Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@11:21:29 GMT

۱۷ واحد عرضه فرآورده های خام دامی در البرز پلمب شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۸۶۳

۱۷ واحد عرضه فرآورده های خام دامی در البرز پلمب شدند

سید محسن ابوترابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی در اجرای این طرح، موفق به انجام سه هزارو۹۱۰ مورد بازدید از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی، بسته بندی و کشتارگاه های استان شدند.

وی اظهار داشت: طرح پایش و تشدید نظارت بر واحدها همیشه برای واحدهای عرضه، بسته بندی و کشتارگاه ها انجام می شد ولی با توجه به تعطیلی واحدهای بسته بندی و کشتارگاه ها در هفته اول فروردین ماه، این نظارت ها در هفته اول فروردین ماه فقط برای واحدهای عرضه انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوترابی گفت: در اجرای این طرح برای ۵۸ واحد پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد ضمن اینکه ۱۸ واحد دیگر نیز ضمن تشکیل پرونده تخلف به دادگاه ارجاع داده شدند.

وی اضافه کرد:‌ از واحدهای متخلف در مجموع ۱۴ هزار و ۴۹۰ کیلو گرم فراورده های خام دامی ضبط شد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان البرز افزود: همچنین هشت خودروی حمل فراورده های خام دامی که به صورت غیرمجاز اقدام به توزیع این فراورده ها کرده بودند، توقیف شدند.

ابوترابی از شهروندان و مسافران خواست مواد خام تهیه شده را از مراکز مجاز خریداری و در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای آن و همچنین آرم دامپزشکی دقت کنند.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۵۱۲ و یا به شماره تلفن ۳۲۷۳۷۱۷۹ اطلاع دهند.

 طرح  پایش و حفظ سلامت  و امنیت غذایی مردم و مسافران از روز ۱۲ اسفند ماه  در البرز آغاز و تا روز ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه داشت.

 در اجرای این طرح ۱۴ تیم نظارتی دامپزشکی در البرز فعال شده بودند.

در پایش نوروز گذشته مراکز عرضه و فروش فرآورده های خام دامی البرز ، ۲ هزار و ۵۱۱ کیلوگرم فرآورده غیر بهداشتی دامی جمع آوری شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان البرز تعزیرات شماره تلفن مسافران مواد غذایی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق

مدیرکل دامپزشکی لرستان از صادرات ۷۵هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مصطفی زبردست، امشب، با اشاره به توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی در لرستان، گفت: 75هزار کیلوگرم خوراک آبزیان به کشور عراق و  20 تن ماهی زنده قزل‌آلا به خارج از کشور از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون صادر شده‌است.

او اضافه کرد: 241هزار کیلوگرم پا و پنجۀ مرغ از مبدأ لرستان به کشور ویتنام از ابتدای فروردین‌ماه 1403 تاکنون صادر شده‌است.

پیش‌بینی تولید 100هزار تن گوشت مرغ در لرستان

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه افزایش صادرات و تقویت صادرات برای حمایت از تولیدات فرآورده‌های خام دامی از اهداف دامپزشکی است، یادآور شد: شرایط مناسبی برای پرورش ماهیان سردابی در این استان فراهم است.

زبردست با بیان اینکه ما به‌دنبال توسعۀ صادرات فرآورده‌های خام دامی با محوریت آبزیان هستیم، خاطرنشان بیان کرد: 9 واحد تکثیر، 379 واحد پرورش ماهیان سردابی آبی و 28 مرکز پرورش ماهیان گرم آبی در لرستان فعال است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • مقاوم سازی حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی البرز
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • یک واحد مرغ فروشی متخلف در سبزوار پلمب شد
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به همت دامپزشکی شهرستان اشکذر
  • نظارت دامپزشکی بر صادرات فرآورده خام دامی و خوراک آبزیان از مرز چذابه