Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ستاد کرونا تهران از کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا طی ۴۸ ساعت گذشته در پایتخت خبر داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زالی فرمانده ستاد کرونا تهران در دویست و هفتمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: شهرداری و مدیریت شهری هماهنگی بسیاری زیادی با ستاد کرونا در تهران داشته و با اقداماتی که انجام گرفته امروز شاهد تبلور عینی، آرامش خاطر در سطح شهر هستیم که بخش زیادی از این موضوع به دلیل همکاری خوب نیرو‌های شهرداری به ویژه سخت‌کوشان حوزه نظافت شهر و بهشت‌زهرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: نیرو‌های بهشت‌زهرا سخت‌ترین سکانس‌های مواجه با متوفیان کرونا را داشته‌اند و باید توجه داشت که در کنار همه این موضوعات شهر تهران پیچیدگی و مختصات ویژه‌ای دارد.

فرمانده ستاد کرونا تهران ادامه داد: تهران به دلیل وجود شهر‌های حاشیه‌ای که از نظر بهداشتی، درمانی، اقتصادی و فرهنگی مشکلات زیادی دارند شرایط خاصی داشته و از یک طرف نیز جمعیت شناور در پایتخت یک میلیون نفر است که معادل جمعیت دو استان محسوب می‌شود. همچنین جمعیت آزاد در تهران ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار مورد بوده که در محدوده دانشگاه‌ها قرار دارد.

وی گفت:‌سکونت‌های غیررسمی در تهران نیز سبب پیچیدگی بیشتر کار شده و ارجاع بیماران سخت را نیز در سطح پایتخت از شهر‌های دیگر بسیار شاهد بودیم که همه این پیچیدگی‌ها در مجموع حکمرانی در شهر قابل مدیریت بود و خوشبختانه انسجام بین‌بخشی و همگرایی خوبی حاصل شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر در تهران از نظر حکمرانی مقابله با اپیدمی در شرایط پیوسته قرار داریم و این در حالی بود که ابتدای شیوع کرونا در برخی از شهر‌ها شاهد از هم گسیختگی حکمرانی بودیم.

فرمانده ستاد کرونا تهران خاطرنشان کرد: دستگاه‌های ملی در شهر تهران انسجام بین‌بخشی خوبی داشته و ۲۵ دستگاه ذی‌مدخل استانی و ملی در پایتخت کنار هم فعالیت دارند و بسیاری از مصوبات حاصل وحدت رویه دستگاه‌های مختلف است.

زالی اعلام کرد: تهران حدود ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تخت جنرال بیمارستانی دانشگاهی دارد که با مجموع تخت‌های مربوط به نیرو‌های مسلح و نهاد‌های دیگر این آمار به ۳۱ هزار و ۲۰۰ مورد تخت می‌رسد. همچنین ۸۰ درصد از تخت‌های تخصیص یافته به بیماران کرونا اکنون مربوط به بخش دانشگاهی است.

وی اعلام کرد: آمار نویدبخش که در حال حاضر وجود دارد این بوده که طی ۴۸ ساعت گذشته مرگ و میر ناشی از این بیماری در تهران بر اساس آنچه از مراجعات بیمارستانی گزارش شده کاهش یافته است و عدد مطلوبی در سطح کشور و بین‌المللی حاصل شده که البته اقدامات برای بهبود بیشتر شرایط انجام می‌گیرد.

فرمانده ستاد کرونا تهران تأکید کرد: ترویج فرهنگ خودمراقبتی یکی از راهبرد‌های اصلی جهت مقابله با بیماری کرونا است و این موضوع باید مورد توجه بیشتر مردم قرار گیرد.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا مدیرت شهری بهشت زهرا کرونا فرمانده ستاد کرونا تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود

دبیر ستاد اربعین کردستان امروز در اولین جلسه ستاد اربعین استان کردستان اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال از مرز باشماق مریوان نسبت به سال قبل بیشتر می‌شود و این توقعات مردم را نیز برای ارائه خدمات دهی بیشتر می‌کند.

محمد رضایی با اشاره به تجربیات ۲ سال گذشته در میزبانی از زوار اربعین گفت: ضروری است نسبت به رفع نواقص گذشته اقدام کنیم و هیچ گونه نقصی در این زمینه پذیرفتنی نیست.

وی به رویکرد‌های ستاد اربعین امسال در استان اشاره و تصریح کرد: رویکرد امسال در اربعین مشارکت مردمی است و باید در این زمینه ورود جدی پیدا کنیم.

دبیر ستاد اربعین کردستان با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل در سال گذشته تاکید کرد: امسال در حوزه حمل و نقل باید با طرف عراقی وارد مذاکره شویم و تامین خودرو و خدمات حمل و نقل با جزییات پیگیری شود.

تعریف ۹ پروژه اولویت دار برای اربعین در کردستان

مدیر کل دفتر فنی استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ستاد مرکزی اربعین ۱۰۵ میلیارد تومان به شهرداری‌های استان برای میزبانی از زائران تزریق کرد.
 موحد امان الهی از تعریف ۹ پروژه اولویت‌دار برای اربعین در سال جاری خبر داد و گفت: تقاطع گاران، چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد و چهار خطه کردن مریوان تا مرز باشماق از جمله طرح‌هایی است که باید به بهره‌برداری برسد.

فرماندار مریوان نیز در این جلسه به موضوع اقتصاد اربعین اشاره کرد و گفت: ضمن خدمات خداپسندانه‌ای که مردم به صورت رایگان انجام می‌دهند اما نباید خدمات دولتی در اربعین کاملا رایگان باشد و مردم مریوان باید از اربعین انتفاع داشته باشند.

احمدی گفت: در مجموع باید سیاست کلان ستاد اربعین را فرهنگی تلقی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱ ارديبهشت
  • هوای قابل قبول پایتخت در آخرین روز فروردین
  • اشد مجازات برای سارقان سابقه دار/ به هیچ عنوان به سارقان مرخصی داده نمی شود
  • سرخپوشان پایتخت به‌دنبال صدرنشینی در آبادان/ نبرد عنایتی و شجاعی در دربی بدون تماشاگر تهران
  • کردستان برای سومین سال متوالی میزبان زوار اربعین می شود
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • قیمت طلا و سکه کاهش یافت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • آخرین وضعیت سدهای کشور پس از بارندگی اخیر | ۸۰ درصد ظرفیت سدهای تهران خالی است