Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@12:13:45 GMT

۶ پرونده تخریب جنگل‌های تاغ در داورزن تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۸۶۵

۶ پرونده تخریب جنگل‌های تاغ در داورزن تشکیل شد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری داورزن روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر موارد تخریب درختان در تاغزارهای منطقه نامن داورزن بوده که سودجویان با هدف تهیه زغال نسبت به قطع چوب آنها اقدام کرده بودند.
حسن قلعه نویی افزود: طی ماه‌های گذشته در سطح ۴۰ هکتار از مراتع این شهرستان ۱۰ هزار نهال طاق و آتریپلکس به منظور بیابان زدایی و احیای مراتع کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طرح‌ کپه‌کاری در سطح ۵۰ هکتار، طرح عملیات کنترل هرزآب همراه با بذر پاشی در سطح ۵۰۰ هکتار و طرح نهال کاری در مساحت ۱۰۰ هکتار از مناطق کانون بحران داورزن انجام شده است.
قلعه نویی افزود: سامانه ۱۵۰۴ یگان حفاظت به صورت شبانه روزی فعال است و مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرصه های منابع طبیعی از طریق این سامانه اطلاع رسانی کنند.
از مساحت ۲۴۳ هزار هکتاری شهرستان داورزن ۱۸۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است.
داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جنگل شبانه روزی قلعه نویی منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت:۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان مبتلا به آفت هستند.
احمدی افزود: وسعت جنگل‌های استان ۳۵۰هزار هکتار است که ۴۰ هزار هکتار آلوده به آفت هستند.
وی گفت: طرح مبارزه با افت جوانه خوار درخت بلوط با محلول BT سه سال است آغاز شده و هرسال هزار و ۵۰هکتار جنگل‌های استان سم پاشی می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با اشاره به سرعت انتقال این آفت به درختان جنگل گفت: با توجه به زمان محدود برای مبارزه با این آفت و سرعت انتقال آن از درختی به درخت دیگر همراهی و همکاری گسترده دستگاه‌های دیگر لازم است.
احمدی گفت:زمان سم پاشی باید از ساعت ۵ تا ۹ صبح باشد، چون نور خورشید اثر محلول BT که سازگار با طبیعت از بین می‌برد و ۲۴ ساعت و قبل و بعد استفاده از این محلول نباید بارش باران داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۳۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی کرمانشاه
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • تداوم اجرای طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در جنگل های زاگرس
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • (تصاویر) جنگل های هیرکانی النگدره