Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:25:11 GMT

۶ پرونده تخریب جنگل‌های تاغ در داورزن تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۶۸۲

۶ پرونده تخریب جنگل‌های تاغ در داورزن تشکیل شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داورزن روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر موارد تخریب درختان در تاغزارهای منطقه نامن داورزن بوده که سودجویان با هدف تهیه زغال نسبت به قطع چوب آنها اقدام کرده بودند.
حسن قلعه نویی افزود: طی ماه‌های گذشته در سطح ۴۰ هکتار از مراتع این شهرستان ۱۰ هزار نهال طاق و آتریپلکس به منظور بیابان زدایی و احیای مراتع کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طرح‌ کپه‌کاری در سطح ۵۰ هکتار، طرح عملیات کنترل هرزآب همراه با بذر پاشی در سطح ۵۰۰ هکتار و طرح نهال کاری در مساحت ۱۰۰ هکتار از مناطق کانون بحران داورزن انجام شده است.
قلعه نویی افزود: سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت به صورت شبانه روزی فعال است و مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی از طریق این سامانه اطلاع رسانی کنند.
از مساحت ۲۴۳ هزار هکتاری شهرستان داورزن ۱۸۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است.
داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها بیابان زدایی داورزن منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیابان زدایی داورزن منابع طبیعی بیابان زدایی داورزن منابع طبیعی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عظیمی گفت: با توجه به میزان بارش‌ها از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون حدود ۴۰ میلیون مترمکعب از روان‌آب‌های سطحی و سیلاب در پشت سازه‌های آبخیزداری ذخیره‌سازی شد.

او افزود: بر اساس بازدید‌های جدید بارش‌های اخیر هیچگونه خسارتی به سازه‌های آبخیزداری استان از جمله بند‌های خاکی، سنگ و ملاتی و سد‌های این استان وارد نکرده است.

عظیمی مساحت حوضه‌های آبخیز استان مرکزی را حدود ۲ میلیون و ۹۱۲ هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: عملیات آبخیزداری در ۷۷۳ هزار هکتار از اراضی این استان اجرا شده و عملیات اجرایی ساخت سازه‌های آبخیزداری در ۲۲ هزار هکتار از اراضی استان در حال اجرا است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: حجم کنترل روان‌آب‌ها توسط پروژه‌های آبخیزداری ۹۳ میلیون مترمکعب است. همچنین کنترل روان‌آب‌های سطحی و رسوبات خاک توسط ۱۲ هزار و ۸۰۰ پروژه آبخیزداری در این استان صورت می‌گیرد.

عظیمی ادامه داد: اجرای عملیات آبخیزداری نقش مهمی در کنترل سیلاب داشته و موجب افزایش نفوذپذیری آب در سفره‌های زیرزمینی می‌شود. انجام عملیات آبخیزداری علاوه بر افزایش آب چشمه‌ها، قنوات و چاه‌ها نقش مهمی در کاهش شوری آب‌های زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک دارد.

 

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • آبگیری ۵۰ درصد از سازه‌های آبخیزداری منابع‌طبیعی استان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • کاشت سالانه ۸۰ میلیون نهال؛ آیا مشابه جنگل‌های شمال در خوزستان ساخته می‌شود؟
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان