Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@05:49:40 GMT

قیمت نفت به مدار صعودی بازگشت

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۲۹۸

قیمت نفت به مدار صعودی بازگشت

قیمت نفت روز سه‌شنبه با وجود هشدار تحلیلگران نسبت به رکود عمیق جهانی، تحت تاثیر امیدواری به توافق تولیدکنندگان برای کاهش تولید جهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۹۳ سنت معادل ۲.۸ درصد افزایش یافت و به ۳۳ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه بیش از سه درصد سقوط کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۹ سنت معادل ۳.۰۳ درصد افزایش پیدا کرد و به ۲۶ دلار و ۸۷ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز گذشته حدود هشت درصد نزول کرده بود.

منابع آگاه به رویترز اظهار کرد که تولیدکنندگان بزرگ جهان شامل عربستان سعودی و روسیه احتمالا در نشست روز پنج شنبه با کاهش تولید موافقت خواهند کرد اگرچه این توافق به مشارکت آمریکا در آن بستگی خواهد داشت.

اما تهدید رکود اقتصادی عمیق به دلیل توقف فعالیت اقتصادی در نتیجه شیوع ویروس کرونا و در قرنطینه بودند نیمی از جمعیت جهان، روی بازار سایه افکنده است.

گروه اوراسیا اعلام کرد که تولیدکنندگان اگر می‌خواهند مانع از اشباع کامل بازار شوند، بازار به سرعت عمل کرده و تولیدشان را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

تقاضای جهانی برای نفت حداکثر ۳۰ درصد معادل ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرده و این کاهش تقاضا با جنگ عربستان سعودی و روسیه و اقدام آنها در لبریز کردن بازار از عرضه مصادف شده است.

قیمتهای نفت روز دوشنبه پس از این که عربستان سعودی و روسیه نشست اضطراری را به پنج شنبه موکول کردند، به شدت افت کردند.

اوپک و متحدانش شامل روسیه که به گروه اوپک پلاس معروف هستند در سه سال گذشته با وجود توسعه سریع تولید آمریکا، عرضه خود را برای تقویت از قیمت‌ها محدود کرده بودند.

همچنان پرسش‌هایی درباره مشارکت آمریکا در کاهش تولید هماهنگ وجود دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اظهار کرده که اوپک از وی برای کاهش تولید شرکتهای آمریکایی درخواست نکرده است و تولید نفت آمریکا در واکنش به افت قیمتها کاهش پیدا می کند.

اقدام هماهنگ تولیدکنندگان نفت آمریکا برای کاهش تولید خلاف قانون خواهد بود مگر این که مقامات دولتی سطح تولید نفت را پایین بیاورند.

رکود جهانی که اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز گفته اند در راه است، به دلیل شدت گرفتن شیوع بیماری کووید ۱۹ احتمالا بسیار جدیتر از تصورات خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران شرکت تحقیقاتی کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: انتظار داریم تا زمان بهبود فعالیت اقتصادی، قیمتهای نفت در همین حدود فعلی بمانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قيمت نفت توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک دونالد ترامپ ویروس کرونا کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.
قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.


اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.
تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.
اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.
بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • واحد ۴ بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت
  • بازگشت واحد ۴ بخار نیروگاه نکا به مدار تولید
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • کـارنامه خوراکی‌ها؛ رشد ۲۰۰ درصدی قیمت خوراکی‌ها در دو سال
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳/ رشد حباب، لیدر نوسانات صعودی سکه شد