Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:10:11 GMT

کرونا چه پیامی برای جهان هستی دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۱۶۴

ایسنا/بوشهر در شرایط موجود همه از بیماری و در خانه ماندن به تنگ آمده اند و ما با چند دسته از انسان ها روبرو هستیم، کسانی که اصلا کرونا را جدی نمی گیرند و به آن وقعی نمی گذارند و کسانی که ترسیده و نگران هستند و این ترس و نگرانی آنان را به مسیری کشانده که گاه عوارضی حتی تلخ تر از مرگ بر اثر بیماری برایشان به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان کسانی هم هستند که با کرونا کنار آمده اند و آن را فرصتی برای انسان و دنیا می دانند؛ فرصتی مغتنم برای تنفس زمین و آرامش طبیعت و اینکه انسان به خود بیاید تا بتواند بهتر و با کیفیت تر زندگی کند.

احسان زنگنه مردی است، که از بُعد مثبت و کاربردی به ویروس کرونا و بیماری پرداخته و آنها را مدنظر خود قرار داده و سعی می کند آن را برای خود تبدیل به یک فرصت کند. او به ایسنا می گوید: قطعا کرونا و هر چیز دیگری جز آن که در عالم هستی جاری است باید باشد و اراده خداوند بر آن قرار گرفته. یعنی اینکه ما نمی توانیم درباره آن چیزهایی که هست و وجود دارد و در دایره ذهنی و تفکر ما نمی گنجد قضاوت کنیم. تنها می توانیم شرح واقعه کرده و راهکار بیابیم. چون قضاوت بر عهده خداوند بزرگ است، نیرویی که تمام عالم هستی را به وجود آورده و به بهترین نحو ممکن این نیرو آفریده ها و کل کائنات و هستی را اداره می کند.

زنگنه می افزاید: قطعا نیاز به پدیده ای مانند کرونا بود که به این دنیا بیاید تا به ما انسان ها بفهماند تنها نیرویی که می تواند این جهان را مدیریت کند تنها خداوند است نه هیچ شخص و حکومت و یا سیاست و ثروت و مذهب و غیره... پدیده ای که حتی علم و دانش پزشکی هم در برابر آن ناتوان مانده اند. تنها نیروی برتری که درون خود ماست و شاید پیام آن این باشد که به خود برگردیم و خودشناسی انجام دهیم. چون این نیروی برتر یک تنه به دنیا آمده و کل دنیا را به مبارزه فراخوانده و به شناخت درونی و تفکر دعوت کرده است.

وی تاکید کرد: آسیا و جنوب و شرق و غرب هیچکدام از کرونا در امان نمانده، بحث کل جهان هستی است و این خیلی جالب به نظر می رسد. ما باید خدا را شاکر باشیم که ویروس کرونا در همین حد است، یک لحظه فکر کنید که پایداری و ماندگاری این ویروس عجیب در هوا و روی سطح و غیره بیشتر بود و هر کسی از منطقه آلوده عبور میکرد مبتلا میشد و تا مرگ هم فاصله ای نداشت. در آن شرایط در عرض چند هفته کل مردم جهان درگیر بیماری و مرگ می شدند.

باید شکرگزار خدا باشیم و این تلنگری از سوی نیروی شعور کیهانی است. درک و خرد الهی که همه ما انسان ها به آن وصل هستیم فهم و درک این پیام ها را برای ما به همراه دارد و وظیفه ما این است که در این مسئله عمیقا فکر کنیم تا بدانیم که در کجای جهان قرار داریم و کرونا چه پیامی برای جهان هستی دارد.

با اشاره به اینکه شاید این مسائل ساده به نظر برسد اما عمیق تر از اینهاست، افزود: محیط زیست نفس کشیده و تمام جانداران و جنگل ها به جایگاه اصلی خود بازمی گردند. تمام عرصه هایی که بشریت فراتر از عرصه بشری خود در آن پای می گذاشت و به زعم خود می خواست آن را فتح کند از این گذر به آرامش رسیده است. من از کلمه انتقام استفاده نمی کنم چون تمام هستی از سوی خداوند است و خدا اهل انتقام گیری نیست. هر کسی دارد به جایگاه و حد و اندازه واقعی خود برمی گردد، آن چیزی که در شعور هستی و عالم کیهانی برنامه ریزی شده است. به این معنی که انسان الان می فهمد که حیطه او این است و اگر خارج از آن حرکت کرده ام در سال ۲۰۲۰ دیگر این امکان وجود ندارد و این یک پیام از سمت ویروس کرونا است.

احسان زنگنه اظهار کرد: شاید از نگاه انسانی گمان کنیم که یک شخص یا سیاست و حکومت پشت این داستان ها قرار دارد و به هر دلیلی هم عقل و مغز انسانی می تواند چنین برچسبی را به این پدیده بچسباند اما همه چیز و هر آنچه در جهان وجود دارد از جانب خداست و قطعا هر چه از جانب خدا باشد در آن خیر و برکت و رحمت هست و این بستگی به دیدگاه انسان هم دارد.

وی اضافه کرد: قطعا همه ما به این نتیجه رسیده ایم که شاید فردایی در انتظار ما نباشد، خیلی راحت. شاید همین امروز به پایان برسیم. پس اکنونی که در آن هستیم را شاد باشیم و عشق بورزیم، مولانا می گوید تمام جهان در درون ما است و تمام کتب دینی و الهی به ویژه قرآن کریم که کامل ترین کتاب است می گوید که هر کسی خودش را شناخت خدا و جهان خودش را نیز می شناسد.

او خاطرنشان کرد: نتیجه اینکه یکی از پیام های این ویروس این است که رابطه ما با خودمان بهتر بشود، چون من به عنوان یک نفر در اندازه ای که با خودم در صلح باشم می توانم به دنیای بیرونم عشق بورزم. بسیاری از انسان ها به سمت علم می روند و این در بعد عقلانی و علمی خوب است، متافیزیک علم را قبول دارد ولی کمی فراتر از آن صحبت می کند. هستند کسانی که به قوانین احترام نمی گذارند، شخصی می گوید اگر من بیرون بروم مشکلی پیش نمی آید اما در واقع چون جهان به این راه رفته بهتر این است که ما نیز در خانه هایمان بمانیم چون نیاز به خودشناسی داریم تا خدای خود را بشناسیم.

زنگنه بیان کرد: همه به یک طریقی به این وحدت رسیده و در حال راز و نیاز با خدای خود هستند. پس به احترام این خداشناسی که از خودشناسی نشات گرفته است در خانه بمانیم؛ سکوت، مکاشفه و مراقبه کنیم تا به نیروی قدرتمند درون اتصال پیدا کنیم و تا جایی که می توانیم به دیگران عشق بورزیم و با همه وجود برای یکدیگر دعای خیر نماییم. زیرا دعای خیر یک انرژی مثبت است که به جهان هستی ساطع می شود و قطعا هر انرژی به جهان هستی ساطع شود کائنات متحد می شود تا از همان نوع انرژی را به سمت ما برگرداند.

وی توضیح داد: در سال ها و قرن های گذشته نیز رویدادهایی چون جنگ رخ داده که باعث مرگ میلیون ها نفر شده است. حتی در مورد همان افرادی هم که علم را چندان جدی نگرفته و می شوند جزو همان چند میلیون نفری که راهی سفر و جاده می شوند نیز حکمتی در پس آن نهفته است که ما این برچسب را به آن نسبت می دهیم که خودخواه و بی فکر هستند اما در نهایت ایمان داریم که تا خدا نخواهد برگی از درخت نمی افتد.

زنگنه یادآور شد: در پس همه جریانات خرد الهی و حکمت نهفته است اما انسان نیز تفسیر خود را دارد. بحث مهم دیگر تسلیم و پذیرش است که ما باید بپذیریم و در مقابل قدرت و تصمیم و خواست خداوند تسلیم باشیم و هدف از آفرینش هر یک از ما رسالتی است که با تفکر و تعقل به آن دست خواهیم یافت. پس از تسلیم و پذیرش نیروی خدا در انسان به کار افتاده و کار خود را انجام می دهد. همه ما خود خدا هستیم و باید به علم اکنون احترام بگذاریم و به احترام زندگی در خانه بمانیم و به مطالعه و تفکر در درون و وجود خود بگذرانیم.

وی تشریح کرد: تنها یک راه برای حال خوب وجود دارد و آن هم شکرگزار بودن در تمام مراحل زندگی و لحظات است. پس شاکر باشیم که هر آنچه روی می دهد از جانب خداوند است و در آن حکمتی وجود دارد. عشق بورزیم و با حس خوب بیاندیشیم که بعد از این داستان خوب فکر کنیم و خوب زندگی کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهان هستی انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!

منبع: کانال شبکه خبر

tags # سیل ، امارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • حذف الهلال دامن خواننده کویتی را گرفت! (عکس)
  • استخدام مدل زن؛ ماهی ۱۵۰ میلیون تومان!
  • تمام؛ مالکیت سرخابی‌ها توسط AFC تایید شد
  • (ویدئو) زواره اصفهان ونیز شد!
  • (ویدئو) خیابان اصلی شهر تفت یزد به زیر آب رفت!
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • (تصویر) شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • (تصویر) تیپ ورزشی جدید بهنوش طباطبایی
  • هیچ فناوری بدون مبنای هستی‌شناسانه نیست
  • رئیسی به بشار اسد تبریک گفت