Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@01:48:23 GMT

تفکیک پسماندهای عفونی ممنوع است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۴۴۸

تفکیک پسماندهای عفونی ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، به منظور نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای پزشکی عفونی، تیز و برنده، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، محمد ظهیری سرپرست به همراه کارشناسان اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژی و ژنتیک و درمانگاه‌های شهر قزوین بازدید کردند.

در این بازدید تمامی مراحل تولید، جمع آوری و دفع نهایی پسماندهای عفونی آزمایشگاه‌های پاتوبیولوژی و ژنتیک مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد ظهیری سرپرست اداره نظارت و پایش حفاظت محیط زیست قزوین در این باره گفت: با توجه به تداوم بحران کرونا و لزوم رعایت موازین بهداشتی، لازم است نسبت به جمع آوری اصولی و بهداشتی همه پسماندهای تولیدی مراکز بهداشتی درمانی مطابق پروتکل خاص وزارت بهداشت و درمان اقدام شود.

ظهیری بیان کرد: ضمن بازدید از وضعیت مدیریت پسماندهای درمانگاه‌های قزوین مشاهده شد در این مراکز هرچند موازین بهداشتی رعایت می‌شود اما پسماندهای عادی و عفونی مطابق روال عادی تفکیک، جمع آوری و به مراکز دفع ارسال می‌شود که به منظور جلوگیری از انتشار آلودگی
بخصوص در دوره کنونی شیوع کرونا ویروس تذکر لازم مبنی بر جمع آوری توأم تمامی پسماندها (بدون تفکیک) به مسئولان ابلاغ و مقرر شد مطابق پروتکل‌ها و ضوابط جدید جمع آوری پسماندهای بهداشتی و درمانی، نسبت به مدیریت پسماندهای تولیدی اقدام شود.

وی گفت: در این بازدیدها، نقاط ضعف و قوت در نحوه مدیریت پسماندهای عفونی و بهداشتی- درمانی، رعایت موازین بهداشتی و ابلاغ وضعیت مدیریت پسماندهای عفونی مراکز بهداشتی- درمانی به مسئولین استانی یادآوری شد تا برای رفع نواقص بهداشتی و ارتقای وضعیت موجود برای تأمین سلامتی مردم
و حفظ محیط زیست اقدام شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان قزوین بهداشتی و درمانی حفاظت محیط زیست ژنتیک وزارت بهداشت و درمان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مدیریت پسماندهای پسماندهای عفونی جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، یکی از امکانات حیاتی و بنیادین هر بیمارستان برای حفظ جان و کمک به روند بهبود بیماران گاز اکسیژن است. پایش مداوم کیفیت این گاز در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

خلوص و فشار از مهمترین پارامتر‌های اکسیژن در مراکز درمانی‌اند که باید تحت نظارت باشند. در همین راستا محققان یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاهی شدند که میزان اکسیژن محیط را اندازه گیری می کند.

این دستگاه یک سیستم کنترل، نظارت، مدیریت و آنالایزر اکسیژن است و به منظور توزیع گاز اکسیژن سالم و بدون افت پارامتر‌ها در بیمارستان و مراکز درمانی تولید شده است.

نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی این دستگاه، هرکدام یک شاخص و پارامتر را مدیریت یا کنترل می‌کنند. به عنوان مثال یک دستگاه، خلوص و دستگاه دیگر فشار را مدیریت می‌کند. دستگاه تولیدی این شرکت علاوه بر اندازه‌گیری مصرف( فلو) گاز اکسیژن، میزان خلوص و فشار اکسیژن را نیز نظارت و مدیریت می‌کند.

کیفیت، صحت، دقت و اندازه‌گیری این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی بالاتر است و بنابر نیازسنجی تیمی مجرب از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ساخته شده است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند؟
  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • پلمب ۸۰ گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند
  • درآمد عجیب و باورنکردنی زباله گردها در تهران | سلاطین زباله تهران چه کسانی هستند ؟
  • پشت پرده سلاطین زباله تهران فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • پشت پرده مافیای زباله فاش شد | درآمد مافیا از هر زباله گرد ۵۰ میلیون تومان است
  • جمع آوری هزار و ۷۹۵ کیلو گرم مواد غذایی غیر بهداشتی در فیروزه
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران