Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@16:48:56 GMT

کامیون موادمخدر در مهریز یزد متوقف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۴۴۰

کامیون موادمخدر در مهریز یزد متوقف شد

ایسنا/یزد جانشین فرمانده انتظامی یزد گفت: در بازرسی ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی مهریز از یک دستگاه کامیون، ۹۰ کیلوگرم حشیش و ۵۱ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ «محمدرضا هاشمی‌فر» در بیان جزئیات این خبر، اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی، یک دستگاه کامیون حامل موادمخدر را شناسایی و متوقف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو ۱۴۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۹۰ کیلوگرم حشیش و ۵۱ تریاک کیلوگرم کشف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد در ادامه با اشاره به دستگیری یک متهم در این رابطه، گفت: متهم دستگیر شده قصد انتقال این محموله مواد افیونی از شرق کشور به شهرهای شمالی را داشت که توسط ماموران پلیس دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.

این مسئول در پایان با تاکید بر این‌ که مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر و مخلان امنیت در اولویت ماموریت‌های پلیس قرار دارد، خاطرنشان کرد: پلیس در اجرای موفق این ماموریت نیازمند مشارکت همگانی مردم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی يزد پليس قاچاق مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از توقیف تریلی با حمل یک تن شیشه تا کشف ۷۰۰ کیلوگرم هروئین

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه کشفیات یک ماه گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر در محوطه صبحگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور سردار عباسعلی محمدیان برگزار شد.

در محل نمایش مواد مخدر کشف شده بیش از ۳ هزار کیلوگرم مواد مخدری وجود داشت که از اقصی نقاط شهر تهران توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ کشف شده و افراد مجرم دستگیر شده بودند.

اعتیاد به مواد مخدر سبک زندگی غلطی است که متأسفانه بسیاری از جوانان و حتی نوجوانان ما در دام آن افتاده و اطرافیان خود را هم تحت تأثیر قرار می‌دهند.

محموله‌هایی با بسته‌بندی های متفاوتی توسط پلیس کشف و شناسایی شده بود اما شاخص ترین کشفیات پلیس مربوط به کشف ۱ تن شیشه و محموله ۷۰۰ کیلوگرمی هروئین بود. هرچند کشفیاتی از دیگر مواد افیونی همچون حشیش، تریاک، گل و مواد روان‌گردان هم به چشم می‌خورد.

سردار محمدیان در خصوص قاچاق حشیش در پوشش و بسته‌های قهوه بیان کرد: این مواد به واسطه بوی شدیدی که دارد افراد آن را به شکل بسته بندی‌هایی محکم در می‌آوردند زیرا در ایست و بازرسی‌هایی که عبور می‌کنند، ممکن است توسط سگ‌های موادیاب یا با هوشیاری مأموران شناسایی شوند.

خرده فروشان دردسرساز تر هستند

امروزه در پارک‌ها و خیابان‌ها و یا سطح شهر معتادین و توزیع کننده‌های جز وجود دارند که مواد مخدر را به شکل بسته بندی‌های خیلی کوچک به افراد عرضه می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این خصوص بیان داشت: برخورد پلیس با قاچاقچیان و توزیع کنندگان جز با یکدیگر متفاوت است و برخورد با توزیع کننده‌های جز کار سخت‌تری است و ما اگر ده‌ها تن مواد را از قاچاقچیان کشف کنیم مردم در محل زندگی خود اگر یک توزیع کننده جز ببینند که مواد مخدر می‌فروشد اثری از مبارزه در ذهن‌شان شکل نمی‌گیرد و بدانید که کشف این بسته‌های کوچک و شناسایی آن‌ها پروسه بسیار سختی است اما خوشبختانه همکاران ما شبانه‌روز تمام تلاش خود را در خصوص این موضوع انجام می‌دهند.

گفتنی است مردم می‌توانند در صورت مشاهده و یا اطلاع از افراد مواد فروش، با ۱۱۰ تماس گرفته و گزارش دهند و فرزندان خود و دیگران را به دور از خطرات مواد مخدر نگاه دارند.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ ۹۸ درصد کشف این افراد توسط مردم صورت گرفته است.

افراد بسیاری در فضای مجازی به تبلیغ و یا فروش مواد مخدر مشغول هستند که اخیراً فردی توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده است. گفته شده این فرد با در دست داشتن سلاح به توزیع و فروش مواد مخدر اقدام می‌کرده‌است.

همچنین به گفته پلیس، وجود سلاح به معنای آن است که قاچاقچیان برای رسیدن به مطامع‌شان از استفاده سلاح و کشتن افراد از جمله مأمورین هیچ ابایی ندارند.

کشیدن گل فقط بار اول خوشایند است

امروزه در ایران به دلیل عوامل فردی و مهم‌تر از آن عوامل اجتماعی نظیر بیکاری یا فرهنگ محل زندگی و یا ارتباط با افراد دیگر، استفاده و استعمال گل در بین جوانان و نوجوانان بسیار رواج پیدا کرده که می‌تواند خطرات و پیامدهای بسیاری را به دنبال داشته باشد.

سردار محمدیان در خصوص رواج پیدا کردن مصرف گل در بین جوانان بیان کرد: شاید برای نخستین‌بار استفاده از این مواد برای افراد حس خوشایند ایجاد کند اما دفعات دیگر این احساس وجود نخواهد داشت و بسیاری از معتادین خود به این موضوع اعتراف کرده و گفته‌اند که ما صرفاً به دلیل تجربه دوباره احساس خوشایندی که اولین بار مصرف کردیم، در دام مواد افتادیم و بدبخت شدیم.

کشیدن گل هم باعث اعتیاد می‌شود و از همین نقطه اعتیاد آن‌ها شروع می‌شود و بر ذهن و سلول‌های مغزی افراد تأثیرات ناخوشایندی می‌گذارد.

همچنین جوانان بدانند که مواد مخدر جز معتاد شدن و متجاهر شدن و زیر پل خوابی و کارتون خوابی و در نهایت در دام مرگ افتادن چیزی ندارد.

بیهوده مرا دستگیر کرده‌اند

جوانی ۲۷ ساله و ضایعات فروش که ساکن استان سمنان و شهرک صنعتی ایوانکی است و نیز سابقه دعوا و درگیری هم در پرونده او موجود است، ادعا می‌کند که بیهوده او را دستگیر کرده‌اند و می‌گوید: من اصلاً نمی‌دانم به چه علت مرا گرفته‌اند و هیچ کاری نکرده‌ام.

وی ادعا می‌کند مرتکب جرمی نشده و مواد مخدری هم همراه نداشته است این در حالی است که ظاهر وی و نحوه صحبت کردن وی نشان می‌دهد که خود نیز مصرف کننده مواد است.

توقیف تریلی با یک تن شیشه

همچنین یک تریلی که از شرق کشور وارد ایران شده بود و در آن ۲۰ تن سنگ و یک تن شیشه ادغام شده در سنگ‌ها وجود داشت توسط پلیس توقیف شده بود و افراد مجرم دستگیر و تحت نظر پلیس قرار گرفتند.

مردی مسن که راننده تریلی توقیف شده بود اظهار کرد که مالک تریلی نبوده و صرفاً راننده آن بوده است و از جاسازی مواد مخدر در تریلی خبر نداشته است.

به گفته این مرد در زمان وارد شدن به تهران و زمانی که در حال تحویل بار خود به یک انبار ضایعاتی بوده، به همراه دو فرد ایرانی توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

سردار محمدیان در این‌باره می‌گوید: معمولاً حمل و نقل و جابه‌جایی مواد مخدر یا در جاسازی‌ها است و یا با پوشش‌های ظاهری مختلف است و این تریلی هم با یک پوشش متفاوت و پیچیدگی خاصی بوده است که توسط پلیس شناسایی و ۳ متهم اصلی آن دستگیر شدند.


چهره تهران از مواد مخدر پاک شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین زاده رئیس دادسرای انقلاب تهران بزرگ در این‌ باره می‌گوید: امسال اتهام مواد مخدر در قوه قضائیه در ردیف دهم قرار دارد در صورتی که در گذشته این اتهام در ردیف دوم یا سوم قرار داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه می‌توان گفت که بخش بزرگی از تهران در حال حاضر پاک شده است همچنین ما ۳‌هزار خرده فروش شناسایی کردیم که جمع‌آوری و در نهایت به زندان‌ها معرفی شده‌اند به لطف خدا و همکاران گرامی در کف خیابان عرضه موادمخدر به شکل خرده وجود ندارد و یا تعدادشان خیلی کم است.

کد خبر 6080050

دیگر خبرها

  • بازداشت یک شرور مسلح در محله شوش تهران
  • از توقیف تریلی با حمل یک تن شیشه تا کشف ۷۰۰ کیلوگرم هروئین
  • کشف بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته
  • ۴ تن مواد مخدر در استان قم کشف شد
  • کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
  • توقيف خودرو حامل اموال مسروقه در گرگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم موادمخدر در بزرگراه آزادگان
  • توقیف کامیون با ۱۹ کیلو تریاک
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف ۲۵ کیلوگرم روانگردان از ۲ سوداگر مرگ در شرق تهران