Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@06:27:59 GMT

فعالیت برروی بیش از 652 هزار کیلومتر مربع پهنه‌های معدنی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۵۹۵

فعالیت برروی بیش از 652 هزار کیلومتر مربع پهنه‌های معدنی

«محمد آقاجانلو» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: امروز مساحت پهنه های معدنی در حال کار بالغ بر 384 هزار و 795 کیلومتر مربع و بقیه پهنه ها به وسعت 277 هزار و 766 کیلومتر مربع پس از انجام عملیات اکتشافی فاز یک و دو آزاد سازی شده است.

وی یادآورشد: مساحت پهنه‌هایی که برای ادامه عملیات اکتشافی به مشارکت با بخش خصوصی گذاشته شده است، 660 هزار و 81 کیلومتر مربع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو گفته بود: فعالیت اکتشافی ایمیدرو در دولت یازدهم تا سال 1397 بالغ بر 270 هزار کیلومتر مربع بود و در سال 98 برنامه 300 هزار کیلومتر مربع کلید خورد.

مجموع برنامه اکتشافی ایمیدرو در دولت‌های یازدهم و دوازدهم 650 هزار کیلومتر مربع برآورد شده است.

آقاجانلو پیرامون نتایج عملیات اکتشاف ایمیدرو  نیز توضیح داد: پس از عملیات اکتشاف در فازهای شناسایی و پی جویی تعداد 759 محدوده امید بخش به مساحت 34 هزار و 95 کیلومتر مربع به دست آمد که برای 281 محدوده به مساحت 29 هزار و 38 کیلومتر مربع درخواست پروانه اکتشاف شد و بقیه محدوده‌ها به سازمان‌های صنعت، معدن وتجارت استان‌ها واگذار شده تا بوسیله برگزاری مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی خاطرنشان ساخت: امسال که به عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده، تلاش ایمیدرو اکتشاف محدوده‌های امید بخش جدید و ایجاد اطلاعات استاندارد و شفاف در این محدوده‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی و استفاده از تمامی ظرفیت بخش‌های علاقمند به این عرصه است.

این مقام مسوول اضافه کرد: براساس قوانین، برای ادامه عملیات اکتشاف در فازهای عمومی و تفصیلی باید پروانه اکتشاف توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت هراستان برای ایمیدرو صادر شود که براین اساس تاکنون 73 پروانه اکتشاف به مساحت حدود 300 کیلومتر مربع در زمینه مواد معدنی مختلف نظیر سرب و روی، طلا، مس، آهن، زغالسنگ،شورابه و ...صادر شده است.

به گفته وی، اکنون کار عملیات اکتشاف در محدوده‌های دارای پروانه در حال پیگیری است و در 12 محدوده گواهی کشف صادر شده و این رویه در چارچوب راهبرد های اصلی ایمیدرو به منظور توسعه فعالیت اکتشافی دنبال می‌شود.

آقاجانلو بابیان اینکه عملیات اکتشاف در9 بلوک پهنه آباده – جازموریان بوسیله فرآیندهای قانونی با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است، گفت: حدود 50 محدوده در این بلوک‌ها امید بخش ارزیابی شده که اکنون برای 10 محدوده پروانه اکتشاف درخواست شده است.

وی افزود: دو پهنه در استان کردستان «قروه و بیجار» با مشارکت بخش خصوصی، عملیات اکتشاف در حال انجام است و در پهنه قروه 14 محدوده امید بخش شناسایی، که درخواست پروانه اکتشاف شده است.علاوه براین در پهنه بیجار نیز 6 پروانه اکتشاف صادر شد.        

برچسب‌ها ایمیدرو دولت یازدهم قروه بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایمیدرو دولت یازدهم قروه بیجار ایمیدرو دولت یازدهم قروه بیجار هزار کیلومتر مربع عملیات اکتشاف پروانه اکتشاف محدوده ها بخش خصوصی امید بخش پهنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد

محمدی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۹ کیلومتر از این جاده تعریض و بهسازی شده و تنها حدود یک کیلومتر انتهایی آن باقی مانده است، گفت: پنج کیلومتر از این مسیر در دو سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان تعریض و بهسازی شده و یک کیلومتر باقی مانده نیز امسال با پنج میلیارد تومان اعتبار دیگر تکمیل خواهد شد. 

وی افزود: با بهسازی این مسیر و نصب سه دستگاه دوربین کنترل سرعت حوادث رانندگی منجر به فوت در این مسیر به صفر رسیده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد ادامه داد:عرض این جاده نیز از ۶ متر به ۱۱ متر افزایش یافته و این موجب تسهیل در عبور و مرور نیز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اکتشاف سنگ آهن در خواف درسال ۱۴۰۲ حدود۱۱۱ درصد افزایش یافت
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • گام‌های پایانی عملیات تعریض و بهسازی جاده یزد - خضرآباد
  • اجرای ۲۰۲ کیلومتر عملیات شبکه خط تغذیه گاز در همدان
  • توزیع ۱۰۰ هزار تن آسفالت در پهنه غرب و شمال‌غرب تبریز
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • تکلیف ۴۰۰ واحد صنفی ضایعاتی کرمانشاه چه می‌شود؟
  • غرب سمنان سیراب می‌شود/ طرح ملی آبرسانی به گرمسار در یک قدمی بهره‌برداری
  • خط کشی ۴۸ کیلومتر از راه‌های شهرستان تنکابن
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان