Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@20:04:14 GMT

جلوگیری از ورود ۱۲ هزار و ۶۰۰ خودروی غیربومی به همدان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۱۰۵۳۹

جلوگیری از ورود ۱۲ هزار و ۶۰۰ خودروی غیربومی به همدان

سرهنگ علی فکری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۷۰ درصد این تعداد خودرو قصد ورود به مرکز استان همدان و ۳۰ درصد به دیگر شهرستان ها را داشتند که پلیس از تردد آنها جلوگیری به عمل آورد.

وی اضافه کرد: بیشتر این خودروها متعلق به استان های تهران، البرز، زنجان، کردستان و کرمانشاه بودند و خودروهای دارای شماره انتظامی قم، گیلان و مازندران در رتبه های ۱۷ تا ۲۰ قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه  طرح فاصله گذاری اجتماعی تا پایان ماه ادامه دارد گفت: به دنبال اجرای این طرح ۳۴۶ دستگاه خودرو در این استان هر یک ۵۰۰ هزار تومان جریمه و به صورت سیستمی این خودروها توقیف شدند.

سرهنگ فکری توضیح داد: برای این خودروها در سامانه پلیس شکایت ثبت شده بنابراین مالکان آنها باید هنگام بازگشت به محل سکونت در اولین فرصت خودرو را تحویل پارکنیگ دهند در غیر اینصورت ماموران راهور در صورت مشاهده این قبیل وسایل نقلیه، آنها را توقیف و راهی پارکینگ می کنند.

وی بیان کرد: پلیس راهور این استان محدودیت های ترافیکی در بلوار ارم و مسیر گنجنامه اعمال کرده است همچنین برخی مواقع برای کاهش بار ترافیکی محدودیت هایی در میدان بیمه و بلوار استاد زلفی گل ایجاد می کند.

سرهنگ فکری گفت: همچنین پلیس در حال رصد و ثبت شماره انتظامی خودروهای تک سرنشین که اقدام به دور دور کردن می کنند کرده که پس از اخذ دستور قضایی نسبت به توقیف آنها اقدام می شود.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، تاکنون  ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزارو ۷۳۹ نفر رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان همدان خودرو روابط عمومی قم وزارت بهداشت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۱۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد

تین نیوز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی گفت: امر مبارزه با خودروهای شوتی یکی از اولویت های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که در این زمینه کار شناسایی سرشبکه ها و باندهای دخیل در امر قاچاق سوخت و خودروهای شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ یدالله دهقان گفت: خودروی شوتی به خودروهای سواری و وانت تیز رویی گفته می شودکه رانندگان آنها غالباً با ارتکاب تخلفاتی از قبیل پلاک مخدوش، پلاک مسروقه، پلاک فاقد اصالت، موتور تقویت شده، تجهیز به سیستم دودزا و میخ های سه پا و یا تغییر کاربردی ماشین از طریق برداشتن صندلی عقب و شاسی کشی ماشین ... و معمولا با سرعت بسیار بالا در جاده ها حرکت و اقدام به قاچاق کالا یا سوخت می کند که این خودروها بیشتر از نوع پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و بعضا پراید یا زانتیا است.

دهقان بیان کرد: برای مقابله بااین گونه خودروها، همه سازمان ها و ارگان های دخیل باید سهم خود را به درستی ایفا کنند و جلوی عرضه خارج از شبکه و فروش فرآورده های نفتی بصورت غیرقانونی توسط سازمان های مربوطه گرفته شود و لذا استان های همجوار به صورت جدی و کامل در امر مبارزه با خودروهای شوتی ورود پیدا کرده و مجازات های سنگین و بازدارنده در خصوص این خودروها اعمال شود و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت کامل اجرا شود.

وی اظهار کرد: اغلب خودروهای شوتی سطح استان شناسایی شده است و اقدامات قانونی لازم در خصوص توقیف و معرفی آن ها به مراجع ذیصلاح صورت می گیرد  لیکن باتوجه به اینکه خودروهای شوتی غالباً غیربومی هستند و از سایر استان ها اقدام به حمل قاچاق کرده و از این مسیر تردد دارند لذا تعداد و میزان آن ها متغییر است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گفت: امر مبارزه با خودروهای شوتی یکی از اولویت های اصلی و قطعی انتظامی استان بوده به طوری که دراین زمینه کار شناسایی سرشبکه ها و باندهای دخیل در امر قاچاق سوخت و خودروهای شوتی بصورت پی در پی در حال انجام است به طوری که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۹۰۰ دستگاه خودروی شوتی توقیف و به مرجع قضایی معرفی شده است.

وی بیان کرد:  از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون نیز در چهار مرحله این طرح انجام شده که منجر به توقیف بیش از ۲۳۰دستگاه خودروی شوتی در سطح استان شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.   

سرهنگ دهقان بیان کرد: به جهت برخورد قاطع و بهتر با خودروهای شوتی طی هماهنگی های صورت گرفته و مصوبات شورای تامین استان خودروهای شوتی که توقیف می شوند به غیر از پرداخت جریمه و رسیدگی به پرونده آن ها در سازمان تعزیرات حکومتی برای بار اول به مدت ۳ماه و در صورت تکرار به مدت ۶ ماه و یا بصورت سیستمی توقیف می شوند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خاطرنشان کرد: کارت سوخت خودروها شوتی توقیفی در طول مدت توقیف با هماهنگی دستگاه های ذی ربط تا پایان مدت توقیف مسدود می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • ۲ سواری حامل سوخت قاچاق در نهبندان توقیف شد
  • ۱۹۰۰ دستگاه خودرو شوتی در خراسان جنوبی متوقف شد
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • کشف کالاهای قاچاق و توقیف ۵ دستگاه خودروی شوتی
  • دستگیری دزدان جادوگر با شلیک گلوله!
  • ۱۰ دستگاه خودروی شوتی در اراک توقیف شد
  • خودروها در چه شرایطی دچار تخلف ساکن می شوند
  • کود شیمیایی قاچاق در رودبار توقیف شد