Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@15:07:50 GMT

فوتبال در انتظار پایان اپیدمی کرونا!

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۰۹۹۸۲

فوتبال در انتظار پایان اپیدمی کرونا!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک ویروس کوچک، اما فراگیر، بسیاری از فعالیت‌های کاری در سراسر دنیا را تعطیل یا نیمه تعطیل کرده که لغو یا عدم برگزاری فعالیت‌های ورزشی، یکی از مهم‌ترین تاثیر‌های مهم کروناویروس در جهان بوده است. در این راستا فعالیت‌های ورزشی خصوصا رقابت‌های فوتبال در ایران هم کاملا تعطیل شده و هنوز مشخص نیست که این مسابقات چه زمانی آغاز شده یا قهرمانان، تیم‌های آسیایی و تیم‌های سقوط‌کننده به دسته اول چگونه مشخص می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«تعطیلی مسابقات، سقوط نکردن هیچ تیمی از لیگ برتر، صعود دو تیم به لیگ برتر و برگزاری لیگ ۱۸‌تیمی» این یکی از پیشنهادات فعلی برای تعطیلی لیگ امسال است که غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ بدان اینگونه واکنش نشان داد: «اصلاً فکرش را نکنید. واقعیت این است که لیگ برتر با حضور ۱۶‌تیم هم چالش‌های زیادی را تجربه می‌کند تا جایی که برخی می‌گویند تعداد تیم‌های حاضر در لیگ برتر باید کاهش یابد.»

وی ادامه داد: «سازمان لیگ مصرانه به‌دنبال ادامه بازی‌های لیگ برتر است، اما اگر شرایط اجازه برگزاری بازی‌ها را ندهند نتایج بازی‌ها لحاظ و براساس تصمیم فیفا چهره تیم قهرمان و تیم‌های سقوط کننده مشخص خواهد شد. تیم‌هایی که پیشنهاد می‌دهند لیگ برتر فصل آینده با حضور ۱۸ تیم برگزار شود بواقع نظرشان این است که جدول نتایج بازی‌های این فصل پاک شود و این منصفانه نیست. به این خاطر که دو سوم بازی‌ها برگزار شده و زحمات زیادی برای برگزاری مسابقات انجام شده است.» از سوی دیگر سهیل مهدی، مسوول کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ با بیان این موضوع که احتمال برگزار نشدن و نیمه تمام ماندن مسابقات خیلی کم است، می‌گوید: «دو آیتم هنوز برای ما نامشخص است؛ یکی تأییدیه ستاد محترم کرونا، چراکه مقام مرجع در مدیریت این اپیدمی هستند و آن‌ها باید اجازه برگزاری مسابقات را بدهند و موضوع دیگر بحث تاریخ برگزاری مسابقات در لیگ قهرمانان آسیاست که تقویم ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر ابهامات این دو موضوع برطرف شود، ما می‌توانیم مسابقات را برگزار کنیم.» وی در مورد اینکه بازی‌ها با تماشاگر برگزار می‌شود یا بدون تماشاگر، اینگونه واکنش نشان داد: «این موضوع هم بستگی به شرایط و کنترل اپیدمی دارد. هرچند بدون تماشاگر بازی فوتبال لطفی ندارد، ولی این هم یکی از گزینه‌های پیش روی ماست تا بتوانیم لیگ را تمام کنیم و یکی از انتخاب‌های ماست.»

بازی‌های ملی اروپایی، فدای باشگاهی
در سیزدهمین روز از فروردین‌ماه، ۵۵‌عضو یوفا تصمیم گرفتند که برای برگزاری بازی‌های باقی‌مانده لیگ‌های اروپایی و لیگ قهرمانان، دیدار‌های ملی را لغو کنند، همچنین ممکن است همه بازی‌ها خصوصاً فینال لیگ قهرمانان آسیا، پشت در‌های بسته برگزار شود؛ اتفاقی که در تاریخ این رقابت‌ها بی‌سابقه خواهد بود.

در آن نشست، الکساندر شفرین (رییس یوفا) تاکید کرد بازی‌های باقی‌مانده لیگ‌های اروپایی و لیگ قهرمانان که به‌خاطر فراگیری ویروس کرونا لغو شده‌اند، باید به پایان برسند. البته بعید است لیگ‌های داخلی کشور‌های اروپایی، در ماه‌های آوریل و می‌آغاز شود، اما احتمال دارد تیم‌ها بتوانند در ماه می‌تمرینات خود را از سر بگیرند و رقابت‌ها از اواخر ماه ژوئن (فصل تابستان) آغاز شود؛ هرچند همه چیز بستگی به پیشرفت فراگیری ویروس کرونا دارد.

