Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف بیش از ۱۴ میلیون ماسک و ۱۶۰ میلیون انواع دستکش از ابتدای طرح مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار محمدرضا مقیمی با بیان اینکه طرح مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی در کشور تشدید یافته است، گفت: قرارگاه مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی از ۴ اسفند ماه با هدف مبارزه با احتکار کالا‌ها، تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: ابلاغیه مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی به سرار کشور ارسال شده است و استان‌ها بلافاصله تیم‌های عملیاتی را تشکیل و در همان ابتدا کار، مراکز احتکار کننده شناسایی و طبق قانون با آن برخورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ادامه داد: از ابتدا آغاز طرح مبارزه با احتکار تاکنون، روزانه طرح‌های عملیاتی صورت گرفته است و در عملیات‌های انجام شده بالغ بر ۱۴ میلیون انواع ماسک، ۱۶۰ میلیون انواع دستکش کشف و ضبط شده است.

مقیمی اضافه کرد: از ابتدای آغاز طرح مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی ۳۳ هزارو ۹۰۶ انبار و اماکنی که ممکن بود کالا در آن انبار شود را بررسی و بازدید شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر انبار‌ها، داروخانه‌ها و مکان‌هایی که امکان استفاده و نگهداری از کالا‌های بهداشتی شود نیز رصد می‌شوند، افزود: از ابتدا آغاز این طرح تا کنون حدود ۳ هزارو ۲۷۰ اماکن نیز به دلیل احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی با کمک پلیس پلمپ شده است. همچنین ۲ هزارو ۹۲۸ تیم مشترک با حوزه‌های مربوطه از جمله تعزیرات، حوزه‌های قضایی، واحد‌های صنفی و اماکن تشکیل شده و به بازدید انبار‌های مربوطه پرداخته‌اند.

مقیمی بیان کرد: در عملیات‌های صورت گرفته ۱۵۸ خودرو توقیف و ۱ هزارو ۱۱۵ پرونده قضایی تشکیل شده؛ که در حوزه‌های مختلف در حال رسیدگی است. همچنین ۱ هزارو ۲۳۳ نفر متهم نیز در این مدت دستگیر شده اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: سرنوشت اقلامی که کشف و ضبط شده نیز طبق قانون تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود چراکه در پایان سال ۹۸ وزارت بهداشت و درمان اعلام کرد کالا‌های کشف شده باید تحویل وزارت بهداشت و درمان شود. به همین جهت از تاریخ ۲۰ اسفند ۹۸ تمام کالا‌های کشف شده به وزارت بهداشت و درمان محول شده است.

وی افزود: در برخی استان‌ها که نیاز به این اقلام داشته اند کالا‌های کشفی با هماهنگی استانداران و حوزه‌های قضایی بین مردم توزیع شده است.

مقیمی ادامه داد: طرح مبارزه با احتکار کالا‌های بهداشتی و پزشکی که با شیوع ویروس کرونا آغاز شده و با محتکران همواره برخورد شده بود تا پایان این ویروس نیز ادامه دارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده احتکار با ۱۱۰ تماس بگیرند و گزارش دهند؛ همچنین افراد اگر می‌خواهند اطلاعاتی در حوزه امنیت اقتصاد، انبار‌های کلان و یا موضاعات خاص به پلیس دهند، می‌توانند مستقیما به حوزه‌های پلیس امنیت اقتصادی در نیروی انتظامی که در سراسر کشور هستند مراجعه کنند.

انتهای پیام/4076

منبع: آنا

کلیدواژه: کالا ناجا احتکار رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز (سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالا‌های اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالا‌های تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالا‌های اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالا‌های اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد 
  • به زودی، واکسیناسیون پنوموکوک و روتاویروس کودکان هرمزگانی
  • جذب ۷۰۰ نیروی جدید در شبکه بهداشت اصفهان
  • یک دستکش مخصوص با چراغ ضدآب + فیلم
  • پزشک مصری بازگشته؛ از وضعیت اسفناک غزه گفت