Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:باید زمان دقیقی برای پایان دروس آموزش و پرورش اعلام شود ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

‌به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز(سه شنبه 19 فروردین) قوه مقننه، گفت: مجلس باید روی وضعیت کشور در پسا کرونا بحث و بررسی جدی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از وزارت بهداشت و پارک های علم وفناوری برای ساخت کیت های تشخیص کرونا، ادامه داد:کارهای بزرگی در این زمینه در چند وقت اخیر انجام شده است، ساخت دستگاه‌های تنفس مصنوعی از اقدامات مهم این وزارتخانه‌ها بوده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم اضافه کرد: به مسئولان تأکید کردیم که اصل بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید و معلمان است، سلامتی مهمتر از این است که ما کلاس‌های درس را تشکیل دهیم یا فرزندانمان مبتلا به این بیماری شوند یا ناقل این بیماری باشند.

نماینده مردم کرمان در مجلس افزود: تأکید کردیم که باید پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، ملاک عمل وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش باشد زیرا ممکن است ستاد مقابله با کرونا به دلیل برخی مباحث سیاسی، تصمیماتی بگیرد که با پروتکل‌های وزارت بهداشت همراهی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات وزارت آموزش و پرورش کمتر از وزارت علوم، است، گفت: 80 درصد سرفصل‌های درسی دانش‌آموزان تدریس شده است و لزومی ندارد برای تدریس 20 درصد باقی‌مانده دروس، مدارس تشکیل شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: اگر آموزش و پرورش تصمیم گرفت، امکان برگزاری آزمون امتحانات نهایی دانش‌آموزان بر اساس همان 80 درصد وجود دارد و وزارت علوم نیز می‌تواند همین 80 درصد را مبنای سوالات کنکور قرار دهد.

زاهدی با بیان اینکه آزمون کنکور امسال باید استاندارد برگزار شود، اظهار داشت: مقرر شد هفته آینده در مورد برگزاری استاندارد آزمون کنکور بحث و گفتگو شود تا مانند آزمون‌های آنلاین دانشگاه پیام‌نور، آزمون کنکور نیز برگزار شود، باید تاریخ دقیقی برای پایان دروس آموزش و پرورش اعلام شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مشکلات آموزش عالی بسیار زیاد است، گفت: مؤسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد دچار خسارت‌های سنگینی شده‌اند؛ باید به این مؤسسات یارانه خاص پرداخت شود.

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان

مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سه رشته داژبال آقایان و بانوان، تنیس روی میز بانوان و شنای آقایان به میزبانی کرمان برگزار شد.

در پایان نتایج زیر حاصل شد:

داژبال آقایان
تیم اول: اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان 
تیم دوم: اداره راهداری راور 

داژبال بانوان 
تیم‌اول: دانشگاه علوم پزشکی کرمان 
تیم دوم: مرکز بهداشت زرند 
تیم سوم: آموزش و پرورش سیرجان 

تنیس روی میز انفرادی بانوان
مقام اول: سعیده سهرابیان از دادگستری سیرجان
مقام دوم: سمیه محمدی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان
مقام سوم: لیلی علیزاده آموزش و پرورش زرند 

تنیس روی میز تیمی
مقام اول: آموزش و پرورش زرند 
مقام دوم: آموزش و پرورش ناحیه ۲
مقام سوم: دادگستری سیرجان

شنای آقایان
رده سنی ٣٠ سال و کمتر 
مقام اول: علیرضا اثنی عشری
مقام دوم: صلاح الدین ضیاالدینی

رده سنی ٣١تا٣٥ سال
 مقام اول: عباس مهاجر

رده سنی ٣٦ تا ٤٠ سال
 مقام اول: محمد حسین پذیرفته
مقام دوم: حمیدرضا حمیدی

رده سنی ٤١ تا ٤٥ سال 
مقام اول: علی رمضانی

رده سنی ٤٦تا ٥٠ سال
 مقام اول: حمیدکاظمی


رده سنی بالای ٥٦ سال
 مقام اول: علیرضا قابلی

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • پایان روز دوم مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • پایان مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دولت در کرمان