البته الکساندر شفرین اعلام کرد که در صورت ادامه فراگیری کرونا ویروس، حتی احتمال برگزار نشدن بازی‌های باقی مانده لیگ قهرمانان و لیگ اروپا وجود دارد و گفت: «اشتباه است اگر سلامتی بازیکنان، هواداران، داوران و ... به خطر بیفتد. ما به ورزش نیاز داریم، چون انرژی‌دهنده است. اکنون مردم عصبی هستند و استرس دارند. فوتبال، صنعتی جدی است. این در حالی است که اکنون فوق‌استارها، پزشکان و پرستاران هستند.»

تعویق یورو و تعهد تیم‌های اروپایی
اتحادیه فوتبال اروپا درآخرین روز‌های سال‌۱۳۹۸ (۲۷‌اسفندماه) تصمیم گرفت، به‌دلیل شیوع کرونا در قاره سبز، برگزاری رقابت‌های جام ملت‌های اروپا که قرار بود امسال با حضور ۲۴‌تیم، در ۱۲‌شهر اروپا و از ۱۱‌ژوئن تا ۱۱‌جولای برگزار شود، را به سال میلادی آینده موکول کند؛ این تصمیم به‌دنبال درخواست اکثر کشور‌های اروپایی، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) اتخاذ و مقرر شد یورو‌۲۰۲۰، در تابستان سال‌۲۰۲۱ برگزار شود.

در این رابطه خبر‌هایی هم مطرح شده که یوفا، اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA)، لیگ‌های اروپایی و اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای اروپا (فیف‌پرو یوروپ)، پس از آنکه اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به درخواست فدراسیون‌های عضو و لیگ‌ها قاره سبز مبنی بر تعویق یورو‌۲۰۲۰ جامه عمل پوشاند، اساس تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که به موجب آن مقرر شده تمامی مسابقات فوتبال باشگاهی قاره سبز حداکثر تا پایان ماه ژوئن خاتمه یابد؛ تعهدی که انجام و اجرای آن بسیار سخت است.

وضعیت نامعلوم لیگ‌های اروپایی
نشریه «آس» اسپانیا خبر داد سازمان لیگ برتر فوتبال این کشور (لالیگا) قصد دارد مسابقات را از تاریخ ۵‌ژوئن (۱۶‌خرداد) از سربگیرد و شاید این رقابت‌ها حتی بدون تماشاگر هم برگزار شود، آن‌هم درکشوری که آمار مبتلایان و درگذشتگان بیماران کروناویروس بسیار
روبه رشد است.

همچنین مسوولان فدراسیون فوتبال ایتالیا که قصد داشتند رقابت‌های «سری‌آ» را در اواسط ماه می‌میلادی از سر بگیرند، طی بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند قطعاً شرایط برگزاری بازی‌ها در این تاریخ فراهم نیست و امکان برگزاری این دیدار‌ها در خردادماه وجود ندارد. از سوی دیگر مسوولان برگزاری رقابت‌های بوندسلیگا قصد دارند این رقابت‌ها در ماه می‌با اتخاذ تدابیر خاص از سرگرفته شود. البته الکساندر کیکوله، دانشمند ویروس‌شناس آلمانی تاکید کرده مسابقات بوندسلیگا در یک‌صورت ادامه پیدا خواهد کرد و این در حالتی که یک فضای ایزوله و خاص برای بازیکنان در نظر گرفته شود. البته باشگاه‌های بوندسلیگا و لیگ یک آلمان به‌خاطر تعطیلی رقابت‌ها با ضرر زیادی مواجه شده‌اند. پیش از این کیکر در گزارشی نوشت که ۱۳‌باشگاه در آستانه ورشکستگی هستند و به همین خاطر برای خروج از بحران نیازمند از سرگیری بازی‌ها هستند.

اما اتفاق عجیب در لیگ بلژیک رقم خورد، زیرا سازمان لیگ بلژیک تصمیم گرفت که مسابقات این فصل به‌پایان رسیده و بروژ به‌عنوان قهرمان لیگ بلژیک معرفی‌شود، اما این تصمیم سروصدای زیادی در رسانه‌ها به پا کرد. در این رابطه یوفا نسبت به اعلام خبر معرفی بروژ به‌عنوان قهرمان لیگ بلژیک نشان داد و اعلام کرد هرگونه عجله در این باره، ممکن است به بهای سنگینی برای این کشور تمام شود؛ موضوعی که باعث شد مسوولان برگزاری لیگ بلژیک، درحالیکه تیم فوتبال بروژ با ۱۵ امتیاز اختلاف نسبت به خنت در صدر جدول لیگ قرار دارد، این تصمیم را ملغی کنند.

جام‌جهانی‌۲۰۲۲ قطر، قربانی کرونا!
در شرایطی که شیوع کروناویروس در سراسر جهان باعث لغو یا تعویق در برگزاری رقابت‌های ورزشی مهمی از جمله المپیک‌۲۰۲۰، مسابقات ویمبلدون و حتی یورو‌۲۰۲۰ شد، جدیدترین تاثیرات منفی این ویروس روی فوتبال دنیا، به احتمال لغو مسابقات جام‌جهانی فوتبال‌۲۰۲۲ یا گرفتن میزبانی این رقابت‌ها از کشور قطر باز می‌گردد.

مسوولان کشور قطر که امید‌های زیادی برای برگزاری جام‌جهانی در سال‌۲۰۲۲ داشته و در سال اخیر هم تلاش کردند تا از بحران اقتصادی و سیاسی خود را نجات دهند و سرعت ساخت‌و‌ساز استادیوم‌های ورزشی و هتل‌ها را افزایش داده، حالا با شیوع جدید کروناویروس، با بحران جدیدی روبه‌رو هستند. به گفته روزنامه اسپانیایی «AS»، اولویت فیفا تعویق رقابت‌های فوتبال است، اما به تعویق فعلی بسیاری از رقابت‌های مهم ملی و باشگاهی، تابستان‌۲۰۲۱ سالی مملو از رویداد خواهد بود، این درحالی است که برگزاری مسابقات انتخابی جام‌جهانی‌۲۰۲۲ در تمامی قاره‌ها هم ادامه خواهد داشت. با توجه به این موضوع و برگزاری تورنمنت مهمی همچون یورو در سال‌۲۰۲۱، برگزاری بازی‌ها بزرگترین رویداد فوتبال جهان یعنی جام‌جهانی، در فاصله کمتر از ۱۸‌ماه منطقی به نظر نمی‌رسد. با توجه به اینکه در حال حاضر قطر در زمستان‌۲۰۲۲ میزبان این رویداد است، ممکن است برگزاری این بازی‌ها به تابستان‌۲۰۲۳ موکول شود و همین موضوع در را به روی کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای میزبانی از این رویداد مهم باز کند.

منبع: روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس فوتبال ایران فوتبال جهان برگزاری مسابقات برگزاری بازی ها لیگ های اروپایی اتحادیه فوتبال لیگ قهرمانان رقابت ها سازمان لیگ برگزار شود جام جهانی لیگ بلژیک لیگ برتر تیم ها لیگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۰۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرور مهم‌ترین بازی‌های تاریخ تیم ملی فوتبال در نوروز

به گزارش قدس آنلاین، در ادامه جذاب‌ترین و مهمترین رقابت‌های تیم ملی در نوروز را مرور می کنیم:

رقابت در ورزشگاه رئال مادرید

دوم فروردین ۱۳۵۶؛ شاید افراد کمی این بازی خاطره انگیز در مقابل تیم ملی آرژانتین را به یاد بیاورند، تورنمنتی که به مناسبت سالگرد ۷۵ سالگی تاسیس باشگاه رئال مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد.
تیم ملی ایران در نیمه نهایی این مسابقات،مقابل تیم آرژانتین قرار گرفت که با نتیجه تساوی به پنالتی رفت و در پنالتی با نتیجه ۴ بر ۱ بازی را به نفع آرژانتین واگذار کرد.
در ادامه این رقابت ها تیم آرژانتین در فینال در برابر رئال مادرید قرار گرفت که این مسابقه با برتری رئال مادرید به پایان رسید و تیم ملی کشورمان با پیروزی در برابر مولودیه الجزایر رتبه سوم این تورنمنت را کسب کرد.

رقابتی که یکسال طول کشید تا تمام شود!

۲۹ اسفند ۱۳۷۶؛ تیم ملی کشورمان با هدایت تومیسلاو ایویچ در یک بازی خاطره انگیز مقابل تیم نانت در کشور فرانسه قرار گرفت. نتیجه این بازی در نهایت با برتری ۲ بر ۱ به نفع ایران با گل های زیبای سیروس دین محمدی به پایان رسید.

اما نکته قابل توجه این رقابت که آنرا را فراموش نشدنی می کند این است که این بازی در لحظه سال تحویل برگزار شد و در میان دو نیمه سال تحویل شد و بازیکنان نیمی از بازی را در سال ۷۶ و نیمی دیگر را در سال ۷۷ برگزار کردند.

نوروز تلخ سال ۱۳۸۴

۵ فروردین ۱۳۸۴؛ قرعه ایران و ژاپن را برای بار دیگر در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در مقابل همدیگر قرار داد، رقابتی که در ورزشگاه آزادی برگزار شد که با گل‌های وحید هاشمیان با نتیجه ۲ بر ۱ به نفع ایران به پایان رسید.

اما پایان این ماجرا مانند پایان این رقابت خیلی شیرین نبود. بعد از پایان بازی به دلیل بسته شدن یکی از خروجی های ورزشگاه آزادی ازدحامی عجیب در میان تماشاگران ایجاد شد که در نهایت منجر به درگذشت ۷ نفر از تماشاگران حاضر در ورزشگاه شد. اما بعد از این ماجرا و تا سال‌های زیادی در مورد مقصر اصلی بسته شدن خروجی ورزشگاه حرف زده نشد!

ماجرای زندانی شدن بازیکنان در رختکن!

۵ روز بعد از دیدار با ژاپن، تیم ملی ایران در ادامه انتخابی جام جهانی، با حضور حدود ۷۰هزار تماشاچی در پیونگ یانگ به مصاف کره شمالی رفت. تیم ملی ایران توانست با نتیجه ۲ بر ۰ و با گلهای جواد نکونام و مهدی مهدوی کیا، تیم کره را مغلوب کند.اما این همه ماجرا نیست!در ادامه بازی داور، صحنه ای مشکوک به پنالتی را برای کره شمالی خطا اعلام نکرد که این موضوع موجب خشم و عصبانیت مهارنشدنی تماشاچیان کره شد که در ادامه هواداران حاضر در ورزشگاه، تیم داوری و بازیکنان ایرانی را مورد اصابت بطری و سنگ قرار دادند. شدت این حملات تا حدی بود که داوران و بازیکنان مجبور شدند تا زمان آرام شدن جو ورزشگاه در رختکن پناه بگیرند!

مسابقه ای که باعث کنار گذاشته شدن علی دایی شد!

سوم فروردین ۱۳۸۸؛ اولین گل ایران در سال ۸۸ را چه کسی به ثمر رساند؟ شاید کمتر کسی به این سوال توجه کرده باشد اما اولین گل تیم ملی ایران در سال ۱۳۸۸ را مازیار زارعی در بازی در مقابل کویت به ثمر رساند. ۵ روز بعد از بازی با کویت در هشتم فروردین ماه تیم ملی در مقابل تیم عربستان قرار گرفت.در ابتدای بازی کل ورزشگاه یکصدا مشغول به تشویق علی دایی بودند که این تشویق‌ها ۹۰ دقیقه طول کشید تا به شعار «حیاکن رها کن» تبدیل شد! در این رقابت تیم ملی با گل دقیقه ۶۴ مسعود شجاعی پیشی گرفت اما این اتفاق طولی نکشید تا اینکه عربستان در دقیقه ۸۷ به بازی برگشت و دو گل به ثمر رساند و باعث شکست تیم ملی ایران شد. بعد از این شکست بود که شهریار فوتبال ایران از هدایت تیم ملی کنار گذاشته شد.

پیروزی شاگردان کارلوس مقابل ویدال و براوو!

فروردین ۱۳۹۴؛ سال ۹۴ برای تیم ملی ایران و کارلوس کی‌روش نقطه عطفی است در شروع اوج گیری!
تیم ملی سال ۹۴ را با دو بازی در برابر شیلی و سپس سوئد شروع کرد، ابتدا تیم ملی ایران تیم شیلی را که چند ماه بعد قهرمان کوپا آمریکا شد را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست داد.تیمی که ستاره های بزرگی همچون ویدال، براوو و سانچز در آن حضور داشتند! گل های بازی مقابل شیلی را نکونام و وحید امیری به ثمر رساندند.۵ روز بعد از بازی در برابر شیلی تیم ملی مقابل سوئد در ورزشگاه «friends arena» قرار گرفت. اما بخت با تیم ملی یار نبود و این بازی با نتیجه ۳بر ۱ به نفع سوئد به پایان رسید.
تک گل ایران را جواد نکونام به ثمر رساند که این گل تبدیل به آخرین گل او برای تیم ملی شد.

حضور قاطعانه در جام جهانی۲۰۱۸!

فروردین ۱۳۹۶ بود که تیم ملی سه برد و دو مساوی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بدست آورده بود و بازی هایش در این ماه سرنوشت تیم ملی را برای حضور در جام جهانی مشخص می کرد. در نخستین بازی در مقابل قطر، تیم ملی موفق شد در دوحه، قطر را یک بر صفر با گل طارمی شکست دهد و چند روز بعد در ورزشگاه آزادی نیز به همان صورت با تک گل طارمی در نیمه دوم چین را شکست دهد و صعود خود را قطعی کند.

نوروز تلخ برای هواداران خانم!

۹ فروردین ۱۴۰۱، فروردین سال ۱۴۰۱ در شرایطی آغاز شد که مصیبت های کرونا کمی کم شده بود و تیم ملی با لبنان بازی داشت.ملی پوشان رقابت قبلی خود مقابل کره را در حالی واگذار کرده بودند که خیلی وقت بود از این تیم شکست نخورده بودند و این موضوع روی بازیکنان تاثیر چندان جالبی نداشت! رقابت در برابر لبنان قرار بود در ورزشگاه امام رضا مشهد با ۱۶ هزار تماشاچی برگزار شود که ۲ هزار نفر از این تماشاچیان را قرار بود بانوان تشکیل دهند.اما در لحظه آخر این اتفاق عملی نشد و بانوان اجازه حضور در ورزشگاه را پیدا نکردند و پشت در های بسته ورزشگاه ماندند!

شروع پیروزی های متوالی با قلعه‌نویی!

سوم فروردین ۱۴۰۲؛ سال ۱۴۰۲ با حضور تازه قلعه‌نویی در تیم ملی همراه بود. قلعه‌نویی در اولین بازی تیم ملی با هدایت او نتیجه تساوی در برابر روسیه را کسب کرد. اما ۵ روز بعد از این بازی در رقابت در برابر کنیا موفق شد اولین پیروزی خود با تیم ملی را ثبت کند.بعد از پیروزی مقابل کنیا قلعه‌نویی موفق شد با تیم ملی ۹ پیروزی متوالی را جشن بگیرد.

پیروزی مقتدرانه در برابر ترکمنستان

اما تیم ملی کشورمان در تازه ترین مسابقه خود در فروردین ۱۴۰۳ موفق شد در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ تیم ترکمنستان را در ورزشگاه آزادی ۵ بر ۰ شکست دهد که این برد یکی از مقتدرانه ترین پیروزی های ایران در برابر ترکمنستان و همچنین اولین کلین‌شیت تیم ملی در برابر تیم ترکمنستان بود!ملی پوشان امروز و در بازی برگشت هم به مصاف ترکمنستان خواهند رفت.تیمی که ایران تا به حال موفق نشده در خانه اش آن را شکست دهد.باید دید که این بار این طلسم می شکند و تیم ملی در بازی های نوروزی خود همچنان به پیروزی می رسد یا سالی متفاوت برای ملی‌پوشان در انتظار است؟

دیگر خبرها

  • ۴ مدال بوکسورهای ایران در تورنمنت باکو/ باخت پرویزی و امیری در فینال
  • امباپه، صلاح، مودریک و شاید هم گارناچو؛ ۵ فوتبالیست سرشناس المپیک ۲۰۲۴ کدام ستاره‌ها خواهند بود؟
  • آغاز مسابقات فوتبال جام روستایی کوماسی مریوان
  • مانچینی: هواداران درباره ما درست می‌گویند
  • برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در اسفراین
  • برگزاری مسابقات بین المللی کوراش در اسفراین/ حضور ۱۵ کشور در گود زینل خان
  • مرور مهم‌ترین بازی‌های تاریخ تیم ملی فوتبال در نوروز
  • در انتظار برد تکراری
  • پایان رقابت‌های بوکس جام مولای عرشیان
  • پایان رقابت‌های بوکس جام مولای عرشیان + فیلم