Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ورامین از معدوم‌سازی ۷ هزار و ۳۳۸ کیلوگرمگوشت و مرغ از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد.

محمد جعفرپور رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ئر ورامین اظهار کرد: یکی از دامداران شهرستان ۱۰۳۰ کیلوگرم دام سنگین ذبح و به کشتارگاه خورین منتقل کرده بود که پس از انجام آزمایشات مشخص شد قابلیت توزیع و مصرف در قصابی‌ها را ندارد و باید به صورت حرارت دیده در صنعت فرآورده‌های گوشتی مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی این گوشت از مخزن سردخانه خارج شد به دلیل تغییر شکل ظاهری به هیچ عنوان قابلیت مصرف انسانی نداشت و با نظر دامپزشک کشتارگاه به کارخانه تبدیل ضایعات منتقل و به پودر گوشت تبدیل شد.

رئیس دامپزشکی ورامین بیان کرد: ۵ هزار و ۸۱۸ کیلو خمیر مرغ، پای مرغ و بچه فیله در کارخانه تولید و بسته‌بندی خمیر مرغ کشف شد که این محصول باید به صورت منجمد نگهداری می‌شد اما صاحبان این واحد به دلیل سودجویی سردخانه را خاموش کرده بودند که باعث فساد گوشت شده بود که توسط دامپزشکی معدوم شد.

جعفرپور ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری ۴۹۰ کیلو ران، کتف و بال مرغ فاسد نیز از مراکز عرضه سطح شهرستان جمع‌آوری و معدوم شد.

وی مجموع گوشت و مرغ معدوم شده از ابتدای سال جاری در ورامین را ۷۳۳۸ کیلوگرم اعلام و تأکید کرد: مردم گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از مراکز عرضه دارای مجوز تهیه کرده و به برچسب تاریخ و مهر بهداشتی محصول توجه و دقت کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ورامین در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده تخلف با شماره ۳۶۲۴۶۶۰۸ و ۳۶۲۷۲۷۰۷ تماس گرفته و مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا اقدام مقتضی صورت گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

منبع: فارس

کلیدواژه: گوشت ورامین مرغ مصرف اداره دامپزشکی شهرستان شهرستان ورامین گوشت و مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه

علی نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: سال گذشته نظارت لازم بر ورود و خروج ۳۵۱۲ محموله فرآورده‌های دامی اعم از گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، خوراک و مکمل دام و طیور توسط بازرسین اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون در جمعیت دام‌های سبک و سنگین این شهرستان به صورت رایگان علیه بیماری‌های مختلف دامی از جمله تب برفکی، شاربن، ppr ، تب مالت، آبله و لمپی اسکین ایمن سازی شده است.

رئیس اداره دامپزشکی زرندیه گفت: در این بازه زمانی تا کنون بالغ بر ۱۰۹ هزار رأس دام سبک و سنگین را به منظور پایش بیماری‌های مختلف دامی مورد آزمایش و تست قرار گرفته است.

نقیبی افزود: سال گذشته ۵۱۵۴ بازدید از مراکز تولید، بسته بندی، و عرضه فرآورده‌های خام دامی و رستوران‌ها توسط کارشناسان دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته که در این بازدیدها ۲ هزار و ۱۴ کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف به دلیل مشکلات میکروبی و بهداشتی شناسایی و از چرخه مصرف خارج شده است.

رئیس اداره دامپزشکی زرندیه ادامه داد: همچنین در این مدت، نظارت‌های لازم بر ۲۳ شرکت تولید دارو، کارخانجات تولید خوراک دام و طیور و مکمل طیور توسط همکاران ما در دامپزشکی این شهرستان انجام گرفته است.

نقیبی بیان کرد: در این مدت مجوز جوجه ریزی برای ۲ ملیون و ۸۳۸ هزار قطعه جوجه گوشتی، ۱۵۵ هزار قطعه جوجه تخمگذار، ۹۳ هزار و ۹۹۶ قطعه جوجه مرغ مادر و ۲۵۴ هزار قطعه پولت تخم گذار در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی صادر شده است.

وی گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های طیور همچنین بیش از ۳۳ هزار قطعه طیور بومی این منطقه توسط اکیپ‌های واکسیناسیون دامپزشکی زرندیه ایمن سازی شده و ۱ هزار و ۷۹۹ مورد نمونه برداری جهت انجام آزمایشات مربوطه انجام گرفته است.

کد خبر 6078031

دیگر خبرها

  • ضبط و معدوم سازی ۳۵۰ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی و فاسد در شهرستان بابلسر
  • کشف گوشت قاچاق بوفالو در قشم
  • معدوم سازی بیش از ۶۰۰ تن فرآورده‌های خام دامی ناسالم در خوزستان
  • ۱۶۰ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در مازندران معدوم شد
  • معدوم‌سازی ۱۶۰ هزار کیلو از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • کشف ۵۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌های غیر بهداشتی در یزد
  • هزار و ۶۷۸ کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در خراسان شمالی معدوم شد
  • پنج هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در خمین معدوم شد
  • ایمن سازی یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام در شهرستان زرندیه
  • معدوم سازی ۲۹۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان