Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@09:02:36 GMT

ورودی های شهر زنجان تحت کنترل و نظارت است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۶۴۵

ورودی های شهر زنجان تحت کنترل و نظارت است

رضا عسگری گفت: پنج نقطه در شهرستان زنجان به لحاظ تردد افراد غیربومی به استان کنترل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، فرماندار زنجان امروز در جلسه ستاد کمیته کرونا در محل استانداری زنجان اظهار کرد: پنج نقطه در شهرستان زنجان به لحاظ تردد افراد غیربومی به استان کنترل می‌شود.

 

رضا عسگری با یادآوری اینکه سه نقطه شهری ورودی‌های شرق، غرب و جنوب تحت کنترل سپاه و نیروی انتظامی است، تصریح کرد: در عوارضی زنجان - تبریز و خروجی سرچم به اردبیل نیز ارتش مستقر هستند و در این زمینه مشکل خاصی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار زنجان با یادآوری اینکه در شهرستان زنجان ۹ خودرو توقیف و ۶ خودرو نیز جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شدند، افزود: از 17 فروردین پذیرش بیمار در نقاهت‌گاه زنجان آغاز شده و این کار توسط جمعیت هلال‌احمر زنجان صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه صدور اجازه تردد به کشاورزان و دامپرورانی که ناچار به تردد خارج از شهرستان زنجان هستند، در دستور کار قرار گیرد، گفت: کشاورزان برای انجام امورات کشاورزی که زمان مشخصی دارد، مجبور به سرکشی به اراضی کشاورزی، دامداری و عموماً زنبورداری‌ها هستند.

 

رئیس سازمان صمت زنجان هم در سخنانی با اشاره به اینکه در سال جهش تولید تعطیلی واحد تولیدی در استان قابل قبول نیست، گفت: ۲۳ فروردین ماه شرایط فعالیت واحدهای صنفی اعلام می‌شود.

 

ناصر فغفوری با یادآوری اینکه پروتکل‌ها بهداشتی و نحوه فعالیت واحدهای صنفی به صورت کشوری ابلاغ می‌شود، گفت: ۴۰ تن شکر در حال توزیع است و برای ماه مبارک رمضان هم ۱۵۰ تن پیش بینی شده که در بسته‌های سه کیلویی عرضه خواهد شد.

 

رئیس سازمان صمت زنجان به بازدید از واحدهای صنفی در استان اشاره کرد و گفت: تنها در روز ۱۷ فروردین ماه ۶۹۵ بازرسی مشترک و ۲۹ بازدید مستقل انجامشده است که در این زمینه ۱۰ تعهد، ۲۹ اخطار و ۷ واحد پلمب و ۴۹۳ تذکر دادهشده است.

 

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: سال جهش تولید ویروس کرونا فرماندار زنجان شهرستان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان

محمود زین الدینی گفت: بیماری سل یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که با انجام تست توبرکولین در گاوداری ها، این بیماری کنترل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از سیاست‌های دامپزشکی بوده بیان کرد: در سال بیش از ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل توسط تست توبرکولین مورد رصد و پایش قرار می‌گیرند.

زین الدینی گفت: تست سل یکی از تست‌های مخاطره آمیز و پرمشقت برای اکیپ‌های پایش بیماری محسوب می‌شود که احتمال خطرات و آسیب‌های فیزیکی برای پرسنل دامپزشکی به همراه دارد.

وی افزود: باکتری سل عمدتا منشا گوارشی دارد و شبکه دامپزشکی با انجام ادواری تست توبرکولین بر روی گردن گاو شرایط لازم به منظور حفظ سلامت دام‌ها فراهم نموده و همچنین از بروز این بیماری مشترک در جمعیت انسانی ممانعت می‌شود.

زین الدینی عنوان کرد: پارسال هیچگونه مورد مثبتی از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده و امیدواریم امسال هم موردی از آلودگی در شهرستان گزارش نشود.

وی گفت: در صورت مثبت بودن دام‌های سنگین مبتلا، بصورت اضطراری طبق ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در کشتارگاه دام کشتار تحت نظر بازرسان بهداشتی اندام‌های آلوده حذف و معدوم می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اهمیت ضد عفونی کردن مرتب جایگاه‌های دام و رعایت اصول قرنطینه‌ای برای انجام اقدامات کنترل و پیشگیرانه از این بیماری تاکید کرد و از دامداران درخواست کرد: در زمینه کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک میان انسان و دام که واگیر هستند، همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی داشته باشند.

زین الدینی گفت: دامداران از هر گونه جا به جایی، حمل و نقل و ورود دام به دامداری خود بدون هماهنگی با دامپزشکی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد
  • حال خوب یک روز بهاری در البرز
  • مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • بازدید مشترک و پایش مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شهرستان چایپاره
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان‌های خاتم و مروست
  • اقدامات پیشگیرانه سیل در شهرستان های خاتم و مروست
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • رصد ۷ هزار راس دام سنگین علیه بیماری سل در کرمان