Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:14:24 GMT

کشاورزان قزوین مراقب سرمازدگی باغات در روزهای آینده باشند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۵۴۸

کشاورزان قزوین مراقب سرمازدگی باغات در روزهای آینده باشند

مهدی مهر پویان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به امکان تغییر پیش‌بینی‌های هواشناسی و ورود سامانه سرد قطبی به استان قزوین و احتمال کاهش شدید دما در روزهای آینده به ویژه روز چهارشنبه و پنج شنبه و همچنین وجود خطر سرمازدگی، باغداران باید از درختان و محصولات خود در مقابل سرد شدن هوا محافظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با یادآوری اینکه درختان باغی و میوه آنها در این روزها در حساس‌ترین مراحل رشد و نمو خود قرار دارند، گفت: از آنجایی که درختان باغات در این روزها شکوفه زده و در مقابل کاهش شدید دما و هوای خیلی سرد بسیار آسیب پذیر هستند، باغداران و باغبانان ما باید این هشدار را جدی بگیرند تا مانند سال ّ‌ّ‌های گذشته محصولات آنها از بین نرود.

اقدامات لازم برای مراقبت از باغ‌ها

مهر پویان در پاسخ به این پرسش که باغداران چگونه از باغات خود در برابر سرمازدگی حفاظت کنند، بیان کرد: در باغات سنتی که هیچ گونه دستگاه گرما سازی در آنها پیش‌بینی و تعبیه نشده، باغداران حتماً باید شب‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه تا صبح در باغ‌های خود حضور داشته باشند و اقدام به گرم کردن فضای باغات کنند.

وی افزود: باغداران و باغبان‌ها لازم است دماسنج دستی با خود به همراه داشته باشند و به طور مرتب دمای هوا را کنترل کنند تا به محض کاهش شدید دمای هوا و نزدیک شدن آن به آستانه صفر درجه، نسبت به روشن کردن تعداد کافی بخاری باغی اقدام کنند.

مسئول واحد مدیریت راهبردی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این که به طور متوسط برای هر هکتار باغ به ۱۵۰ تا ۱۷۰ بخاری نیاز است، گفت: منظور از بخاری همان پلارهای باغی هستند که باید در تعداد زیاد و پراکنش مناسب با شعله‌های کم در سطح باغات به کار گرفته شوند البته باغداران باید مراقب باشند تا شعله این پلارها بالا نرود؛ چرا که در این صورت امکان آتش‌سوزی و گرمازدگی محصولات وجود دارد.



مهر پویان یادآور شد: همچنین در باغات مدرن که دارای دستگاه‌ّهای پیشرفته‌ای مانند دمنده‌های حرارت زا و دراگون‌های ثابت و متحرک، ماشین‌های مولد باد و چاهک معکوس برای کنترل سرمازدگی هستند، باغبانان باید این ادوات و تجهیزات را از امروز آماده کنند تا بتوانند در برابر بروز خطر سرمازدگی باغ‌ّ‌های خود را محافظت کرده و محصولات خود را نجات دهند.
 

کد خبر 4894343

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین تغییرات جوی ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان طرح غربالگری بیرجند بارش باران روز طبیعت ماسک طبی استانداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین

در پی اجرای عملیات روکش آسفالت در آزادراه کرج – قزوین محدودیت هایی در این آزادراه ایجاد خواهد شد. - اخبار استانها -

علی زندی فر مدیر کل راهداری استان البرز شامگاه شامگاه امشب به خبرنگار تسنیم در کرج گفت:  در پی اجرای عملیات روکش آسفالت در باند جنوبی و شمالی آزادراه قزوین-کرج و اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت توپکا در باند شمالی آزادراه کرج-قزوین  محدوده پل فردیس تا پل حصارک، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

وی افزود: بازه زمانی عملیات از تاریخ 3 اردیبهشت‌ماه 1403 تا 20 شهریور 1403 ادامه دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز خاطرنشان کرد: این محدودیت ها در روزهای شنبه از ساعت 12:00 الی 16  و روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه از ساعت 9:00 الی 16:00 اجرا می شود.

وی عنوان کرد: روزهای چهارشنبه از ساعت 9:00 الی 12:00 و روزهای پنج‌شنبه،جمعه و ایام تعطیلات رسمی و همچنین روزهای قبل و بعد از تعطیلات چند روزه مستثنی  این محدویت ها هستند .

زندی فر افزود:موقعیت دقیق اجرای عملیات از کیلومتر 10 الی 56 باند جنوبی آزادراه قزوین -کرج و از کیلومتر 22 الی 55  باند شمالی آزادراه کرج-قزوین

از کیلومتر 10 الی 24 باند شمالی آزادراه کرج-قزوین (محدوده پل فردیس تا پل حصارک) اجرایی می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • ۶۰ کیلومتر کانال آبیاری دشت قزوین لایروبی شد
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • تردد در محور قدیم کرج قزوین محدود می‌ شود
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین