Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین اصفهان ؛  از نبود تجهیزات بهداشتی در کوره‌پزخانه‌های اصفهان خبر داد. 

به گفته شبانی؛ در اصفهان بیش از ۳۰۰ کوره‌پزخانه در حال فعالیت است که در اغلب این واحدهای تولیدی کارفرما امکانات بهداشتی ازجمله ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی کننده در اختیار کارگران قرار نداده است. 

زندگی و کار کارگران کوره‌پزخانه جدا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در همان مکانی زندگی می‌کنند که مشغول به کار هستند. اغلب این کارخانجات در خارج از شهر قرار دارد و آنها در محل کار خود اسکان دارند و در اتاق‌های کوچک به صورت دسته‌ای زندگی می‌کنند. 

به گفته شبانی؛ کارگران در دسته‌های ۵ تا ۱۵ نفره زندگی می‌کنند. آنها از خوراک تا کار و زندگی‌شان را در کنار هم می‌گذرانند. اگرچه به شکلی تبعیض‌آمیز محل‌های زندگی کارگران ایرانی مناسب‌تر از کارگران افغان است اما همگی با هم در معرض خطر قرار دارند. 

به گفته شبانی؛ کوره‌پزخانه‌ها در شهرهایی مثل محمدآباد و دولت‌آباد با مشکل جدی در خصوص بهداشت مواجه هستند. 

او می‌گوید: تاکنون مراجعات ما به خانه‌های بهداشت برخی شهرها و کارفرما بی‌نتیجه مانده است.

زندگی و کار کارگران کوره‌پزخانه جدا نیست. آنها در همان مکانی زندگی می‌کنند که مشغول به کار هستند. اغلب این کارخانجات در خارج از شهر قرار دارد و آنها در محل کار خود اسکان دارند و در اتاق‌های کوچک به صورت دسته‌ای زندگی می‌کنند. 

به گفته شبانی؛ کارگران در دسته‌های ۵ تا ۱۵ نفره زندگی می‌کنند. آنها از خوراک تا کار و زندگی‌شان را در کنار هم می‌گذرانند. اگرچه به شکلی تبعیض‌آمیز محل‌های زندگی کارگران ایرانی مناسب‌تر از کارگران افغان است اما همگی با هم در معرض خطر قرار دارند. 

به گفته شبانی؛ کوره‌پزخانه‌ها در شهرهایی مثل محمدآباد و دولت‌آباد با مشکل جدی در خصوص بهداشت مواجه هستند. 

او می‌گوید: تاکنون مراجعات ما به خانه‌های بهداشت برخی شهرها و کارفرما بی‌نتیجه مانده است.

46

کد خبر 1373819

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اصفهان زندگی می کنند کوره پزخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است

وبینار کشوری روز جهانی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی کار به مناسبت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای (۲۸ آوریل) با مشارکت تشکل‌های کارگری، کارفرمایی، دولت و نمایندگان مجلس و کارشناسان ایمنی و بهداشت حرفه‌ای به همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه ای ایران برای بررسی رفع موانع و ارتقاء فرهنگ و رشد محیط کار ایمن و بهداشت و حرفه‌ای صبح امروز برگزار شد.

علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در این وبینار با اشاره به اینکه اهمیت ایمنی و بهداشت کار برای کارگران به اندازه موضوع معیشت و مزد مهم است، گفت: امسال در دیدار مقام معظم رهبری برای اولین بار ایشان به موضوع ایمنی و بهداشت محیط کار کارگران اشاره کردند که این درکنار سایر توجهات اهمیت این موضوع برای رهبران جهانی را نیز نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ایران یکی از قدیمی‌ترین کشورها در زمینه تولید فلزات از دیرباز بوده است و به همین دلیل ما یکی از قدیمی‌ترین کشورها در زمینه پیگیری ایمنی کار و بهداشت محیط فعالیت از زمان باستان بوده‌ایم. ما در تپه سیلک کاشان و در نقاط دیگر کشفیاتی داریم که نشان می‌دهد در تولید مس به دلیل وجود آرسنیک (ماده سمی) نکات ایمنی رعایت می‌کردند. قوم آزیانی‌ها در تپه سیلک مرده‌هایشان را در اتاق خودشان زندگی می‌کردند و قطعاتی از طلا و نقره در قبورشان قرار دهند.

وی تاکید کرد: در سگزآباد لرستان نیز آرسنیک بیش از همه در روی مس‌های باقی مانده بوده است. این درباره هزاره پنجم قبل از تا دوم قبل از میلاد است و مربوط به گذشته دور است. در بیشتر نقاط ایران مانند کرمان وقتی مس ذوب می‌شود آرسنیک بخار می‌شود و نیروی کار را می‌کشته است. اما اقدامات بهداشتی اولیه در هزاره سوم میلاد نشان می‌دهد که دیگر هیچ انسانی بخاطر ذوب کردن مس در ایران نمرده است که این نشان می‌دهد ما از همان زمان مسائل بهداشتی را در کار رعایت می‌کردیم.

دبیرکل خانه کارگر تصریح کرد: شاید اهمیت ایمنی و بهداشت کار در آن زمان بیشتر مورد توجه بوده است و با آن دانسته‌ها نیاکان ما با دانسته‌های محدود چنان عمل کردند. ما مقدم بر درمان و معیشت باید ایمنی و بهداشت محیط کار را حفظ کنیم و باید مسئولان دولتی و تشکل‌ها در همین راستا به صورت خودجوش عمل کنند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • ایمنی و بهداشت شغلی به اندازه معیشت کارگران مهم است
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری
  • تمامی تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری مجهز شده است
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری
  • کارگران موتور محرکه اقتصاد کشور هستند
  • صعود تیم باشگاه اورست اصفهان به رشته کوه‌های هیمالیا
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"