Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@09:08:51 GMT

افرون بر ۲۸۰۰ بسته بهداشتی در کاشان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۹۳۷

افرون بر ۲۸۰۰ بسته بهداشتی در کاشان توزیع شد

مسلم محمودزاده روز سه‌شنبه در این زمینه بیان کرد: این بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده و دستکش بود که با هدف جلوگیری از انتقال بیماری کووید ۱۹ بین خانواده‌های ساکن محدوده بقعه‌های متبرکه توزیع شد.

وی تشریح کرد: همچنین بسته‌های حمایتی غذایی شامل برنج، ماکارونی، گوشت و حبوبات نیز بین ۳۶۵ خانواده آسیب‌پذیر این شهرستان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان افزود: این بسته‌های حمایتی به همت مرکز افق بقعه‌های متبرکه امامزادگان سلطان امیراحمد (ع)، علی ابن باقر (ع) مشهداردهال، ولی بن موسی (ع) راوند و ابراهیم (ع) فین تهیه شده بود.

وی ضدعفونی کردن بقعه‌های متبرکه به ویژه محدوده محله‌ حرم‌های مطهر را از دیگر اقدام‌ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا برشمرد و گفت: در این عملیات که از سوی قرارگاه‌های جهادی امامزاده عبدالله (ع) لتحر و سایر بقعه‌های متبرکه صورت گرفت، ۱۶ هزار و ۴۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده به ارزش ۱۶۰ میلیون ریال مصرف شد.

محمودزاده اضافه کرد: با توجه به اینکه هر سال در چنین روزهایی جشن‌های مختلفی در سطح گسترده به میزبانی بقعه‌های متبرکه برگزار می‌شد، امسال به علت شکستن زنجیره انتقال ویروس و جلوگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در عیدهای نوروز و شعبانیه افزون بر۳۰ ویژه برنامه از سوی مرکزهای افق بقعه‌های متبرکه شهرستان کاشان از کنار مضجع شریف امامزادگان تهیه و به طور همزمان از شبکه‌های مجازی پخش شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی تاکید کرد: ویژه برنامه‌های نوروزی امامزاده سلطان امیراحمد (ع) به مدت ۱۵ شب و بقعه‌های متبرکه علی ابن محمد باقر (ع) و ولی ابن موسی الکاظم (ع) راوند نیز در عیدهای شعبانیه مراسم مختلفی داشتند.

کاشان دارای ۱۲۰ بقعه متبرکه و امامزاده است که با استناد به مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان، برای جلوگیری از تجمع و انتشار ویروس کرونا این حرم‌های مطهر تا اطلاع بعدی تعطیل هستند.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره اوقاف و امور برنامه های نوروزی گوشت مدیریت بحران نوروز بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بقعه های متبرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست‌ اداره نظارت بر موادغذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: با پیگیری کارشناسان نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو، حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ عدد ظروف بسته بندی مورد استفاده در صنایع غذایی نیشابور، به علت رعایت نکردن ضوابط فنی و بهداشتی توقیف شد.

سمانه رمضانی افزود: پیرو دستور های سازمان غذا و دارو  همه ملزومات بسته بندی که در تماس با ماده غذایی هستند باید مجوز بهداشتی داشته باشند از این رو به همت  کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی کارخانه های  تولید کننده ملزومات بسته بندی پایش مستمر می شوند.

وی  تاکید کرد: شهروندان مواد غذایی و آشامیدنی و اقلام سلامت محور را از مراکز مجاز تهیه و هنگام خرید به تاریخ تولید و مصرف، پروانۀ بهداشتی و علامت سیب سلامت محصول دقت  کنند.

 سرپرست‌ اداره نظارت بر موادغذایی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت:   شهروندان همچنین در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا داشتن شکایت در خصوص مواد غذایی بسته‌بندی‌شده، آرایشی و  بهداشتی و اقلام سلامت محور مراتب را از طریق شماره تماس ٠۵١۴٣٣۵٢٣١١ و یا از طریق سامانه fms.nums.ac.ir به معاونت غذا و دارو نیشابور گزارش دهند

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • توزیع صد بسته بهداشتی بین دانش آموزان روستای ویدوجا
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • ‍ضبط و توقیف ظروف بسته بندی فراورده های غذایی در نیشابور
  • خوش خبری برای مادران دارای فرزند شیرخوار در یزد
  • تخصیص بسته غذایی به مادران دارای فرزند شیرخوار
  • دومین کاروان حمایتی کمک به سیل‌زدگان بلوچستان قرارگاه قدس توزیع شد
  • سه هزار نفر در خراسان شمالی مشمول طرح یسنا