Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@18:35:38 GMT

سامانه آموزش مجازی در حوزه آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۲۹۹

سامانه آموزش مجازی در حوزه آغاز به کار کرد

ایسنا/قم قائم مقام مرکز فناوری حوزه‌های علمیه در امور پیشخوان گفت: مدارس حوزه‌های علمیه می توانند در این سامانه بیش از 40 هزار کلاس را به صورت مجازی برگزار کنند و بیش از 45 هزار طلبه و 6 هزار استاد نیز در سامانه قادر به فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، از زمان ورود ویروس کویید19 به کشور، تبعات آن را می‌توان در تمام بخش‌ها مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان مراکز آموزشی از حساس ترین بخش هایی است که تعطیلی هایش آثار زیانباری به بار آورده است، یکی از این مشکلات ایجاد فاصله بین فراگیران با مطالب و مواد درسی است که لزوم متوقف نشدن روند آموزشی را می‌رساند؛ حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس باید فکری برای پیشبرد اهداف آموزشی خود در روزهای کرونایی بکنند.
تمام بخش های آموزشی کشور در این روزها اقدام به تقویت زیرساخت های فناورانه کرده اند و در صدد فراهم کردن بستر مناسب برای آموزش مجازی هستند. در این میان حوزه‌های علمیه نیز این قائله مستثنی نبوده و در پی پیگیری بحث آموزش در «سامانه آموزش مجازی» اقداماتی انجام داده است.
به منظور اطلاع از جزئیات فعالیت ها با حجت الاسلام والمسلمین مهدی بخشیان قائم مقام مرکز فناوری حوزه های علمیه در امور پیشخوان به گفت و گو نشسته ایم.
بخشیان در پاسخ به این سوال که برنامه مشخص حوزه در این ایام تعطیلی چیست، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه هم در راستای برگزاری کلاس های آموزشی اقدام به راه اندازی سامانه آموزش مجازی کرده است.
وی با بیان اینکه مرکز فناوری با همکاری معاونت آموزش حوزه های علمیه این سامانه را راه اندازی کرده است، افزود: امروز مدارس علمیه می‌توانند در این سامانه بیش از 40 هزار کلاس را به صورت مجازی برگزار کنند و بیش از 45 هزار طلبه و 6 هزار استاد نیز در سامانه قادر به فعالیت هستند.
قائم مقام مرکز فناوری حوزه‌های علمیه در امور پیشخوان با بیان اینکه در این سامانه به دو صورت امکان برگزاری کلاس ها وجود دارد، مطرح کرد: نخستین مدل برگزاری کلاس، به صورت آفلاین است که اساتید می توانند به صورت مجزا فایل کلاس خود را ضبط کرده و در سامانه بارگزاری کنند. طلاب نیز می توانند فایل ها را از این طریق دانلود کنند.
بخشیان ادامه داد: در کنار این امکان، نوشتن تقریرات هر کلاس برای دروس فراهم شده و طلاب می‌توانند متن تقریرات هر درس را در این بخش بارگزاری کنند.
وی با اشاره به نوع دوم برگزاری کلاس‌ها یادآور شد: امکان بعدی نیز امکان برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین بوده و این امر بدون نصب هر گونه نرم افزار جانبی و به سهولت قابل انجام است.
قائم مقام مرکز فناوری حوزه های علمیه در امور پیشخوان اضافه کرد: تمام اساتید در سطح مقدمات و سطوح عالی و اساتیدی که در درس های خارج ثبت نام کرده اند می‌توانند کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.
بخشیان امکان گفت و گوی شاگردان با اساتید در کلاس‌ها را از دیگر ویژگی های این سامانه دانست و تصریح کرد: این گفت و گو می تواند به صورت خصوصی و عمومی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: برخی از مدارس قبل از راه اندازی این سامانه امور آموزشی را از طریق فضای مجازی دنبال کرده اند که این امکان برای مدارس فراهم است که فعالیت‌ها را در سامانه ادامه دهند.
قائم مقام مرکز فناوری حوزه های علمیه در امور پیشخوان ابراز کرد: امکان ارائه درس توسط طلاب نیز فراهم شده و از طریق همین سامانه به صورت آنلاین می توان محتوا را به اشتراک گذاشت.
بخشیان افزود: این امکان را فناوری اطلاعات در این سامانه فراهم کرده که گزارش هایی درباره تعداد فایل های بارگزاری شده و دانلود شده به صورت یکپارچه در اختیار معاونین و مسئولان استانی قرار گیرد.
بخشیان مطرح کرد: استان‌های یزد، آذربایجان شرقی و قم به صورت جدی در این سامانه در حال فعالیت هستند و استان های دیگر نیز مانند سیستان و بلوچستان در حال ورود هستند.
وی گفت: کاربران برای استفاده از این سامانه می‌توانند از طریق گوش‌های هوشمند و رایانه شخصی اقدام نمایند؛ برای این منظور اپلیکیشن «پیشخوان برخط حوزه‌های علمیه» طراحی شده که از طریق آدرس login.ismc.ir قابل دانلود و در دسترس می باشد.
وی اظهارکرد: جهت پشتیبانی از این سامانه این امکان فراهم شده که نیروها از ساعت 7 تا 14 به سوالات کاربران به صورت تلفنی پاسخ دهند؛ برای این منظور طلاب می‌توانند با شماره های 02532135233 و 02532135238 تماس حاصل نمایند. در غیر ساعات اداری نیز از طریق پیشخوان امکان این پاسخگویی به سوالات طلاب توسط کارشناسان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم استانی فرهنگی و هنری حوزه علميه برگزاری کلاس ها آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور

به گزارش خبرنگار مهر، چهل و هفتمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۹ صبح در مراکز استان های تهران، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، مازندران، فارس، کرمان، کرمانشاه، گلستان، خراسان رضوی، همدان، یزد برگزار خواهد شد.

متقاضیان شرکت در چهل و هفتمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور از امروز چهارشنبه ۵ لغایت ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ فرصت دارند، از طریق سامانه گلستان به نشانی reg.pnu.ac.ir برای ثبت‌نام الکترونیکی اقدام کنند.

هزینه ثبت‌نام باید به صورت الکترونیکی در هنگام ثبت‌نام و از طریق سامانه ذکر شده پرداخت شود و داوطلبان دقت داشته باشند که به هیچ وجه مبلغ ثبت‌نام را به صورت دستی و از طریق شعب پرداخت نکنند.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا رفع مشکلات احتمالی می توانند با شماره تلفن ۲۲۴۵۸۲۹۷-۰۲۱ تماس حاصل کنند.

کد خبر 6087698

دیگر خبرها

  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان