Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، محمد مهدی زاهدی در جلسه علنی صبح امروز سه شنبه مجلس گفت : ۸۰ درصد سرفصل های درسی آموزش و پرورش تدریس شده و در مورد کلاس‌های آخر دبیرستان گاهی صد در صد سرفصل‌ها گفته شده است. ما همچنین پیشنهاد دادیم که آزمونها بر اساس ۸۰ درصد تدریس شده گرفته شود. در واقع مسائل آموزشی آموزش و پرورش تمام است و باید این را اعلام کنم تا خیال همه راحت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به ارائه پیشنهادی برای برگزاری آزمونهای آنلاین  برای کنکور یادآور شد: موسسات غیر انتفاعی وابسته به وزارت علوم و دانشگاه آزاد دچار خسارت سنگین اقتصادی شده‌اند و باید به آنها تسهیلاتی داده شود. مثلا دانشجو می خواهد ترمش را حذف کند ولی دانشگاه نمی تواند پولش را پس بدهد لذا باید یارانه خاص به آنها تعلق بگیرد.

زاهدی با اشاره به جلسات خود با مسئولان وزارت علوم و آموزش و پرورش گفت: اصل مطلب حفظ سلامتی دانشجویان، دانش آموزان، فرهنگیان، اساتید و پرسنل است و سلامتی بالاتر از این است که کلاس تشکیل بدهیم  و بچه‌ها مبتلا یا ناقل بیماری شوند. مهم این است که پروتکل های وزارت بهداشت ملاک عمل قرار گیرد.

وی همچنین پسا کرونا را یک تهدید اجتماعی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی عنوان و خاطر نشان کرد: متاسفانه پسا کرونا نادیده گرفته شده است؛ الان همه توجهات به کرونا است و غفلت از پسا کرونا برای کشور تبعات سنگینی دارد. مجلس باید برای این موضوع وقت بگذارد؛ چرا که درغیر این صورت آیندگان ما را نمی بخشند.

رئیس کمیسیون آموزش  مجلس با قدردانی از وزارت بهداشت، پزشکان و پرستاران و کادر بیمارستانها اضافه کرد: آنها به عنوان سربازان، سرداران و افسران حوزه سلامت خوش درخشیدند.

وی با بیان این که وزارتخانه‌های بهداشت، علوم  و معاونت علم و فناوری اقدامات بزرگی در این مدت انجام دادند گفت: شرکت های دانش بنیان، پژوهشکده‌ها، پارک‌های علم و فناوری پای کار آمدند و کارهای بزرگی مثل ساخت کیت‌های تشخیص کرونا، دستگاه‌های تنفس مصنوعی، استریل و ضد عفونی انجام دادند که جای قدردانی وجود دارد.

وی همچنین با تبریک اعیاد شعبانیه نسبت به از بین رفتن ویروس کرونا در آستانه میلاد امام زمان (عج) ابراز امیدواری کرد و با اشاره به مناسبت ۲۰ فروردین روز فناوری هسته ای یاد و خاطره شهدای هسته ای و شهید قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران جلسه علنی مجلس آموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

علی فرهادی؛ درباره جزییات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود موجب جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان  اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس  معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • خیال کورتوا راحت است: لونین به خوبی جایم را پر کرده
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • راهکارهای برخورد با تخلفات فرهنگی در آموزش و پرورش بررسی شد
  • ضرورت پیگیری اقدامات بازدارنده برای جلوگیری از انتشار محتوای ضدفرهنگی در فضای مجازی
  • ۲۸ هزار نفر نیروی جدید در مدارس ابتدایی بکارگیری می شود