین روز از فروردین سال ۹۹ بارش برف در بسیاری از نقاط استان اردبیل آغاز شده بطوریکه در وسط زمستان شاهد چنین برفی در استان نبودیم بارش برف در زمان اندک سطح گذرگاه‌های درون‌شهری اردبیل را سپیدپوش کرده و به دلیل وزش کم‌سابقه باد درختان شکوفه زده لباس برفی پوشیدند.

دگرگونی وضعیت جوی اردبیل پس از استقرار چندین روز هوای ملایم ‌یهاری با ریزش باران از عصر دیروز (دوشنبه) آغاز شد و با پیشروی توده ‌هوای سرد عرض‌های شمالی و کاهش چشمگیر دما از سحرگاه سه‌شنبه به برف تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بارش برف در اندک زمانی سطح گذرگاه‌های درون‌شهری اردبیل را سپیدپوش کرده و به‌خاطر همراهی با وزش کم‌سابقه باد شمالشرق با بیشینه سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت موجی از کولاک به راه انداخته است.

دمای هوای تمام شهرستانهای مرکزی و جنوبی استان اردبیل به زیر صفر رفته و در اردبیل منفی ۲ درجه سانتیگراد است.

به گزارش ایسنا، علی رحمتی در بازدید ازمحورهای مواصلاتی اردبیل نیز در این خصوص اظهار کرد: در نوزدهمین روز از فروردین سال ۹۹ بارش برف در بسیاری از نقاط استان اردبیل آغاز شده و جز محورهای شمالی استان هم اکنون شاهد بارش نسبتا شدید برف در محورهای مواصلاتی استان اردبیل هستیم.

مدیرکل راهداری اردبیل اظهارافزود: در حال حاضر با تلاش راهداران تمامی محورهای مواصلاتی استان اردبیل باز است و تردد در آنها جریان دارد و عملیات راهداری زمستانی، نمک پاشی و برف روبی مداوم محورها توسط راهداران پرتلاش  در حال انجام است تا هیچ مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

وی ادامه داد: در شهرستان اصلاندوز نیز به دلیل وزش تندباد نسبتا شدید جریان برق در چندین مرحله قطع شده و ارتفاع برف در سرعین به بیش از نیم متر رسیده است و محورهای ارتباطی روستای این شهرستان مسدود شده است.

وی ادامه داد: با پیش‌بینی‌های سازمان هواشناس دمای هوای تمام شهرستان های مرکزی و جنوبی استان اردبیل به زیر صفر رفته و در اردبیل به منفی 2 درجه سانتیگراد رسیده است که احتمالا از فردا موج هوای سرد از استان کاسته می‌شود و هم‌اکنون بیشینه سرعت 65 کیلومتر در ساعت موجی از کولاک به راه انداخته است.

به گفته وی با توجه به پیش‌بینی‌های هوای سرد تا روز چهارشنبه از مردم تقاضا داریم از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و در صورت سفر کردن زنجیرچرخ به همراه داشته باشند و به دلیل احتمال سیلاب در مسیل‌ها و حواشی رودخانه‌ها قرار نگیرند.

براساس پیش بینی هواشناسی احتمالا تا فردا از شدت موج سرد هوا کاسته شده و هوا نیمه ابری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی برف و کولاک استان اردبیل بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر

روستای انارک از توابع شهرستان چوار استان ایلام است. این روستا طبیعت کوهستانی دارد و اغلب در طول سال با بارش‌های برف و باران همراه است. این بارش‌ها موجب گشته در فصل بهار و تابستان از طبیعت سرسبزی برخوردار شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم طبیعت بهاری این روستا را به نمایش درآورد.

منبع: شهروند خبرنگار - ایلام

بیشتر بخوانید:

خودنمایی بهار در دل طبیعت منطقه بن رود قمصر + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • (ویدئو) برف سنگین در بهار کروات‌ها را شگفت‌زده کرد
  • بارش باران در محورهای ۱۲ استان کشور
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • محور هراز مسدود است
  • محور هراز مسدود است/ بارندگی در راه ها
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد