Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا تصریح کرد که حتی بعد از کشف واکسن و درمانی برای مقابله با «کووید-19»، جهان هرگز به «روال عادی» قبل از شیوع این ویروس بازنخواهد گشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه  آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) تأکید کرد که جهان هرگز به روال عادلی و نرمال قبل از شیوع ویروس کرونا بازنخواهد گشت زیرا این ویروس حتی بعد از کشف واکسن و درمان نیز همچنان باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، وی طی یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، این پاسخ را به سؤال خبرنگارانی داد که دنبال دانستن این مطلب بودند که آیا آمریکا می‌تواند به روال عادی قبل از شیوع کووید‌-19 بازمی‌گردد یا خیر.

فائوچی تصریح کرد: «اگر "بازگشت به روال عادی" به مفهوم این باشد که طوری عمل کنیم که هرگز مشکل کروناویروس وجود نداشته است، فکر نمی‌کنم تا به وجود آمدن شرایطی که بتوانیم کاملاً جمعیت را [ با یک واکسن] مورد محافظت قرار دهیم، چنین چیزی اتفاق بیافتد».

وی سپس اینگونه ادامه داد: «وقتی می‌گویید "به روال عادی بازگردیم" منظورمان این است که یک چیز کاملاً متفاوت از آنچه که در در حال حاضر با آن روبرو هستیم، رخ دهد، زیرا در حال حاضر ما در شرایط فشرده کاهش خسارات (ناشی از شیوع کرونا) هستیم».

این کارشناس بیماری‌های عفونی تصریح کرد: «ما به تدریج به نقطه‌ای بازمی‌گردیم که بتوانیم بعنوان یک جامعه عمل کنیم....اگر بخواهید به شرایط قبل از شیوع کروناویروس بازگردید، احتمالاً هرگز چنین چیزی رخ نخواهد داد زیرا این حقیقت وجود دارد که تهدید (همچنان) وجود دارد».

فائوچی پیش از این پیش‌بینی کرده بود که ویروس جدید کرونا احتمالاً به صورت فصلی هرسال بازخواهد گشت اما روز گذشته با توجه به شمار درمان‌های امیدوارکننده و واکسن‌های احتمالی مقابله با کرونا که در حال حاضر در  صف بررسی قرار گرفته‌ است، در خصوص آینده ابراز خوشبینی کرد.

وی ادامه داد که در سایه پیشرفت‌های علمی، اطمینان دارد که «ما هرگز به جایی که در حال حاضر در آن قرار داریم، بازنخواهیم گشت».

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نیز در کنفرانس خبری، حاضر به اظهارنظر درباره لغو دستور‌العمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی تا 30 آوریل (11 اردیبهشت ماه) در آمریکا نشد.

وی با اینحال تصریح کرد که آمریکا در دوره‌ای کوتاه به پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه مقابله با کرونا دست پیدا کرده است و گفت که هفته آینده تعداد مبتلایان به کرونا در آمریکا افزایش می‌یابد.

ترامپ گفت: «این ویروس را شکست خواهیم داد چون دشمن همه ماست و با قدرت خارج خواهیم شد و ما انتظار داشتیم که ۱۵۰ هزار نفر به دلیل این ویروس کشته شوند اما معتقدم که تلفات از این عدد کمتر خواهد شد.»

تا روز گذشته (دوشنبه)، آمار مبتلایان به ویروس ناشناخته کرونا در جهان به یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۵۶۶ تن افزایش یافت و در مجموع ۷۴ هزار و ۷۸۰ نفر جان خود را از دست دادند.

ایالات متحده آمریکا همچنان با ۳۶۷ هزار و ۶۲۹ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۹۴۱ مورد فوتی، همچنان بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس ناشناخته را در جهان دارد.

طبق این گزارش، نیویورک با بیش از یکصد هزار مورد ابتلا و دو هزار و ۹۳۵ مورد فوتی، همچنان بعنوان مرکز شیوع کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به حساب می‌آید. در حال حاضر، «میشیگان»، «لوئیزیانا» و «جورجیا» دیگر نقاط مهمی در آمریکا به حساب می آیند که بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را دارا هستند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ درمان واکسن روال عادی حال حاضر قبل از شیوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزه خواری نباید یک رفتار معمولی و عادی در کشور شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان باموضوع بررسی روزه خواری و عفاف و حجاب گفت: وظیفه حاکمیت اسلامی جلوگیری از تجاهر به روزه‌خواری است و تذکر لسانی نسبت به منکرات بر همگان واجب و تکلیف شرعی است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی افزود: کشف حجاب را جرم و از مصادیق تجاهر به گناه است و بر همه مردم واجب است نسبت به کشف حجاب هم انزجار قلبی داشته باشند و هم تذکر لسانی بدهند و حاکمیت اسلامی نیز برابر با قانون با این افراد برخورد کند.

وی میان روزه خواری و تجاهر به روزه خواری تفاوت قائل شد و بیان کرد: افرادی که عذرشرعی دارند می‌توانند افطار کنند ولی نباید این کارشان در ملأ عام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی خواستار پوشاندن رستوران‌ها و مراکز توزیع غذاها پیش از افطار شد و گفت: مراکزی غذا خوری که مجوز فعالیت دارند باید از طبخ غذا‌های کبابی در نوبت ظهر اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • شرایط برای شیوع عوامل خسارت‌زای مرکبات در استان بوشهر فراهم است
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • محاسبات میزان حضور مردم در انتخابات مطابق روال سال‌های قبل انجام شده است + فیلم
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • داوران هفته 30 لیگ برتر انگلیس؛ آنتونی تیلور به اتحاد می‌رود
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • رمضان شریف: رژیم اسرائیل هرگز به جایگاه پیش از طوفان الاقصی باز نخواهد گشت
  • روزه خواری نباید یک رفتار معمولی و عادی در کشور شود
  • وضعیت عادی بیشتر شهرهای خوزستان پس از آبگرفتگی/ رفع مشکلات آب و برق
  • هشدار به کشاورزان شمال استان اردبیل درباره شیوع زنگ زرد گندم