Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@19:11:08 GMT

افزابش 3 برابری تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۱۱۵

افزابش 3 برابری تسهیلات ساخت مسکن در بافت فرسوده تهران

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از افزایش سه ‌برابری تسهیلات ساخت مسکن در کنار سایر مشوق‌های دولت و مدیریت شهری در بافت های فرسوده خبر داد.

به گزارش ایسنا، کاوه حاجی علی اکبری با اشاره به کاهش ۱۵ درصدی میزان ساخت ‌و ساز مسکن در کل شهر تهران در سالی که گذشت، اظهار داشت: به‌دلیل ارائه مشوق‌ها و سیاست‌های حمایتی که از سوی دولت و مدیریت شهری برای بازآفرینی بافت های فرسوده در نظر گرفته شده بود، میزان ساخت و ساز در بافت های فرسوده در سال ۹۸ سیر نزولی پیدا نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که افزایش سه ‌برابری تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده با حمایت دولت از برنامه نوسازی مسکن در بافت فرسوده محقق شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تسهیلاتی که از محل صندوق توسعه ملی برای ساخت اعطا می‌شد، هم‌اکنون از خود منابع بانک مسکن هم می‌شود برای نوسازی استفاده کرد.

علی اکبری در این باره توضیح داد: چنانچه مالکان اقدام به ساخت ‌و ساز کرده و از مشارکت سازندگان غیرحرفه‌ای استفاده کنند، به ازای هر واحد می‌توانند تا ۱۰۰‌میلیون تومان تسهیلات نوسازی دریافت نمایند، اما اگر مالکان از ظرفیت سازندگان حرفه‌ای که پروانه انبوه‌سازی‌ دارند استفاده کنند، این مبلغ ۱۴۰‌میلیون تومان خواهد بود.

او متذکر شد: در صورتی که سازندگان و انبوه‌سازان با استفاده از فناوری‌های نوین اقدام به نوسازی در بافت های فرسوده نمایند، به ازای هر واحد مسکونی می‌توانند تا ۱۷۰‌میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

براساس گزارش شهرنوشت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد: انتظار می رود با پرداخت تسهیلات بانکی با سقف بالاتر، اعطای پروانه های رایگان و یک طبقه تراکم تشویقی از سوی مدیریت شهری، جذابیت مناسبی برای مشارکت بخش خصوصی در نوسازی بافت های فرسوده ایجاد شود و شاهد رشد قابل توجهی در نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده تهران باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان نوسازی شهر تهران بافت فرسوده بافت های فرسوده شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد

محمد آئینی روز سه شنبه در بازدید از پروژه های بازآفرینی شهر تبریز افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه کلانشهر تبریز در حوزه بازآفرینی شهری از شهرهای برتر کشور است، گفت: این شهر در این زمینه می تواند الگویی برای سایر کلانشهرها باشد.

آئینی، با بیان اینکه ادامه داد: موفقیت طرح‌های بازآفرینی شهری مانند مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز به کمک همراهی و همدلی مدیران شهری و استانی امکان پذیر شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب تبریز در راستای طرح بازآفرینی شهری گفت: طول مسیرگشایی در این طرح یک هزار و ۸۰۰ متر است و ۷۵۰ ملک واقع در مسیر این پروژه باید تملک شود.

محمد عزتی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی این پروژه، افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این پروژه امسال به اتمام می رسد و به مسیر ایده لو متصل می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای تملک اراضی واقع در این پروژه هزینه شده است، اظهار کرد: این پروژه موسوم به طرح نجات تبریز با هدف بازگشایی، تعریض معابر و تسهیل تردد عبوری ساکنان و رفع ترافیک شهری در سه مرحله به طور همزمان اجرا می شود.

عزتی، ادامه داد: اجرای پروژه‌ های مسیرگشایی در بافت‌ های فرسوده و حاشیه‌ نشین از اولویت‌ های شهرداری تبریز است و این پروژه ها با همراهی اعضای شورای اسلامی و نهادهای قضایی این شهر اجرا می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری در جریان سفر یک روزه به تبریز از پروژه بازآفرینی شهری در شهرک جوانان، احیای میدان تاریخی صاحب آباد، سکونتگاه غیررسمی حاشیه اتوبان پاسداران و پروژه‌های نوسازی مردمی و بازآفرینی پیرامون مسجد کبود و میدان شهید بهشتی تبریز بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور
  • تشکیل۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • تشکیل ۲ هزار حلقه میانی برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی مسکن در ۶ شهرستان سیستان و بلوچستان
  • حضور پررنگ مردم برای نوسازی بافت‌های فرسوده همزمان با پرداخت تسهیلات
  • شناسایی ۱۷ هزار هکتار بافت‌ ناکارآمد شهری در خراسان رضوی