Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:04:36 GMT

دولت و مجلس برای پساکرونا چاره اندیشی کنند

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۸۷۳

دولت و مجلس برای پساکرونا چاره اندیشی کنند

عزیز اکبریان در جلسه علنی امروز  با ارائه اقدامات این کمیسیون در مقابله با وضعیت کرونا،  گفت: از مسئولان بهداشتی و درمانی کشور که در یک جهاد بزرگ انجام وظیفه کردند،  تشکر می کنیم.

وی با بیان این که صنعت ما یک صنعت پویا، فعال و قدرتمند است، اظهار داشت: ادامه تعطیلی کشور سم بزرگی است باید یک سری پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی را ابلاغ و صاحبان صنایع، مشاغل را وادار کنیم که آن را رعایت کنند، کشور باید از این وضعیت خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر قرار بود قرنطینه کنیم باید در این دو ماه این کار را می کردیم، حالا که این کار را انجام نداده ایم، از امروز صحبت یک ماه قرنطینه و مسائل مختلف به معنای این است که یک وضعیت پساکرونا را برای آینده کشور به وجود می آوریم که قابل جبران نیست.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: به کوری چشم دشمنان کشور ما با وجود تحریم ها  در مقایسه با خیلی از کشورهای دنیا  از این تلاش ها در مقابله با کرونا جواب مثبت گرفتیم.

وی خطاب به وزیران و نمایندگان ادامه داد: اگر در شهر رفت و آمد کنید، کسبه، صاحبان صنایع و شرکت ها را ببینید، اکثریت ۵ میلیون، ۱۰، ۲۰، ۲۰۰ میلیون تومان چک برگشتی در این دو ماه دارند، چگونه می خواهید اینها را جبران کنید؛ دولت و مجلس باید برای پساکرونا چاره اندیشی کند، با وام یک میلیون تومانی –دو روز است که تلویزون آن را اعلام می کند- مشکل حل نمی شود، یک عده برای خرید مایحتاج می توانند از آن استفاده کنند، ولی چرخه تولید، اقتصاد و صنوف کشور به مرور اگر فعال نشود در آینده به نابودی کشیده می شود.

اکبریان گفت: بسیاری از این مغازه ها، کارخانه ها، شرکت ها با کارگران متعددی وجود دارند که می گویند ما یک ماه، دو ماه می توانیم حقوق (کارگران) را پرداخت کنیم،  اکثرا آنهایی که استیجاری هستند دچار مشکل هستند، صاحبان املاک یک تا دو ماه را می بخشند، بعد از آن می خواهند چه کاری انجام دهند، باید یکسری پروتکل‌هایی که دولت و مجلس و نظام باید درباره آنها تصمیم بگیرد، ارائه شود و همه باید آن را اجرا کنند تا کشور از این وضعیت خارج شود و تولید و صنعت کشور به سمت فعال شدن حرکت کند.

وی ادامه داد: سال رونق، شکوفایی و جهش اقتصادی این نیست که از اول تعطیل اعلام کنیم، قطعه سازان خودرو در ماه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کنند، از کجا باید این مبلغ را پرداخت کنند، یک تا دوماه می توانند این کار را انجام دهند؛ خودروسازان ما که نیمه جان کار می کنند در ماه حدود به  تا تا ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان خود  پرداخت می کنند، تعطیلی این مراکز به آنها ضربه می زند، صنوف نیز چنین وضعیتی دارند.

اکبریان پیشنهاد کرد: وام های کم بهره با تسهیلات بسیار و مناسب به کسبه و تولید کنندگان پرداخت شود، کارکنان دولت بیشترین نیرو را با کمترین بهره دهی تشکیل می دهند، تا پایان ماه رمضان با یک دوم در محل کار خود حاضر شوند، هیچ اتفاقی نمی افتد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عزیز اکبریان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عزیز اکبریان مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عزیز اکبریان مجلس شورای اسلامی دو ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد

طبق مصوبه دولت سقف خالص پرداخت ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان تعیین شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه سال 1403، تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال 1403 کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران،  به تصویب دولت رسید.

در این مصوبه علاوه بر ضریب حقوق شاغلان و بازنشستگان، مبالغ حداقل حقوق و مزایای مستمر، حداقل حکم کارگزینی و سقف خالص پرداختی متوسط ماهانه کارمندان نیز مشخص شده است.

سقف خالص پرداخت ماهیانه کارمندان دولت 70 میلیون تومان تعیین شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاره اندیشی برای جبرانِ خسارتِ مزارعِ گندمِ پارس آباد
  • سقف دریافتی ماهیانه کارمندان دولت ۷۰ میلیون تومان شد
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • نماینده اصفهان: اگر برای فرونشست چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • انتخابات دور دوم مجلس ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود/ برگزاری انتخابات الکترونیک در ۸ حوزه
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با پافشاری مجلس محقق شد
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی