Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:17:32 GMT

بررسی کاهش جمعیت و تقلیل ازدواج در یک کتاب

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۶۰۲

بررسی کاهش جمعیت و تقلیل ازدواج در یک کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی از مرداد ماه سال ۹۱ رسماً «توقف سیاست تحدید نسل و اتخاذ سیاست افزایش جمعیت» را اعلام و از آن تاریخ تا سوم فروردین سال جاری در حدود ۲۰ دیدار، در این زمینه صحبت کرده‌اند. ایشان با طرح عناوینی چون «تکثیر نسل»، «تکثیر اولاد»، «فرزندآوری بیشتر»، «باروری بیشتر»، «افزایش نسل جوان» و «موالید» بر ضرورت جلوگیری از «پیر شدن جمعیت» تأکید و اصرار کرده و «جمعیت جوان» کشور و حفظ آن را از ابزارهای «قدرت»، «اقتدار ملی» و «پیشرفت» دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معظم‌له در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۳ با ابلاغ «سیاست‌های کلی جمعیت» بطور روشن، نگاه بلند مدت و چشم‌انداز سیاست افزایش جمعیت و بنیان‌های آن را مشخص فرمودند.

در همین راستا مؤسسه فرهنگی انتشاراتی قدر ولایت کتاب «کاهش جمعیت، فاجعه تقلیل ازدواج و تحدید نسل» را در دو بخش و ۸ فصل با هدف تبیین و تشریح این مساله منتشر کرده است. در این کتاب درباره ضرورت و اهمیت و آثار و منافع و کارکردهای ازدواج و تشکیل خانواده، اصول ازدواج به سبک اسلامی، جمعیت و نقش آن در مشارکت عمومی و تقویت اقتدار ملی، تحولات تاریخی جمعیت ایران از دوران باستان تا پایان عصر قاجاریه، تحولات جمعیتی در دورۀ پهلوی اول و دوم، تلاش کانون‌های استعماری برای کاهش باروری و عقیم‌سازی در ایران، تحولات جمعیتی در دورۀ استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و دیدگاه جمعیتی رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران صحبت به میان آمده است

در بخشی از مقدمۀ این کتاب که توسط علی معصومی تدوین و تألیف شده است می‌خوانیم:

متأسفانه دولتمردان، آن چنان که باید هشدارهای رهبری را جدی نگرفته‌اند و سیاست‌های لازم و اهتمام جدی به این مسئله دیده نمی‌شود. اما ملت بزرگ ایران و بخصوص آنها که معتقد به نظام ولایی جمهوری اسلامی هستند، بایستی به وظایف خود، فارغ از مسئولین، بیاندیشند و از خدای رازق و رزّاق غافل نشوند.

این کتاب در ۳۶۴ صفحه در قطع رقعی با قیمت ۱۵ هزار تومان توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر شده است.

دو کتاب «ازدواج موفق» و «خانواده موفق» به قلم سیدعظیم قوام از انتشارات همین مؤسسه نیز پیش از این و در همین موضوع منتشر شده است.

کد خبر 4894355

منبع: مهر

کلیدواژه: کاهش جمعیت کتاب و کتابخوانی فرزند آوری ویروس کرونا کتاب و کتابخوانی ادبیات گردشگری ترجمه ادبیات جهان شیوع کرونا معماری درگذشت چهره ها خبرگزاری مهر رایزنی فرهنگی میراث فرهنگی نوروز ادبیات کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین زمین ۲۳۵۴ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در قالب طرح جوانی جمعیت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تأمین زمین ۲۳۵۴ خانوار در این استان در قالب طرح جوانی جمعیت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدجواد هاشمی‌مهر، شامگاه _شنبه، اول اردیبهشت_ در نشست ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این قانون مرداد ماه ۱۴۰۰ در ۷۱ ماده ابلاغ و برای دستگاه‌ها وظایفی تعریف شده که همه ملزم به انجام آن هستند.

وی افزود: عدم تأمین اعتبار برای برخی از بندها یکی از مشکلات پیش روی اجرای این قانون است که در سطح کشور باید رفع شود اما مشکل برخی از بندهای این قانون با مشارکت دستگاه‌های استانی قابلیت حل شدن دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای تشویق جوانان به فرزندآوری نیاز است زمینه ازدواج آن‌ها فراهم و مشکل مسکن و اشتغال آن‌ها رفع شود، گفت: دستگاه‌ها اقدامات صورت گرفته در این زمینه را برای گزارش‌دهی به نهاد ریاست جمهوری اعلام کنند.

وی گزارش‌دهی و مستندسازی را وظیفه دستگاه‌های استانی دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی اقداماتی که در زمینه فرزندآوری انجام دادند را انعکاس دهند تا مردم بدانند مسئولان از آن‌ها حمایت می‌کنند و به ازدواج و داشتن فرزند تشویق شوند.

هاشمی‌مهر خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷۷۸ قطعه زمین برای ۲۳۵۴ خانوار در قالب طرح جوانی جمعیت تأمین و در اختیار قرار گرفته که به‌دلیل مشکل کمبود زمین هر قطعه ۲۰۰ متری زمین به دو خانوار واگذار شده‌است.

وی افزود: چنانچه اشکالات و نارسایی‌هایی که در اجرای این قانون در سیستم اداری و یا بانکی باشد گزارش داده تا در مرکز کشور پیگیری و رفع شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت تسریع پرداخت تسهیلات ازدواج گفت: به رغم اقدامات صورت گرفته در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج، اما در پایان سال گذشته ۳۰۰۰ نفر در نوبت دریافت تسهیلات ازدواج بودند که برخی از آن‌ها حتی بیش از ۶ ماه در نوبت بودند.

کد خبر 746443

دیگر خبرها

  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران
  • «سکوت برای کاهش تنش»؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران
  • واکنش میرسلیم به «تقلیل حجاب»
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات ارزی کاهش خواهد یافت
  • چرا تحدید نسل برای کشور آسیب‌زاست؟
  • تأمین زمین ۲۳۵۴ خانوار کهگیلویه و بویراحمدی در قالب طرح جوانی جمعیت
  • نگرانی از بی‌توجهی به قانون جوانی جمعیت
  • کاهش رشد جمعیت متوقف شده است/ تولید نان با آرد کامل در بیش از ۱۸۰۰ نانوایی/ بررسی مالیات بر دخانیات در مجلس/ آغاز تزریق واکسن پنوموکوک و روتاویروس در کشور