Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@23:08:13 GMT

سیلاب موجب آبگرفتگی در شهر سرخس شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۴۴۴

سیلاب موجب آبگرفتگی در شهر سرخس شد

فرماندار سرخس گفت: سیلابی شدن کشف‌رود و سرریز آن در ادامه مسیر تا خروج از مرز شمال شرقی خراسان رضوی موجب آبگرفتگی در شهر سرخس شد.

محمدرضا رجبی مقدم روز سه‌شنبه  شنبه افزود: بارشهای بهاری ۴۸ ساعت اخیر به شکل سیلاب از رودخانه کشف‌رود وارد رود تجن و بخاطر حجم بالا از این رود سرریز و وارد کانالهای آبیاری سرخس شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دیشب بواسطه گنجایش کم کانالهای آبیاری، آب سیلاب از آنها خارج و وارد معابر شهری سرخس شد.

رود ۲۹۰ کیلومتری کشف‌رود که از کوههای هزارمسجد و بینالود سرچشمه می‌گیرد، از غرب به شرق جریان دارد و پس از ادامه مسیر در محل "پل خاتون" به رودخانه هریرود می‌پیوندد و از آنجا به بعد "رود تجن" نام گرفته و به سمت ترکمنستان ادامه یافته تا در ریگزارهای کشور همسایه محو شود.

فرماندار سرخس گفت: با وجود قطع شدن بارشها این شهر شاهد آبگرفتگی معابر بود اما با تلاش عوامل شهری و خدماتی سیلاب مهار شد و منازل مردم دچار آبگرفتگی نشد.

وی افزود: همچنین ظرف دو روز اخیر ۱۵ راس گوسفند در اثر بارش تگرگ تلف شدند و چند راه روستایی و مرزی نیز در محدوده شهرستان سرخس نیز مسدود شد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری سرخس در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد واقع است.

بر اساس اعلام اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در پی بارشهای یکشنبه ۱۷ فروردین راه ارتباطی هفت روستا در شهرستانهای سرخس و تربت‌جام در شمال و شرق این استان همچون راه روستایی شوریجه سفلی، کلاته صاحب‌داد، پس‌کمر و جاده مرزی کالسرخ مسدود شد.

پیش از این اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرده بود شدت بارشها طی روزهای  ۱۷ و ۱۸ فروردین در این استان افزایش یافته منجر به بروز روان آب، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی مناطق استان خواهد شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرخس شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند

در پی وقوع سیل در استان‌های جنوبی، ۱۴۶ نیرو در قالب ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به وقوع سیلاب در استان‌های جنوبی کشور گفت: از ساعات اولیه وقوع سیل، تیم‌های واکنش سریع در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان وارد عمل شده‌اند.

وی ادامه داد: تا این لحظه خسارت‌های محدودی در استان‌های کرمان و هرمزگان به تاسیسات آبرسانی وارده شده است و در شهر کنارک نیز شاهد آب‌گرفتگی هستیم که نیروهای امدادی در حال رفع آن هستند.

امینی با بیان اینکه هم‌اکنون 146 نیروی عملیاتی در قالب 73 تیم واکنش سریع در حال مدیریت سیلاب هستند گفت: ذخیره‌سازی آب در مخازن ذخیره مناطق شهری و روستایی که در معرض آسیب‌پذیری بالا قرار دارند و همچنین پایش و رصد مستمر کلر مازاد و کدورت آب در مناطقی که منابع تولید در حاشیه رودخانه ها و یا از سدها آب تامین می‌شود نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی خطوط برق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ایجاد خاکریز در اطراف منابع تولید (چاه‌ها) و ایستگاه‌های پمپاژ آب و فاضلاب در معرض سیلاب از دیگر اقدامات لازم برای مقابله با آسیب‌های احتمالی ناشی از سیل است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور از رصد مستمر تاسیسات تامین، تولید و انتقال آب در طول بحران در دفاتر بحران و پدافند غیرعامل شرکت‌های آب و فاضلاب استان‌های درگیر سیل خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی از شهرستان‌ها نیروها و تجهیزات امدادی از استان‌های همجوار (معین) اعزام شده‌اند و کلیه تجهیزات فاضلاب و پمپ‌های لجن‌کش قوی و تجهیزات مقابله با بحران برای امدادرسانی در مناطق سیل‌زده در حال فعالیت‌اند.

امینی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی شرکت‌های آب و فاضلاب در کنار مسئولیت‌های خود به سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مدیریت سیلاب در معابر شهری و مسیرهای روستایی یاری می‌رسانند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد/ آیا بارش‌های بهار، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • سیلاب به ۵ هزار هکتار موزستان زرآباد خسارت سنگین وارد کرد +فیلم
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان وبلوچستان براثر سیلاب
  • سیلاب و آبگرفتگی معابر در زاهدان
  • قطع برق ۲۲۸ روستای سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب
  • آبگرفتگی محدود برخی منازل در بندرعباس
  • ۷۳ تیم عملیاتی آبفا در مناطق سیل‌زده وارد عمل شده‌اند
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی