Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@16:13:47 GMT

بارش های رگباری و تگرگ در استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۰۷۹

بارش های رگباری و تگرگ در استان همدان

باقری شکیب کارشناس سازمان هواشناسی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به بارش پراکنده و رگباری باران در استان همدان بیان کرد:بارش باران از امروز تا اوایل هفته آینده در استان همدان ادامه خواهد داشت.

او بیان  اینکه بارش های رگباری و گاهی در برخی مناطق به صورت تگرگ خواهد بود، گفت:  بارش های امروز و فردا ضعیف خواهد بود و از روز پنجشنبه و جمعه شاهد افزایش بارش در استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس سازمان هواشناسی استان همدان  با بیان اینکه شدت بارش ها در دو روز پایانی هفته جاری  است، بیان کرد: بارش تگرگ نیز در برخی مناطق استان پیش بینی شده است .

باقری شکیب با اشاره بیشینه و کمینه دما استان، گفت: در 24 ساعت گذشته نهاوند با 23 درجه سانتیگراد گرمترین و بهار با 6 درجه خنک ترین شهر های استان گزارش شده اند.

او در ادامه بیان کرد: دما شهر همدان نیز در 24 ساعت گذشته بین 8 تا 22 درجه سانتگیراد متغییر بوده است.

انتهای پیام/د.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی بارش برف و باران استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شرایط جوی مناطق کوهستانی کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه (٩ و ١٠ فروردین)، اظهار کرد: پنجشنبه (۹ فروردین) از ظهر به تدریج فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات و دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی، مناطق مرکزی کشور و گسترش آن به مناطق شرقی و جنوب شرقی، صدور هشدار سطح زرد هواشناسی و بارش‌های رگباری موقتی شدید، رعدوبرق و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین احتمال بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی و اواخر پنجشنبه در ارتفاعات خراسان شمالی همراه با وزش باد شدید، مه آلودگی و کاهش دید افقی و عمودی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت مناطق کوهستانی در روز جمعه نیز بیان کرد: بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق و تگرگ در ارتفاعات شرق و جنوب شرق تداوم دارد و شدت بارش‌ها در جنوب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات خراسان جنوبی همراه با سیلاب موقتی است. در سایر مناطق کشور نیز وزش باد (گاهی شدید) مهمترین پدیده جوی است.

ضیائیان ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های فصل بهار همراه با وقوع رعدوبرق، شرایط برای اصابت صاعقه و آسیب ناشی از پدیده رعدوبرق در مناطق ذکرشده وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های سنگین روزهای گذشته و بارش برف در قله‌های مرتفع (به ویژه ارتفاعات البرز و زاگرس) باید از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود. همچنین شرایط برای ریزش سنگ و لغزش در مسیرهای پیمایش وجود دارد. در نیمه شرقی کشور و بخش‌های جنوب شرق نیز با توجه به شدت بارش‌های رگباری، افزایش دبی رودخانه‌ها می‌تواند منجر به سیلابی شدن و طغیان موقتی رودخانه‌های فصلی شود، بنابراین دره‌نوردی و پیمایش در مسیر رودخانه‌های این مناطق مخاطره‌آمیز است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین با اشاره به ارتفاعات شمال تهران توضیح داد: برای امروز (۹ فروردین) ارتفاعات شمال تهران آفتابی به تدریج افزایش سرعت باد و افزایش ابر، اواخر وقت در قله‌های مرتفع بارش پراکنده برف و رگبار موقتی، احتمال رعدوبرق و طی روز جمعه (۱۰ فروردین) هوا غالبا آفتابی و پایدار و گاهی افزایش سرعت باد، پیش‌بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • پایداری هوای گیلان تا شنبه/ بازگشت مجدد بارش های رگباری
  • بارش‌های رگباری در راه خراسان رضوی
  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • کاهش دما در خراسان رضوی/بارش‌های رگباری پیش بینی شده است
  • گزارش بارش‌ها طی امروز و فردا در این استان‌ها/ از تردد در این جاده‌ها خودداری کنید
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور | از تردد در مسیرهای مستعد وقوع بهمن اجتناب شود
  • فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات کشور
  • بارش‌های رگباری در استان چهارمحال و بختیاری
  • وزش باد نسبتاً شدید و بارش های پراکنده در همدان
  • بارش ۵۸ میلیمتری باران در تاریک دره نهاوند