Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@03:36:48 GMT

وزیر بهداشت: تا پایان اردیبهشت کرونا مهارمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۲۶۲

وزیر بهداشت در نشست مجلس عنوان کرد: انشالله تا آخر اردیبهشت ماه به مهار ویروس کرونا خواهیم رسید. ناطقان:  سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (19 فروردین ماه 99) پارلمان در جریان ارائه گزارش مجموعه اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا اظهار داشت: برای ما از قبل مشخص بود که یک ویروس کشور و مردم ما را گرفتار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در سال 2003 ویروسی تحت عنوان سارس کشور چین را گرفتار کرد و منشأ آن خفاش بود که این ویروس را به انسان منتقل کرد.

نمکی ادامه داد: این کرونای جدید یک رفتار کاملاً متفاوت نسبت به کروناهای قبلی داشت و به نوعی دیگر بروز کرد و در پی آن در کشور چین کشتار مردم را در پی داشت.

وزیر بهداشت عنوان کرد: از همان ابتدا ما برای پروازهای چین تصمیم گرفتیم و حتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی هم ابلاغ کردیم.

وی بیان کرد: از همان اوایل بهمن ماه ما بیمارستان‌ها را برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و تخت آماده کردیم و از همان روزهای اول با انستیتوپاستور و آزمایشگاه دانشکده بهداشت کیت جدید تشخیص کرونای جدید را تولید کردیم.

نمکی بر همین اساس اضافه کرد: ما اولین مورد را در پیک پاییزه به صورت H1 و N1 داشتیم و منتظر این هم بودیم که پیک آنفولانزا در زمستان بروز کند.

وزیر بهداشت همچنین یادآور شد: ما مواردی را در شهر قم در قالب سرماخوردگی آنفولانزا داشتیم که گزارش شده بود و پس از آن متأسفانه دو مورد در 29 بهمن ماه سال گذشته گزارش شد که گفتند دچار علایمی مشکوک شده که ما همان موقع گفتیم این گزارش با گزارشات قبلی متفاوت است و باید شک کنیم که احتمالاً همان ویروس جدید کرونا است.

وی همچنین بیان داشت: ما در صبح روز چهارشنبه 30 بهمن اعلام کردیم دو مورد بیمار مبتلا به کرونا در قم داشتیم که البته از نظر کلینیک کرونا تشخیص داده شده بود و در پی آن اعلام شد از سه مورد آزمایش یک مورد مثبت اعلام شده است اگر چه برخی اعلام کردند که اعلام این قبل از انتخابات درست نیست اما من تأکید کردم که راستگویی خدمت به مردم است هر چند این موارد باید به تفصیل در جلسه غیرعلنی توضیح داده شود.

نمکی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: البته ذکر این نکته هم ضروری است که آنچه در گیلان اتفاق افتاد با آنچه در قم رخ داد دو مقوله کاملاً متفاوت بوده است و برای تک‌تک موارد مبتلا ما توضیح داریم و همه آنها را مورد به مورد بررسی کردیم که در جلسه غیرعلنی باید گفته شود البته این به این معنی نیست که ما با مردم بیگانه هستیم.

وزیر بهداشت در ادامه تصریح کرد: امروز، روز ریشه‌یابی منشأ بیماری کرونا نیست بلکه روز مبارزه تمام عیار با این ویروس است.

وزیر بهداشت در ادامه عنوان کرد: انشالله تا آخر اردیبهشت ماه به مهار ویروس کرونا خواهیم رسید.
منبع: فارس برچسب ها: کرونا ، مهار ، اردیبهشت ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا مهار اردیبهشت ناطقان وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت

استاندار آذربایجان شرقی تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی تبریز، تجهیز بیمارستان سرطانی، پرداخت معوقات کادر بهداشت، ساخت بیمارستان در شهر جدید سهند و مرند را از معاون وزیر بهداشت مطالبه کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مالک رحمتی در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر بهداشت ‌خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی تبریز و تجهیز بیمارستان سرطانی از سوی این وزارتخانه شد.

وی با اشاره به تحولات چشمگیر انجام‌گرفته در عرصه بهداشت و درمان افزود: انقلابی که در حوزه بهداشت و درمان پس از انقلاب اسلامی به وجود آمده است، باید در جامعه به درستی تبیین شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از فعالان نظام سلامت، خواستار توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت معوقات کادر بهداشت و درمان شد و تصریح کرد: مشکل عمومی در حوزه بهداشت و درمان بحث معوقات نیروهای پرستاری و کادر بهداشت و درمان است که انتظار می رود با تامین منابع مربوطه شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی همچنین خواستار تخصیص اعتبار مورد نیاز برای ادامه ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی شد و اضافه کرد: آذربایجان شرقی در حوزه بهداشت و درمان به مردم شمال غرب کشورمان خدمات ارائه می‌کند و خوشبختانه با ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی مشکلی در زمینه تخت‌های بیمارستانی در شهر تبریز نخواهیم داشت، اما سرعت کار در این پروژه پایین است و باید بتوانیم ضمن سرعت بخشی نسبت به تکمیل این پروژه اقدام کنیم.

تامین تجهیزات بیمارستان جامع سرطان دیگر مطالبه استاندار از معاون وزیر  بهداشت بود و گفت: پیشرفت فیزیکی ساخت این بیمارستان قابل توجه است و در خصوص تامین تجهیزات مورد نیاز نیازمند حمایت جدی وزارت بهداشت هستیم.

رحمتی، ساخت بیمارستان در شهر جدید سهند را دیگر مطالبه عمومی دانست و افزود: باتوجه به جمعیت شهر جدید سهند ساخت بیمارستان در این شهر مطالبه عمومی است وزارت بهداشت در این عرصه ورود جدی داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی ساخت بیمارستان در شهر مرند را نیز یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه سرانه بستری در شهرستان مرند پایین‌تر از متوسط کشور است، ساخت بیمارستان در این شهر باید به طور جدی پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح‌های حوزه سلامت در شاهرود افتتاح و کلنگ زنی شدند
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیک تا پایان اردیبهشت‌ماه
  • ۵ مطالبه مهم استاندار آذربایجان شرقی از معاون وزیر بهداشت
  • جمعه ۱۴ اردیبهشت، آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد/امروز پایان ثبت نام آزمون
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از مطالبات جدی مردم است
  • وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت تهران بازدید کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز